۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین موانع موجود بر سر راه تولید پوشاک اسلامی/ ۲۶ دستگاه متولی باید پاسخگو باشند
کد خبر: ۳۵۸۴۹۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۴/۲۳ ساعت: ۱۱:۳۷ ↗ لینک کوتاه

در نشست بسیج رسانه استان قزوین مطرح شد؛

موانع موجود بر سر راه تولید پوشاک اسلامی/ ۲۶ دستگاه متولی باید پاسخگو باشند

۲۶دستگاه متولی در حوزه عفاف و حجاب داریم که باید هر کدام در حیطه خود پاسخگو باشند و در حوزه تولید پوشاک مناسب نیز هم افزایی داشته باشند.

موانع موجود بر سر راه تولید پوشاک اسلامی/ ۲۶ دستگاه متولی باید پاسخگو باشند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، نشست ضرورت تولید پوشاک اسلامی، موانع و مشکلات به همت بسیج رسانه استان قزوین با حضور اصحاب رسانه استان و همایونلو، دبیر بنیاد حجاب و عفاف استان قزوین و سیدی، رئیس اتحادیه پوشاک قزوین در سالن جلسات سازمان تبلیغات قزوین برگزار شد.

همایونلو در این جلسه اظهار کرد: امروز سوالی در جامعه ما ایجاد شده که با وجود این همه الگو در حوزه حجاب اما مافیای لباس و پوشاک در این حوزه کار می‌کنند و بازار را به دست گرفته‌اند.

وی افزود: دراین میان نوجوانان و جوانان از این افراد الگوبرداری می‌کنند در حالی که ما برای نیاز آنها بسترسازی نکردیم.


دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین ادامه داد: عرضه لباس‌های نامتعارف و غربی در جامعه ما بسیار برنامه‌ریزی شده است و دشمنان به طور همه جانبه در این زمینه کار می‌کنند.

این مسئول عنوان کرد: کار در حوزه پوشاک ایرانی اسلامی نیاز به همسویی و هم افزایی دارد و همه دستگاه‌ها باید پای کار بیایند و سوالی که از متولیان امر داریم این است که چرا از تولیدکنندگان پوشاک نامتعارف حمایت می‌شود و چرا نباید این افراد مالیات بالا داشته باشن؟ و ما شاه هستیم که تولید انبوه این لباس‌ها بدون هیچ معیاری اتفاق می‌افتد.

همایونلو ادامه داد: حتی ما شاهد هستیم که در برخی فروشگاه‌ها از اتباع برای فروش لباس‌ها استفاده می‌کنند که همه این موارد آسیب‌زا هستند و باید نظارت جدی در مراکز عرضه لباس صورت گیرد.

وی اذعان کرد: ما در هیچ حوزه‌ای خلا قانونی نداریم‌ و در همه امور مربوط به تولید و عرضه پوشاک می‌توانیم به طور قانونی ورود کرده و برخورد کنیم.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین با بیان اینکه متاسفانه امروز بازار از پوشاک غیراسلامی اشباع شده است، گفت: بنیاد عفاف و حجاب جایگاه نظارت دارد و در کنار آن نیز برنامه‌های تربیتی و ترویجی هم داریم.

این مسئول در پایان بیان کرد: ما برای تمامی صنف‌های مختلف برنامه داریم به طوری که برای صنف آرایشگران همایش گذاشتیم و در ادامه برای آتلیه داران و باشگاه‌داران برنامه خواهیم داشت و طبق برنامه پیش می‌رویم.

سیدی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک قزوین در این جلسه اظهار کرد: امروز فرهنگ غربی ما را اسیر کرده است و در قزوین متاسفانه برخی تولیدی‌ها در اختیار اتباع قرار دارد که برخی از آنها را به علت نداشتن مجوز و تولید پوشاک نامتعارف پلمپ کرده‌ایم.

وی افزود: امروز در فضای مجازی به راحتی پوشاک نامتعارف را عرضه می‌کنند و یکی از مشکلات ما بحث مشاغل خانگی است که بدون نظارت مراجع مربوطه فعالیت می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه تولیدکنندگان همواره شرایط تولید انواع پوشاک ایرانی اسلامی را دارند، عنوان کرد: باتوجه به شرایط اقتصادی کشور نیز اقتصاد اصناف ما مشکل پیدا کرده است و باید تولیدکنندگان و فروشندگان را حمایت کنیم.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک قزوین تصریح کرد: ۲۶ دستگاه متولی در حوزه عفاف و حجاب داریم که باید هر کدام در حیطه خود پاسخگو باشند و در حوزه تولید پوشاک مناسب نیز هم افزایی داشته باشند.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان