۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۱۸ بقعه شاخص استان قزوین میزبان جشن‌های عید غدیر
کد خبر: ۳۵۸۵۱۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۴/۲۵ ساعت: ۱۲:۱ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان قزوین اعلام کرد

۱۸ بقعه شاخص استان قزوین میزبان جشن‌های عید غدیر

حجت الاسلام رضا نوروزی از برگزاری جشن‌های عید سعید غدیر در ۱۸ بقعه شاخص استان قزوین خبر داد.

۱۸ بقعه شاخص استان قزوین میزبان جشن‌های عید غدیر
حجت الاسلام رضا نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ از برگزاری جشن عید غدیر در ۱۸ بقعه شاخص استان قزوین خبر داد و اظهار کرد: اجرای جشن، برنامه‌های فرهنگی، برگزاری مسابقات، اطعام و سخنرانی مذهبی از جمله برنامه‌های متنوعی است که برای این ایام تدارک دیده شده است.

وی افزود: روز عید غدیر یک موکب با مشارکت بقاع متبرکه شهر قزوین برای پذیرایی و اطعام شهروندان قزوینی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی برپا خواهد شد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اینکه دهه امامت و ولایت بهترین فرصت برای تبیین اهمیت واقعه غدیر است؛ تصریح کرد: در کلاس‌های طرح نشاط معنوی که در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی برگزار می‌شود مبلغین اعزامی، محتوایی متناسب با ایام عید غدیر و دهه ولایت را برای تبیین این مناسبت برای مخاطبان ارائه خواهند کرد.

وی عنوان کرد: همچنین به موضوعاتی با مضامین عید غدیر و دهه ولایت در کلاس‌های سبک زندگی بقاع متبرکه و امامزادگان سطح استان پرداخته می‌شود.

برپایی ایستگاه شادی در بقاع متبرکه قزوین

نوروزی از اهدای جهیزیه در ایام عید سعید غدیر به زوجین کم‌برخوردار قزوینی خبر داد و گفت: این اقدام خداپسندانه به همت تعدادی از موقوفات غیرمتصرفه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با شب و روز عید سعید غدیر حدود سه هزار پرس غذای گرم در موکب مشترک بقاع متبرکه قزوین طبخ و در بین مردم شهر قزوین توزیع می‌شود؛ همچنین تعدادی از بقاع متبرکه به صورت مستقل هر سال در این ایام اقدام به اطعام غدیر می‌کنند.

این مسئول در پایان عنوان کرد: به مناسبت عید غدیر ایستگاه شادی در تعدادی از بقاع متبرکه سطح استان دایر خواهد شد که برگزاری مراسم جشن و اجرای گروه‌های سرود و تواشیح بخشی از برنامه‌های تدارک دیده شده در این ایستگاه‌ها است.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان