۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین قزوین جزو استان‌های دارای کمترین بازمانده از تحصیل است
کد خبر: ۳۵۸۴۹۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۴/۲۳ ساعت: ۷:۴۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

قزوین جزو استان‌های دارای کمترین بازمانده از تحصیل است

نقی سیاهکالی مرادی گفت: قزوین جزو استان‌های دارای کمترین بازمانده از تحصیل است و امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌ها موانع تحصیلی دانش‌آموزان جامانده از تحصیل را برطرف کنیم تا همه فرزندان از بستر تعلیم و تربیت استفاده کنند.

قزوین جزو استان‌های دارای کمترین بازمانده از تحصیل است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ نقی سیاهکالی مرادی در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که عصر  روز گذشته (چهارشنبه) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان تصویب شد که خبر خوشی برای همکاران فرهنگی است و به زودی جزئیات آن را اعلام خواهم کرد.

وی افزود: در بحث پروژه مهر، کمیته‌های مربوطه تشکیل شده و با کمک همکاران در حوزه‌های مختلف، بحث بازگشایی مدارس را به شکل جدی دنبال می‌کنیم.

سال تحصیلی جدید آموزش‌ها به شکل حضوری است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: در سال تحصیلی پیش‌رو آموزش‌ها حضوری خواهد بود؛ البته ممکن است بنا به شرایط کلاس‌های درس غیرحضوری یا آموزش‌ها به صورت ترکیبی باشد که بستر شاد بهتر از گذشته برای آموزش دانش‌آموزان فراهم می‌شود.

وی عنوان کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان دوره ابتدایی تقریبا پایان یافته و نام‌نویسی دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه با توجه به بحث هدایت تحصیلی همچنان در حال انجام است.

سیاهکالی مرادی بیان کرد: یکی از موضوعاتی که پیگیر آن هستیم بحث جداسازی دانش‌آموزان مختلط در مدارس است که البته آمار پایینی داشته و بیشتر در مقطع ابتدایی و متوسطه اول است و تلاش داریم تا با کمک اداره نوسازی این مشکل را مرتفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تمام هدف ما این است که قبل از شروع سال تحصیلی همه اقدامات مهم و اساسی انجام شود تا خانواده‌ها با آرامش فرزندانشان را به مدرسه بفرستند.

این مسئول عنوان کرد: سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به مدرسه در شهر قزوین شروع و به خانواده‌ها اطلاع رسانی شده است و کودکان از نظر بینایی، شنوایی، هوش و بهداشت معاینه می‌شوند و در صورت داشتن اختلال، شناسایی شده و مجدد مورد سنجش تخصصی قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای خوبی که در آموزش و پرورش استان قزوین رقم خورد، بحث اجرای طرح جبران و تثبیت یادگیری دانش‌آموزان است و در حال حاضر هفته‌ای دو روز در ماه‌های تیر و مرداد دانش‌آموزان در سه درس ریاضی، علوم و فارسی در مقطع ابتدایی به مدرسه می‌روند.

سیاهکالی مرادی خاطرنشان کرد: در بحث آموزش طرح جبران و تثبیت یادگیری دانش‌آموزان حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارتخانه برای آموزش و پرورش استان قزوین پیش‌بینی کرده است.

وی اضافه کرد: این اقدام بخشی از افت تحصیلی دانش‌آموزان را که ناشی از مجازی شدن آموزش در دوران کرونا بود را جبران می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: بحث ساماندهی ائمه جماعات مدارس هم برای سال تحصیلی جدید انجام می‌‌شود و با توجه به تعطیلی مدارس در دو سال گذشته بالطبع اقامه نماز در مدارس انجام نمی‌شد.

احداث فضاهای ورزشی در طرح ملی شهید سلیمانی

وی ابراز کرد: تعداد زیادی از مدارس ما ائمه جماعت دارند و تصمیم داریم با اعزام روحانیون در بخش قابل توجهی از مدارس داخل شهر و شهرک‌های اقماری نماز جماعت برگزار شود.

سیاهکالی مرادی عنوان کرد: قزوین در بحث بازماندگان از تحصیل جزو استان‌های سرآمد است که کمترین بازمانده از تحصیل را دارد و امیدواریم بتوانیم با شناسایی افراد جامانده از تحصیل و همکاری سایر دستگاه‌ها موانع تحصیلی آنان را برطرف کنیم و همه فرزندان از بستر تعلیم و تربیت استفاده کنند.

وی در پایان گفت: طرح ملی شهید سلیمانی اقدام خوبی است که در قالب اجرای آن ۲۸ چمن مصنوعی و ۵ سالن ورزشی در مدت یکسال در شهرستان‌های مختلف احداث خواهد شد و برای این منظور رقم قابل توجهی از وزارتخانه تخصیص یافته است.  

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان