۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین هیئات مذهبی از نقش تربیتی و تبیینی خود غافل نشوند
کد خبر: ۳۵۸۶۲۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۳ ساعت: ۱۱:۲۰ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

هیئات مذهبی از نقش تربیتی و تبیینی خود غافل نشوند

حجت الاسلام سیدمهدی خضری با بیان اینکه هیئات مذهبی و مداحان اثر تربیتی و تبیینی دارند، گفت: دهه محرم یک فرصت رشد برای ما است و امروز نیاز داریم در برابر این هجمه‌های شیطانی که خانواده را هدف گرفته روضه‌های خانگی را گسترش دهیم.

هیئات مذهبی از نقش تربیتی و تبیینی خود غافل نشوند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حجت‌الاسلام سید مهدی خضری در همایش مدیران و ستایشگران هیئات مذهبی قزوین که شب گذشته در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به روز مباهله اظهار کرد: با توجه به مصادف بودن روز مباهله با ایام ورود به محرم معمولا چون اکثر شهرها و استان‌ها در تکاپوی فراهم سازی مقدمات دهه اول محرم هستند به موضوع مباهله کمتر توجه می‌شود در حالیکه امیرالمومنین(ع) بسیار دوست داشتند که این موضوع یادآوری شود.

وی با بیان اینکه نصرت امام حسین(ع) مورد توجه یارانش بود، افزود: در زیارت‌نامه علمدار کربلا و مسلم ابن عقیل آورده شده که ما در روز قیامت شهادت می‌دهیم که شما جهاد کردید و با تمام توان در خدمت نصرت امام (ع) بودید.

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: ما امروز در شرایطی هستیم که مقام معظم رهبری فرمان جهاد صادر کرده و فرمودند جهاد تبیین واجب قطعی است و هیئات باید به عنوان کانون جهاد و مبارزه، این موضوع را گسترش دهند.

خضری ابراز کرد: امروز باید دهه اول محرم را بهترین فرصت برای جهاد تبیین قرار دهیم و تمام توان خود را برای نصرت مقام معظم رهبری به عنوان نایب امام زمان (عج) هزینه کنیم.

وی ادامه داد: در این ایام هیئات و جلسات و روضه خوانی‌ها می‌توانند نصرت خود را برای یاری فرمان مقام معظم رهبری گسترش داده و در این وادی ورود پیدا کنند.

هیئات باید برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری بسیج شوند

امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد: امروز باید هیئات جایگاه خود را از نظر لبیک به نصرت فرمان مقام معظم رهبری دریابند و ببینند از زمانی که حضرت آقا دستور جهاد صادر کرده چه فعالیت‌هایی داشته‌اند؟

خضری اظهار کرد: همه هیئات باید در انجام این تکلیف فعال شوند چه بسا که در زمان عاشورا نیز افراد زیادی همراه با امام حسین (ع) بودند و گریه کردند اما چند نفردر میدان جنگ فعال بودند؟

وی تصریح کرد: هیئاتی فعال هستند که در حوزه محتوای منبر نیز ورود کنند؛ باید مباحث جمعی بین سخنران، مدیر و ستایشگران هیئات با یک‌محتوای خاص هماهنگ و دنبال شود.

موضوع و محتوای منابر هیئت‌ها در راستای جهاد تبیین باشد

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: در جهاد تبیین باید موضوع و محتوای منابر هیئت‌ها نیز در دستور کار قرار گیرد و مباحثات جمعی مداح، سخنران و مدیران و ستایشگران هیئات با یک نظم خاص و بر اساس یک محتوا انجام شود.

خضری اضافه کرد: برخی هیئات با ارائه یک موضوع مشخص بین سخنران، مداح و فضای مداح هماهنگی و نظم ایجاد می‌کنند چه بسا که نظم تنها هماهنگی آغاز و پایان مراسم نیست.

وی در رابطه با همخوانی روضه‌ها و مداحی‌ها در مراسمات عزاداری ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها در جمع ستایشگران هیئات بر اهمیت تکرار مصرع و سرود‌ها تاکید داشتند و این عمل نباید یک طرفه باشد چون سرودی که به صورت همگانی به مدت 10شب تکرار می‌شود، اثر تربیتی و تبیینی دارد و حتی مقام معظم رهبری فرمودند گاهی تاثیر این عمل از سه ساعت منبر هم بیشتر است.

امام جمعه موقت قزوین اذعان کرد: در قدیم نوجوانان و دانش‌آموزان با کمترین امکانات به برپاکردن هیئات می‌پرداختند و اکنون که دانش‌آموزان در فصل اوقات فراغت هستند می‌توان از ظرفیت حضور آنها استفاده کرد.

خضری در پایان گفت؛ دهه محرم یک فرصت رشد برای ما است و امروز نیاز داریم در برابر این هجمه‌های شیطانی که خانواده را هدف گرفته روضه‌های خانگی را گسترش دهیم.

عملیات محرم با محوریت امیدآفرینی دنبال می‌شود

در ادامه مراسم حجت الاسلام یوسف پورآرین نیز با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع جهاد تبیین اظهار کرد: جهاد تبیین موضوعی است که بر همه ما فرض است و امسال با محوریت امیدآفرینی عملیات محرم را دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: دشمن با فضای سنگین رسانه‌ای که ایجاد کرده به شدت به دنبال مایوس کردن و دلسرد کردن مردم از نظام و انقلاب است و به نظر می‌رسد که با محوریت امیدآفرینی می‌توانیم این نقشه‌های دشمن را خنثی کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در پایان گفت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری باید عرصه جهاد تبیین را بشناسیم چون اکنون دشمن در میدان ایجاد ناامیدی مردم تلاش می‌کند لذا امیدآفرینی یکی از حوزه‌های مهم و کلیدی است که در دستور کار ستاد محرم قرار گرفته که امیدواریم با همکاری مدیران هیئات، ستایشگران اهل بیت،مجموعه های مردمی بتوانیم با این گفتمان عملیات خود را آغاز کنیم.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان