۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین هیئات مذهبی مروجان روح امیدآفرینی و جهاد تبیین باشند
کد خبر: ۳۵۸۶۲۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۳ ساعت: ۱۰:۳۷ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

هیئات مذهبی مروجان روح امیدآفرینی و جهاد تبیین باشند

محمدمهدی اعلایی گفت: رسالتی که همه ما به عنوان خادم، عاشق و هیئتی بر عهده داریم تبیین و روشنگری است که این مهم در سایه شور و نظام حسینی بهتر تجلی پیدا خواهد کرد.

هیئات مذهبی مروجان روح امیدآفرینی و جهاد تبیین باشند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ همایش مدیران و ستایشگران هیئات ت مذهبی قزوین به مناسبت سالروز شهادت میثم تمار، روز قشر مداحان و هیآت مذهبی شب گذشته در سالن اجتماعات سردار سلیمانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد.

در این همایش که با حضور جمع کثیری از پیرغلامان و مدیران هیآت مذهبی برگزار شد، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین با اشاره به سبقه مذهبی و حسینی استان قزوین، اظهار کرد: رهبر انقلاب مساله جهاد تبیین را در جمع هیئتی‌ها بیان کردند که این نشان از جایگاه والای این اجتماع با برکت دارد، چراکه هیئات بیشترین مخاطب و تاثیرگذارترین و با برکت‌ترین اجتماعات را خود جای می‌دهند.

وی ادامه داد: رسالتی که همه ما به عنوان خادم، عاشق و هیئتی بر عهده داریم تبیین و روشنگری است که این مهم در سایه شور و نظام حسینی بهتر تجلی پیدا خواهد کرد.


اعلایی خاطرنشان کرد: تعبیر امام راحل(ره) از محرم و صفر به عنوان زنده نگه دارنده اسلام نشان از نقش تبیینی و معرفتی دستگاه اباعبدالله حسین (ع) دارد.

استاندار قزوین بیان کرد: هر کدام از شما به عنوان مداح، سخنران، مدیر هیئت و هر سمتی در مراسمات و جمع‌های مذهبی با بیان ارتباطی که قیام امام حسین(ع) با انقلاب اسلامی ایران در تحقق آرمان ها و ارزش های اسلامی دارد، سعی در تبیین مسائل و زنده نگهداشتن روح امید آفرینی در بین آحاد مردم داشته باشید.

وی یادآور شد: یکی از مسائلی که در حوزه تبیین نباید از آن غفلت کرد، داشتن تسلط و آگاهی، دانش و منطق گفتمانی است.

اعلایی با اشاره به موانع بسیاری که دشمنان در سر راه ایران اسلامی قرار داده‌اند، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی یکی از حربه‌های دشمنان ضربه زدن به روح امید مردم است که لازم است هیئات مذهبی در بحث امیدآفرینی نیز اقدام کنند.


وی ادامه داد: با تکیه بر ظرفیت‌ها و داشته‌های خود و بیان شرایط پیش رو باید در حوزه امید آفرینی اقدام کرد و نباید گذاشت که نواقص بر این ظرفیت‌ها سایه بیافکند.

استاندار قزوین اظهار کرد: این مهم به معنای شعار نیست چراکه در این چند ماهه اخیر با حضور مقامات کشورهای همسایه و ایجاد ظرفیت‌های اقتصادی و سیاسی در کشور مواجه هستیم که نشان از آینده روشن و اقتدار جمهوری اسلامی خواهد داشت.

استاندار قزوین در پایان با بیان اینکه باید ظرفیت‌های امیدآفرینی را بین مردم بیان کنیم، گفت: خروجی عزاداری‌ها و سخنرانی‌ها در هیآت بصیرت افزایی در مورد اهداف قیام امام (ع) و نقش جمهوری اسلامی در تحقق این اهداف باشد، تا انشاالله پرچم آن در عصر ظهور به دست صاحب اصلی اش امام مهدی (عج) سپرده خواهد شد.

انتهای پیام/۲۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان