۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین راهنمای سفر به تالش از تهران!
کد خبر: ۳۵۸۴۹۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۴/۲۲ ساعت: ۱۶:۵۶ ↗ لینک کوتاه

راهنمای سفر به تالش از تهران!

گیلان یکی از زیباترین استان هایی است که می‌توانید برای سفر به شمال انتخاب کنید! یکی از جاهای بسیار دیدنی و زیبایی که در گیلان وجود دارد، تالش است. تا به حال به تالش سفر کرده اید؟ اگر یک بار سفر کرده باشید، زیبایی آن برای همیشه در ذهن شما باقی مانده است. در واقع تالش یکی از مناطقی است که سفر به آن بسیار لذت بخش و جذاب است و نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

راهنمای سفر به تالش از تهران!

اگر قصد دارید چند روزی را در این شهر زیبا بمانید، با اجاره ویلا تالش می‌توانید سفر خود را با خیالی آسوده آغاز کنید. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی سفر به تالش بپردازیم و اطلاعات ضروری را به شما ارائه کنیم.

تالش کجاست؟

تالش یکی از شهرهای بسیار زیبای شمالی است که در بخش شمال غربی استان گیلان قرار دارد. این شهر بسیار زیبا از طرف شمال به شهرستان آستارا، از جنوب به رضوانشهر، از شرق به دریای خزر و از غرب به اردبیل محدود است. اگر بخواهید از طرف رشت به این منطقه سفر کنید، باید حدود 115 کیلومتر را طی کنید تا به آن جا برسید. همچنین از شهرهای دیگر نظیر تهران هم مسیرهای آن در اختیار شما است تا بتوانید به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید. در نهایت، تالش یکی از شهرهای زیبای شمالی است و به واسطه طبیعت بکر و آب و هوای بسیار خوبی که دارد، شهرت زیادی کسب کرده است.

تالش از شهرهایی است که در پای کوه قرار گرفته است و به همین دلیل، طبیعت آن بسیار سرسبز و پر از درختان مختلف است. یکی از جاذبه های طبیعی این منطقه که باعث شده تا جنگلی زیبا و دیدنی محسوب شود، رودخانه گرگان رود است. همچنین در این منطقه اقوام مختلفی زندگی کرده اند که از قدیمی ترین آن ها می توان قوم کادوس را در نظر گرفت. مردم این منطقه به دامداری و تولید لبنیات مشغول هستند و شما می‌توانید از آن ها لبنیات تازه هم تهیه کنید.

مسیر تهران تا تالش

اگر ساکن تهران هستید و تالش را برای سفر انتخاب کرده اید، راه های بسیار خوبی برای رسیدن به آن وجود دارد. اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید، این است که تالش یکی از شهرهای استان گیلان است و برای رسیدن به آن، باید به گیلان سفر کنید. بهترین مسیری که برای رسیدن به تالش از شهر تهران وجود دارد، این است که ابتدا به قزوین سفر کنید و سپس از طریق قزوین به تالش بروید. تابلوهای راهنمای در این مسیر به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی به مقصد خود برسید و از زیبایی های تالش نهایت لذت را ببرید.

پیش از سفر خود می توانید با اجاره ویلا در گیلان خیالتان را بابت محل اقامت راحت کنید. سپس به سفر خود بپردازید و  با خیالی آسوده به مقصد بروید.

بهترین زمان سفر به تالش

اگر قصد سفر به تالش را دارید و نمی‌خواهید با سرمای هوا روبرو شوید، بهتر است فصل پاییز و زمستان را برای سفر به تالش فراموش کنید! چرا که در فصل های پاییز و زمستان مسیر رسیدن به آن سرد و برفی است و اذیت می‌شوید. در حالی که در فصل های گرم سال نظیر بهار و تابستان مسیر دسترسی به آن بسیار عالی است و هنگامی که به تالش می‌رسید، آب و هوای بی نظیر آن نظر شما را جلب می‌کند. علاوه بر آن، در فصل بهار گل و گیاهان در این منطقه می‌رویند و شما می‌توانید نهایت لذت را از سفر به این منطقه ببرید.

در ماه های اردیبهشت و خرداد، زمین های این منطقه پر از گل های شقایق می‌شود و در حالی که مه همه جا را فرا گرفته است، می‌توانید از آن لذت ببرید. در واقع در این فصل ها گل و گیاهان غرق در مه هوا می‌شود و منظره ای بسیار دیدنی و جذاب برای شما ایجاد می کند.

دیدنی های تالش کدام هستند؟

اگر قصد سفر به تالش را دارید، ابتدا بهتر است با دیدنی های این منطقه آشنا شوید! چرا که برای  برنامه ریزی به این سفر، باید دیدنی های این منطقه را بشناسید تا ببینید که کدام یک از آن ها می‌تواند در لیست علاقه‌مندی‌های شما قرار بگیرد. مهم ترین جاهای دیدنی تالش عبارتند از:

●      منطقه ییلاقی سوباتان

اولین جای دیدنی در تالش که قصد بررسی آن را داریم، منطقه ییلاقی سوباتان است. این منطقه از زیباترین جاهای دیدنی در ایران به شمار می‌رود و توانسته گردشگران زیادی را به خود جذب کند. این منطقه ییلاقی پر از دشت های وسیع و مراتع سرسبزی است که نظر بسیاری از گردشگران را جلب می‌کند. تا چشم کار می‌کند، سرسبزی و زیبایی در این منطقه دیده می شود. همچنین کلبه های چوبی در این منطقه وجود دارد و شما می‌توانید در آن ها اقامت داشته باشید. این منطقه در 20 کیلومتری غرب لیسار و نزدیکی تالش قرار دارد.

●      دریاچه سراگاه

یکی دیگر از زیباترین جاهایی که در تالش وجود دارد، دریاچه سراگاه است. این دریاچه در 7 کیلومتری تالش و در روستایی به نام سراگاه قرار گرفته است. دور تا دور آن پر از آب است و جالب است بدانید که این آب از چشمه های آب زمینی تامین می شود. کوه های آن پر از درختانی هستند که یک جنگل زیبا را تشکیل داده اند و مه سرتاسر آن را فرا گرفت است. جالب است بدانید که سایه جنگل ها در آب می‌افتد و یک محیط دلنشین و جذاب را ایجاد می کند.

●      پارک جنگلی سیاهداران

سیاهداران نام یکی از پارک های جنگلی تالش است که اگر به جنگل علاقه دارید، می‌تواند یک جای دیدنی عالی برای شما محسوب شود. معنی سیاه داران، منطقه ای پوشیده از درختان سیاه بلوط است، این منطقه پر از درختان بلوطی است که زیبایی آن را چندین برابر می‌کند. در حال حاضر امکانات تفریحی و رفاهی زیادی در این پارک جنگلی وجود دارد که می‌توانید از آن لذت ببرید.

●      پارک جنگلی گیسوم تالش

پارک جنگلی گیسوم یکی دیگر از جاهای بسیار جذاب تالش است که افراد زیادی به آنجا مراجعه می‌کنند. فاصله جنگل و ساحل گیسوم در این منطقه بسیار کم است و شما می‌توانید با پیاده روی از میان درختان به ساحل برسید. گیسوم میزبان صدها گونه گیاهی است و از زیباترین جنگل های شمال ایران محسوب می‌شود.

●      جاده اسالم به خلخال

یکی از زیباترین و جذاب ترین جاده های ایران، جاده اسالم به خلخال است. این جاده به قدری زیباست که به عنوان یک جاذبه گردشگری در تالش شناخته می‌شود و شما می‌توانید از آن بازدید کنید. جالب است بدانید که حتی برخی گردشگران به صورت گروهی این جاده را طی می‌کنند و پیاده روی در آن می‌تواند نظر هر کسی را جلب کند. البته باید فصلی را انتخاب کنید که نه خیلی گرم و نه خیلی سرد باشد!

اگر قصد سفر به تالش را دارید، می توانید با اجاره ویلا جاباما سفری دلنشین را تجربه کنید! در جاباما انواع اقامتگاه ها در این منطقه وجود دارد که می توانید بر اساس شرایط و بودجه خود یکی از بهترین های آن را برای خود رزرو کنید.

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان