۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۷۰عنوان برنامه برای غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی اجرا می‌شود
کد خبر: ۳۵۸۴۹۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۴/۲۳ ساعت: ۹:۳۲ ↗ لینک کوتاه

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین:

۳۸ محله کم‌برخوردار در استان قزوین شناسایی شد

حجت‌ الاسلام حسین محمدزاده گفت: : ۳۸ محله کم برخوردار در سطح استان قزوین با توجه به شاخص‌های آموزشی و تربیتی احصا شده که شامل ۲۰ محله در شهر قزوین، اقبالیه ۳ محله، تاکستان ۵ محله، آبیک و آوج و بوئین زهرا هر کدام دو محله و الوند و البرز ۴ محله است.

۷۰عنوان برنامه برای غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی اجرا می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حجت الاسلام حسین محمدزاده در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که عصر امروز(چهارشنبه) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: در زندگی انسان فرصت‌هایی وجود دارد که از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و می‌تواند زمینه‌ساز پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی و موجب رشد همه جانبه شخصیت دانش‌آموزان و نوجوانان باشد.

وی افزود: اوقات فراغت فرصت مغتنمی است و باید فعالیت‌های آموزشی و پرورشی حدود ۴۵ هزار دانش‌آموز و ۴۵۰ پایگاه تابستانی استان مطابق برش برنامه سالانه به شکل متنوع و جذاب‌تر از فعالیت‌های رسمی و متناسب با نیازهای روحی، عاطفی و اجتماعی دانش‌آموران اجرا شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: دست‌اندرکاران امر تعلیم و تربیت باید با برنامه‌ریزی دقیق و اجرای صحیح آن در جهت شناسایی، پرورش و شکوفایی استعدادها تلاش کنند.

وی بیان کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با توجه به آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های وزارتی، برنامه تشکیل مراکز و پایگاه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی به ویژه ایام تابستان را دنبال می‌کند که اجرای این امر مشارکت جدی سازمان‌ها و نهادهای مربوطه استانی را می‌طلبد.

وجود ۲۱ کانون فرهنگی تربیتی در استان

محمدزاده خاطرنشان کرد: در اداره کل آموزش و پرورش استان ۲۱ کانون فرهنگی تربیتی در سطح استان با جذب بیش از ۱۲ هزار دانش‌آموز فعال است.

وی بیان کرد: استان قزوین همچنین دارای ۱۶ دارالقرآن با قابلیت جذب ۴ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز، ۴۶ سالن ورزشی و دو مجموعه زمین چمن و ۳۶ زمین چمن مصنوعی با جذب ۱۰ هزار دانش‌آموز، ۱۳ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی با جذب ۶ هزار دانش‌آموز، مجموعه فرهنگی اردویی شهید بابایی با قابلیت جذب ۵۰ هزار دانش‌آموز است که بخشی از ظرفیت‌های آموزش و پرورش برای بحث غنی‌سازی اوقات فراغت به شمار می‌آید.

این مسئول عنوان کرد: آبیک با ۳۲ پایگاه ۳ هزار دانش‌آموز را پوشش می‌دهد، اسفرورین با ۱۵ پایگاه یک هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز، شهرستان البرز با ۵۸ پایگاه ۶ هزار دانش‌آموز، الموت شرقی ۷ پایگاه و ۵۰۰ دانش‌آموز، الموت غربی ۹ پایگاه ۷۵۰ دانش‌آموز و شهرستان آوج با داشتن ۲۵ پایگاه و ۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز را پوشش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: بوئین‌زهرا با برخورداری از ۴۵ پایگاه ۴ هزار دانش‌آموز، تاکستان ۴۸ پایگاه و ۴ هزار دانش‌آموز، خرمدشت ۲۰ پایگاه و یک هزار و ۵۰۰ نفر، شال ۱۵ پایگاه و یک هزار و ۲۵۰ نفر، ناحیه یک قزوین ۱۰۰ پایگاه و ۱۱ هزار و ۶۶۵ نفر و ناحیه دو قزوین ۵۸ پایگاه و ۷ هزار دانش‌آموز در بحث اوقات فراغت تابستانی فعالیت دارد.

محمدزاده عنوان کرد: برنامه‌های معاونت پرورشی و فرهنگی در بحث غنی‌سازی اوقات فراغت ۷۰ عنوان برنامه است که در رشته‌های مختلف به علاقمندان ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: طرح یک روز برای فردا، طرح زیارت اولی‌ها، طرح قزوین گردی، بازدید از موزه و اماکن تاریخی و فرهنگی، طرح سینمای دانش‌آموزی، طرح قزوین گردی ویژه دانش‌آموزان، طرح تجلیل از نخبگان فرهنگی قرآنی و هنری بخشی از طرح‌هایی است که در تابستان امسال اجرایی می‌شود.

این مسئول در پایان گفت: ۳۸ محله کم برخوردار در سطح استان قزوین با توجه به شاخص‌های مربوط به آموزشی و پرورشی احصا شده که شامل ۲۰ محله در شهر قزوین، اقبالیه ۳ محله، تاکستان ۵ محله، آبیک و آوج و بوئین زهرا هر کدام دو محله و الوند و البرز ۴ محله است.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان