۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین افتتاح صندوق ضمانت صادرات ایران در قزوین
کد خبر: ۳۵۸۵۶۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۴/۲۹ ساعت: ۱۴:۱۸ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین اعلام کرد

افتتاح صندوق ضمانت صادرات ایران در قزوین/ استان قزوین به باشگاه صادرکنندگان میلیارددلاری ملحق می‌شود

محمدمهدی اعلایی گفت: کارگزاری صندوق ضمانت صادرات ایران در قزوین به عنوان اولین استان در کشور امروز افتتاح می‌شود.

افتتاح صندوق ضمانت صادرات ایران در قزوین
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، محمدمهدی اعلایی ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امروز کارگزاری صندوق ضمانت صادرات ایران در قزوین به عنوان اولین استان در کشور افتتاح می‌شود.

وی افزود: این یک پیامی است برای جامعه اقتصادی استان و کشور که استان قزوین نسبت به صادرات حساس است و برای آن برنامه‌ریزی دارد.

استاندار قزوین ادامه داد: در حال حاضر صادراتی که در استان قزوین اتفاق می‌افتد با داشته‌ها و ظرفیت‌های استان قزوین به ویژه در بخش کشاورزی فاصله دارد و باید همه مسئولین اقتصادی و بازرگانی استان باید تلاش کنند تا صادرات استان را ارتقاء دهیم.

این مسئول عنوان کرد: باتوجه به تعاملاتی که در عرصه‌های بین‌المللی اتفاق می‌افتد به نظر می‌رسد شرایط استان در حوزه بازرگانی در خارج از کشور بسیار بهتر شود.

مزیت‌های اقتصادی ایران در دنیا رو به رشد است

اعلایی بیان کرد: در روزهای اخیر مناسبت‌ها و روابطی که با کشورهای همسایه اتفاق می‌افتد و جبهه‌گیری‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی که با محوریت ایران صورت می‌گیرد نیز در طور تاریخ بی‌نظر بوده و نویدبخش اتفاقات خوب به ویژه در حوزه اقتصادی است.

وی افزود: علاوه بر کشور ما نیز در دنیا هم شاهد اتفاقاتی هستیم که به سمت مزیت‌ها می‌رود یعنی امروزه این مزیت‌ها هستند که حرف برای گفتن دارند و جایی برای زورگویی وجود ندارد و عرصه برای سردمداران اقتصادی در دنیا تنگ می‌شود چون رقابت حرف اول را می‌زند.

استاندار قزوین گفت: به نظر می‌رسد آینده متفاوت‌تری نسبت به گذشته در انتظار ما است چون در گذشته بسیاری از کسانی که در حوزه اقتصادی حرف برای گفتن داشتند این جایگاه را با استفاده از سلطه، ظلم و چپاول و استکبار و استعمار به دست آورده بودند.

اعلایی تاکید کرد: بدون شک در آینده ما فرصت بیشتری برای حرف زدن در اقتصاد دنیا را داریم چون از مزیت‌های بالایی در حوزه‌های مختلف برخوردار هستیم که باید مدیریت شوند.

این مسئول اذعان کرد: البته با تهدیدهایی هم مواجه هستیم به طوری که ما در گذشته دوراقع داشتیم یارانه را صادر می‌کردیم اما با واقعی شدن قیمت‌ها ‌در دولت فعلی نیز دیگر چنین رانت‌هایی وجود نخواهد داشت و صادرات واقعی همراه با ارزش افزوده برای کشور اتفاق خواهد افتاد.

اتحادیه صادرکنندگان استان برای تقویت صادرات تلاش کنند

وی بیان کرد: هنوز صادرات ما در سطح استان به میلیارد دلار نرسیده است و باید افق خود را در یک بازه میان مدت برای دستیابی به صادرات میلیارددلاری تنظیم کنیم.

نماینده عالی دولت در استان قزوین ابراز کرد: باید تلاش کنیم که استان قزوین به باشگاه صادرکنندگان میلیارد دلاری در کشور وارد شود و از اتحادیه صادرکنندگان خواستاریم تا در این موضوع مشارکت و ورود بیشتری داشته باشند و مسائل و مشکلات خود را بیان کنند تا در سطح استان و سطح ملی پیگیری شود.

اعلایی تصریح کرد: موضوع صادرات می‌تواند محرک تولید باشد و تلاش می‌کنیم که ارتباط سازنده‌ای بین استان و صندوق ضمانت صادرات ایران ایجاد شود.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان