۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بی‌اهمیت جلوه دادن تفاوت بین زن و مرد از چالش‌های جدی حوزه عفاف و حجاب است
کد خبر: ۳۵۸۴۷۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۴/۲۱ ساعت: ۱۴:۵۱ ↗ لینک کوتاه

عضو هیئت علمی دانشکده زن و خانواده:

بی‌اهمیت جلوه دادن تفاوت بین زن و مرد از چالش‌های جدی حوزه عفاف و حجاب است

فریبا علاسوندگفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های موضوع عفاف و حجاب که از دهه ۶۰ میلادی تا به امروز کلید خورده، بی اهمیت جلوه دادن تفاوت بین زن و مرد است.

بی‌اهمیت جلوه دادن تفاوت بین زن و مرد از چالش‌های جدی حوزه عفاف و حجاب است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ فریبا علاسوند ظهر امروز در همایش «عفاف و چالش‌های جدید» که در سالن اجتماعات آینده‌پژوهشی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: موضوع حجاب، حائز اهمیت بوده و برای همین شاهد دو قطبی در این زمینه هستیم و جنجال‌های بسیاری در فضای مجازی از سوی مخالفان درباره آن وجود دارد.

وی افزود: با نگاه کوتاهی در تاریخ حجاب این موضوع درک می‌شود که حجاب از جمله موضوعات تخاصم گفتمانی است و موافقان و مخالفان در سنگری مبارزه می‌کنند که اخبار بسیاری در پس آن وجود دارد.

عضو هیئت علمی دانشکده زن و خانواده ادامه داد: مطالعات عمیق‌تر در حوزه حجاب موجب شفاف‌ شدن زوایای آن می‌شود، برای نمونه در یک بازه زمانی دانشمندان حوزه فلسفه و سایر حوزه‌ها پروژه تغییر جهان را کلید زده و بر علیه نظم طبیعی جهان شوریدند.

نظریه پروژه تغییر جهان همچنان در دانشگاه‌های دنیا مطالعه می‌شود

علاسوند ابراز کرد: از 400سال گذشته تا به امروز هنوز افکار افرادی که پروژه تغییر جهان را کلید زده بودند در دانشگاه‌های جهان مطالعه می‌شود؛ این افراد معتقدند تاریکی محض در مقابلشان قرار داشته و نتیجه پروژه را پیش‌بینی نمی‌کردند چیزی باشد که امروز در حوزه فرهنگ، اخلاق و دین و دینداری مشاهده می‌کنیم.

وی عنوان کرد: بعد از گذشت سالیان مختلف، اتفاقات عجیبی روی داد و از همان زمان به بعد مسئله تغییر یک مسئله مقدس شد و در کنار آن، واژه مقدس دیگری به نام «انتخاب» به وجود آمد و فردگرایی شیرازه اصلی جریان‌های جدید سیاسی و اجتماعی شد.

عضو هیئت علمی دانشکده زن و خانواده تصریح کرد: امروز برخی افراد، واژه انتخاب را به عنوان توجیه کار خود بیان می‌کنند؛ این مسئله یک موضوع زیربنایی بوده که تمام برنامه‌های آن بیش از 200 سال اخیر در غرب ساخته شده است.

علاسوند عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های موضوع عفاف و حجاب که از دهه 60 میلادی تا به امروز کلید خورده، بی اهمیت جلوه دادن تفاوت بین زن و مرد است.

وی با اشاره به جایگاه نظام تربیتی در جهان غرب گفت: مجموع سرمایه‌گذاری آن مربوط به حوزه آموزش و پرورش است که از دهه 60 به بعد سه الگوی تربیتی را به صورت جدی پیگیری کردند.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران در پایان چالش همجنس گراها را از جمله چالش‌های آینده دانست و یادآور شد: گاها در این حوزه خبرهای زیرپوستی به گوش می‌رسد که برای مواجه شدن با آن باید برنامه‌ریزی مناسبی صورت بگیرد.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان