۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین حجاب، زیبایی مدال‌آوری در میادین بین‌المللی را دلنشین می‌کند
کد خبر: ۳۵۸۵۱۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۴/۲۶ ساعت: ۸:۱۴ ↗ لینک کوتاه

بانوی ملی پوش قزوینی:

حجاب، زیبایی مدال‌آوری در میادین بین‌المللی را دلنشین می‌کند/ پوشش اسلامی منافاتی با درخشش بانوان ایرانی ندارد

فاطمه آقازادگان با اشاره به اینکه مدال‌آوری در میادین بین‌المللی همراه با سختی حفظ حجاب بسیار دلنشین است، گفت: حضور ورزشکاران محجبه ایرانی در رقابت‌های خارج از کشور باعث تعجب و تحسین مربیان و ورزشکاران خارجی می‌شود.

حجاب، زیبایی مدال‌آوری در میادین بین‌المللی را دلنشین می‌کند
به گزارش صبح قزوین؛ هفته حجاب و عفاف بهانه‌ای شد تا به سراغ یکی از ورزشکاران موفق قزوینی برویم که علاوه بر حضور در میادین بین المللی با پوشش اسلامی، چادر را به عنوان پوشش اصلی برای حضور در جامعه انتخاب کرده و به واسطه آن از اعتقادات خود دفاع می‌کند.

فاطمه آقازادگان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به الگوسازی بانوان محجبه ورزشکار برای سایر قشرهای جامعه اظهار کرد: اگرچه تحرک زیاد در ورزش باعث سخت به نظر رسیدن داشتن حجاب در طول تمرینات و مسابقات می‌شود اما بانوان ورزشکار ایرانی با حفظ حجاب خود ثابت کرده‌اند که می‌توان در هر شرایطی به عنوان یک الگوی مناسب برای جامعه زنان ظاهر شد.

وی افزود: باتوجه به اینکه ورزشکاران و هنرمندان بیش از سایرین در معرض دید و توجه قرار دارند بنابراین انتخاب پوشش مناسب توسط این اقشار می‌تواند بر سلامت روان جامعه تاثیر بگذارد.

این بسکتبالیست قزوینی با تاکید بر اینکه حجاب محدودیت نیست، گفت: بدون شک حضور پررنگ زنان ورزشکار ایرانی در مسابقات بین المللی بیانگر این است که حجاب محدودیت نمی‌آورد چراکه اگر غیر از این بود نمی‌توانستیم شاهد افتخار آفرینی بانوان محجبه در تمام رشته‌های ورزشی باشیم.


حضور ورزشکاران محجبه در مسابقات تحسین برانگیز است

آقازادگان با اشاره به انعکاس مثبت حجاب ورزشکاران در مسابقات بین المللی ابراز کرد: حضور ورزشکاران محجبه ایرانی در رقابت‌های خارج از کشور باعث تعجب و تحسین مربیان و ورزشکاران خارجی می‌شود زیرا طبیعتا داشتن حجاب در حین ورزش سختی‌هایی را به همراه دارد که هیچگاه بانوان محجبه آن را به انواع یک محدودیت در نظر نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: گرما و سختی ناشی از داشتن حجاب در مسابقات نه تنها دست و پا گیر نیست بلکه لذت بخش است زیرا ورزشکارانی که به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند با میل و علاقه آن را انتخاب کرده‌اند.

این ورزشکار با بیان اینکه حجاب باعث ایجاد محدودیت برای شرکت در مسابقات بین المللی نمی‌شود، تصریح کرد: افراد علاقه‌مند به ورزش حرفه‌ای و قهرمانی باید بدانند که ما در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنیم و باید با عرف و اعتقاد جامعه اسلامی که داشتن حجاب است در مسابقات شرکت کنیم.


پوشش اسلامی ورزشکاران موجب تبلیغ دین مبین اسلام است

آقازادگان بیان کرد: حجاب که وجه تمایز ورزشکاران ایرانی از سایر ورزشکاران است باعث جلب توجه بسیاری از افراد می‌شود که می‌توان از آن برای تبلیغ پوشش اسلامی استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه بانوان ورزشکار به نوع پوشش خود اعتراضی ندارند، عنوان کرد: قطعا ورزشکاران حرفه‌ای محجبه با آگاهی و علاقه در رقابت‌ها حاضر می‌شوند و فرافکنی برخی‌ها درباره حجاب و حاشیه‌های آن صحت ندارد.

آقازادگان با اشاره به انتخاب چادر به عنوان پوشش روزمره خود بیان کرد: چادر پوشش مورد علاقه من است و تا به امروز داشتن حجاب نه در عرصه‌های ورزشی و نه در زندگی شخصی برای من محدودیت ایجاد نکرده بلکه با این پوشش بسیار راحت هستم.

این ورزشکار در پایان گفت: با وجود اینکه بسکتبال ورزش پرتحرکی است و بازیکنان این رشته ورزشی با تمام توان در مسابقات حاضر می‌شوند ولی همواره نسبت به حفظ حجاب خود پافشاری می‌کنند و این رفتار پسندیده و قابل تقدیر است.

گفتنی است، این بسکتبالیست قزوینی بعد از حضور در مسابقات انتخابی جام جهانی در قطر اکنون درحال آمادگی برای حضور در لیگ برتر بانوان کشور می‌باشد.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان