۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین مردم شهید پرور قزوین در وداع جانسوز با شهید مرزبان سنگ تمام گذاشتند+تصاویر
کد خبر: ۳۵۸۵۸۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۴/۳۱ ساعت: ۲۰:۲۹ ↗ لینک کوتاه

عطر حضور شهید در دیار مینودری؛

مردم شهید پرور قزوین در وداع جانسوز با شهید مرزبان سنگ تمام گذاشتند+تصاویر

پیکیر پاک شهید محمدی نسب روز گذشته با استقبال مسئولین و مردم شهید پرور استان قزوین وارد این استان شد و مردم در مراسم وداع با پیکر شهید که شب گذشته در معراج شهدای شهر قزوین برگزار شد، نیز شرکت کردند.

مردم شهید پرور قزوین در وداع جانسوز با شهید مرزبان سنگ تمام گذاشتند+تصاویر
به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت صبح قزوین؛ بار دیگر فضای استان قزوین به عطر حضور شهید عطرآگین شد؛ شهیدی که این بار در دفاع از مرزهای کشور عزیزمان و در درگیری با گروهک‌های تروریستی به درجه شهادت نائل شد.

شهید مهدی محمدی نسب در بامداد 28تیرماه سال جاری در مرز پاوه و بانه در گیری مسلحانه با گروهک‌های تروریستی به همراه یکی دیگر از همرزمانش به شهادت رسید.

یادمان باشد شهید محمدی‌نسب‌ها بدون ادعا و هیچ چشم داشتی در نقاط صفر مرزی در سخت‌ترین شرایط برای حفظ امنیت و آرامش ما از جان خود می‌گذرند و در ساعاتی که ما به راحتی در خانه و کاشانه خود به زندگی روزمره و جاری خود می‌پردازیم این مردان بی‌ادعا به دور از خانواده و عزیزانشان از مرزهای کشور عزیزمان پاسداری می‌کنند.


پیکیر پاک شهید محمدی نسب روز گذشته با استقبال مسئولین و مردم شهید پرور استان قزوین وارد این استان شد و مردم در مراسم وداع با پیکر شهید که شب گذشته در معراج شهدای شهر قزوین برگزار شد، نیز شرکت کردند.

آحاد مردم با حضور خود در مراسم وداع با پیکر شهید نشان دادند که هنوز پای اعتقاداتشان ایستاده‌اند و قدردان پای‌مردی مدافعان امنیت و آرامش خود هستند.

همچنین مسئولین ارشد استان در مراسم وداع با پیکر شهید محمدی نسب حضور یافته به مقام این شهید بزرگوار ادای احترام کردند؛


محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ اظهار کرد: واقعه شهادت این شهید بزرگوار بیانگر این است که برای آرامش و رفاهی که ما از آن برخوردار هستیم هزینه‌های سنگینی پرداخت می‌شود که یکی از هزینه‌ها، خون جوانان عزیز و رشیدی مانند شهید محمدی نسب است.

وی افزود: حضور و مشایعت مردم در استقبال و وداع با پیکیر این شهید نشان می‌دهد که مردم قدرشناس جان برکفان خودشان و کسانی که جانشان را فدای ملت و کشور و دین می‌کنند، هستند و این موضوع ارزشمندی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول عنوان کرد: بخش قابل توجهی از خدمتگذاران مردم در مجموعه‌های نظامی و انتظامی و مرزبانی فداکاری می‌کنند که جایگاه بسیار ارزشمندی است.

استاندار قزوین گفت: ما شهادت این شهید هم استانی خود را در مرزبانی کشور به مردم و خانواده معزز او تبریک و تسلیت می گوییم و به حال این شهید بزرگوار غبطه می‌خوریم که توفیق شهادت نصیبش شد.


سرهنگ داود عبدالمالکی، جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: براساس منویات مقام معظم رهبری هر اقدامی که در مراسمات شهدا انجام دهیم باز هم کم است چون ایشان فرمودند که زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی افزود: با تمام توان این آمادگی را داریم که از مرزهای جغرافیایی و مرزهای فرهنگی-اجتماعی خود به طور شبانه روزی دفاع کنیم.



این مقام انتظامی استان ادامه داد: نیروی انتظامی 70نوع ماموریت دارد و مرزبانی هم یکی از شاخه‌های ماموریتی آن است.

عبدالمالکی بیان کرد: در ماموریتی که شهید محمدی نسب حضور داشتند محل عبور قاچاقچیان محصولات فرهنگی و سلاح و مهمات و عبور معاندین و تروریست‌ها است.

وی یادآور شد: شهید محمدی نسب و همکارانش در ساعت 4 بامداد 28تیرماه متوجه تردد تروریست‌ها می‌شوند و بلافاصله در محل حاضر شده و با تیراندازی از سوی گروه‌های تروریستی مواجه می‌شوند که اجازه نمی‌دهند گروه تروریستی وارد کشور شود و متاسفانه در این درگیری دو نفر از نیروها که یکی از آنها سروان محمدی نسب است نیز به درجه شهادت نائل می‌شوند.


جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین تصریح کرد: مخالفین و معاندین نظام بدانند تا زمانی که ما زنده هستیم و خون در رگ ما است از تمام ارزش‌های انقلاب و نظام و کشورمان دفاع می‌کنیم و اجازه نخواهیم داد ذره‌ای آسیب به مرزهای جغرافیایی و فرهنگی و ارزشی ما وارد شود.
این مقام انتظامی استان قزوین بیان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پلیس خدمتگذار مردم است و با تمام تلاش و اقداماتش در خدمت مردم است تا بتواند جایگاه و شان نظام و ملت عزیز را به نحو احسنت حفظ کند.

وی ابراز کرد: در جنگ سخت دشمنان نتوانستند با ما مقابله کنند و باتوجه به فرهنگ شهادتی که داریم همیشه شکست خوردند و این را در هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم و با کمترین امکانات ایستادیم.


عبدالمالکی تاکید کرد: در حوزه‌های فرهنگی باید بسیار مراقبت و توجه کنیم چون این عرصه واقعا پیچیده است و دشمن هم با قدرت حرکت می‌کند تا به کشور ما ضربه بزند.

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به حواشی ایجاد شده در حوزه حجاب اضافه کرد: در مقابله با تهاجم و شبیخون فرهنگی باید به ارزش‌های دینی و اعتقادی مسلح شویم.


وی افزود: مردم باید در رعایت قانون به ما کمک کنند چون پایبندی به قانون وظیفه مردم و دستگاه‌ها است اما حفظ و حراست از امنیت وظیفه پلیس است.

این مقام انتظامی استان با بیان اینکه حضور مردم در مراسمات بزرگداشت شهید بسیار ارزشمند است، گفت: اجازه نخواهیم داد که حیثیت و جان و مال مردم در معرض تعرض معاندین، مخالفین و اشرار قرار گیرد.


انتهای پیام/ 1300
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان