۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین کار در حوزه عفاف و حجاب باید عمیق و هویتی باشد
کد خبر: ۳۵۸۴۷۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۴/۲۱ ساعت: ۱۰:۳۸ ↗ لینک کوتاه

مسئول مجمع عفاف و حجاب جبهه فرهنگی قزوین:

کار در حوزه عفاف و حجاب باید عمیق و هویتی باشد/ حفظ حجاب موجب سلامت جامعه است

محدثه پارسا گفت: امروز ما باید بر روی هویت بخشی به بانوان کار کنیم چراکه رسانه‌های خارجی دقیقا همین نقطه را نشانه گرفته‌اند و با ابزارهایی که در اختیار دارند نیز فرهنگ برهنگی را به عنوان هویت زنانه در بین زنان جامعه ما ترویج می‌دهند.

کار در حوزه عفاف و حجاب باید عمیق و هویتی باشد
محدثه پارسا در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب اظهار کرد: باتوجه به شرایط کشور می‎طلبد که بحث عفاف و حجاب را در اولویت کارهای فرهنگی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حجاب نماد زنان مسلمان است، افزود: وقتی مولفه حجاب در بانوان کمرنگ می‌شود باعث بروز آسیب‌های جدی در حوزه بنیان خانواده و جامعه خواهد شد.

مسئول مجمع عفاف و حجاب جبهه فرهنگی قزوین با اشاره به عوامل موثر در آسیب به عفاف و حجاب گفت: متاسفانه یکی از دلایل بی‌حجابی در بانوان بحث هویتی است که هویت زن بودن خود را قبول ندارند و نسبت به آن ارزش قائل نمی‌شوند.

پارسا عنوان کرد: زمانی که افراد از هویت خود فاصله بگیرند بدون شک به سمت پوچ گرایی سوق پیدا می‌کنند و این عدم هویت را در سایر موضوعات از جمله ظاهر خود جستجو کرده و با خودنمایی به دنبال هویت بخشی به خود  هستند که راه غلطی است.

وی تصریح کرد: امروز ما باید بر روی هویت بخشی به بانوان کار کنیم چراکه رسانه‌های خارجی دقیقا همین نقطه را نشانه گرفته‌اند و با ابزارهایی که در اختیار دارند نیز فرهنگ برهنگی را به عنوان هویت زنانه در بین زنان جامعه ما ترویج می‌دهند.

مسئولین از کارهای فرهنگی حوزه عفاف و حجاب حمایت کنند

این فعال فرهنگی بیان کرد: با توجه به اینکه در فعالیت‌های خود با نوجوانان و جوانان سر و کار داریم شاهد هستیم که باورهای دینی در آنها ضعیف شده که نشات گرفته از عدم تعلیم و تربیت و آموزش درست امور دینی در فضای آموزشی است.

مسئول مجمع عفاف و حجاب جبهه فرهنگی قزوین تصریح کرد: طی سال‌های اخیر متاسفانه کارهای فرهنگی و هنری کمرنگ شده بود و فضای مجازی هم عاملی برای تشدید این موضوع شده است که بانوان ما همواره در معرض تبلیغ گسترده مدل‌های غربی هستند.

وی با اشاره به راهکارهای مناسب برای ترویج عفاف و حجاب ابراز کرد: ما تلاش می‌کنیم که ابتدا با کارهای روانشانسی سعی کنیم تا افراد را به هویت خود بازگردانیم و در ادامه باورهای دینی آنها را تقویت کنیم تا به صورت خودآگاه پذیرای حجاب باشند.

پارسا عنوان کرد: زمانی که بانوان به نقطه پذیرش حجاب برسند و زمانی که ببینند بسیاری از فعالیت‌ها با وجود حجاب هم انجام شدنی است بدون شک با علاقه بیشتری نسبت به آن پایبند خواهند شد.

این مسئول اضافه کرد: آگاه سازی خانواده‌ها هم یکی از موضوعات مهم است که باید برای گرایش نوجوانان به عفاف و حجاب ابتدا این آگاهی و پذیرش در بین والدین ایجاد شود.

وی در پایان درباره مشکلات و موانعی که بر سر راه فعالیت‌های فرهنگی وجود دارد، گفت: با وجود تمام موانع و سختی‌هایی که داریم این عرصه را خالی نکردیم اما مهمترین مسئله‌ای که ما را رنج می‌دهد بحث عدم استقبال برخی مسئولین از ما و نبود حمایت مالی است.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان