۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین شورای نگهبان در انجام وظایف خود نگاه حزبی و سیاسی ندارد
کد خبر: ۳۵۸۵۷۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۴/۲۹ ساعت: ۱۸:۱۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در قزوین:

شورای نگهبان در انجام وظایف خود نگاه حزبی و سیاسی ندارد

محمد تقی صفری با بیان اینکه در شورای نگهبان هیچگونه نگاه جریانی وجود ندارد، گفت: نگاه جریانی یک رفتار ناهنجار در شورای نگهبان است و رویکرد اساسی ما حفظ سیاست بی طرفی و عمل به مر قانون می‌باشد.

شورای نگهبان در انجام وظایف خود نگاه حزبی و سیاسی ندارد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ محمدتقی صفری ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان که در سالن جلسات دفتر نظارت و بازرسی انتخاب برگزار شد، با تاکید بر عدم تعلق خاطر شورای نگهبان به هیچ جریانی اظهار کرد: این شورا نهادی برای صیانت از انقلاب و نظام است.

وی افزود: سیستم نظارتی شورای نگهبان به شخص بنده که در این‌ جایگاه قرار دارم اجازه نگاه جریانی نمی‌دهد، بنابراین در شورای نگهبان هیچگونه نگاه جریانی وجود ندارد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در استان گفت: از آنجایی که نگاه جریانی یک رفتار ناهنجار در شورای نگهبان است و رویکرد اساسی ما حفظ سیاست بی طرفی و عمل به مر قانون می‌باشد اگر این مورد در بین ناظران وجود داشته باشه فرد خاطی از چرخه نظارت برکنار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در دو انتخابات قبلی به دلیل رفتار جانبدارانه یکی از ناظرین و به دلیل حضور یکی از داوطلبان در منزل یکی دیگر از ناظرين آنها را از فرایند نظارت برکنار کردیم.

صفری عنوان کرد: در حلقه نخست نظارت بر انتخابات من به همراه سه نفر دیگر حضور داریم و اگر حتی یک خطا در پرونده هرکدام از افراد وجود داشته باشد برای این‌ سمت انتخاب نمی‌شوند.


وی افزود: در هر شهرستان استان ۳ ناظر وجود دارد و به جز هیئت نظارت بخش‌ها ۱۵ نفر بازرسی ویژه داریم که همه این افراد با دقت و حساسیت انتخاب می‌شوند.

این‌ مسئول تاکید کرد: اگر حتی یک نفر مدعی باشد که پرونده افراد معرفی شده دارای مشکل بوده است و آن را ثابت کند تمام خطاهای گذشته را می‌پذیرم.

صفری با اشاره به ارزیابی تمام ناظرین خاطرنشان کرد: دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان قزوین هفت هزار ناظر دارد که در هر انتخابات از ظرفیت ۴ هزار نفر از آنها استفاده می‌شود.

وی در پایان گفت: لزوما عدم تایید داوطلبان مجلس در مراحل اول و تایید آنها در مراحل بعدی به دلیل لابی‌گری نیست چرا که ممکن است در مواردی نظارت مشورتی اولیه منفی باشد و پس از شنیدن اظهارات داوطلب ابهامات رفع شود.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان