۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین حسینیه کودک و نوجوان در سطح کشور راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: ۳۵۸۴۶۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۴/۲۰ ساعت: ۱۶:۵۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا:

۲۰۰ مدرسه صدرا در کشور فعالیت دارد/ راه‌‌اندازی حسینیه کودک و نوجوان در سطح کشور

حجت‌الاسلام حامد تقدیری گفت: هم اکنون ۲۰۰ مدرسه صدرا در سطح کشور وجود دارد که بزرگترین شبکه مدارس دولتی بعد از وزارت آموزش و پرورش است.

حسینیه کودک و نوجوان در سطح کشور راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حجت‌الاسلام حامد تقدیری در نشست خبری که ظهر امروز(دوشنبه) در سالن جلسات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: در طلیعه گام دوم انقلاب اسلامی هستیم ‌که گام اول را با حماسه ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز در دفاع مقدس پیش رفتیم و امروز اهداف گام دوم انقلاب را هم کودکان و نوجوانان محقق خواهند ساخت.

وی افزود: شروع گام اول انقلاب با جنگ تحمیلی بود و شروع گام دوم انقلاب هم با جهاد است که مقام معظم رهبری دراین‌باره فرمودند: "جهاد تبیین یک واجب قطعی فوری است."

رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در راستای تبیین دستاوردها و اقدامات انقلاب اسلامی تلاش می‌کند و یکی از محورهای جدی فعالیت‌های خود را کودکان و نوجوان انقلاب اسلامی گذاشته که می‌خواهند گام دوم انقلاب اسلامی را رقم بزنند.

وی عنوان کرد: تلاش شده تا با گفتمان و نگاه کودکان و نوجوانان، دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل امروز منتقل شود و هیئت هم یکی از خانه‌ها و خیمه‌های خوب تربیتی و جایی است که عاطفه‌ها، گفتمان‌ها و افکار کودکان و نوجوانان رشد پیدا می‌کند.

بانوان فرماندهان عرصه تعلیم و تربیت جامعه اسلامی هستند

تقدیری بیان کرد: همیشه هیئت را مکانی برای برگزاری مراسم روضه و سینه‌زنی می‌دیدیم؛ در حالیکه هیئت می‌تواند مدرسه و مکتب حسینی باشد که کودکان در آن با معارف حسینی آشنا شده و رشد و تربیت می‌یابند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی یک نگاه جدید به هیئت با عنوان حسینیه کودک و نوجوان جهت آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با معارف مکتب حسینی شروع کرده است.

مسئول واحد کودک و نوجوان سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: کودکان می‌توانند مخاطب اصلی فعالیت کودک باشند و ما باید برای آنان برنامه‌ریزی‌های دقیق محتوایی و تربیتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بانوان همان فرماندهان تعلیم و تربیت جامعه اسلامی هستند؛ بیان کرد: حسینیه‌های کودک فعالیت خودجوش بانوانی است که دغدغه تربیت کودکان و نوجوانان را دارند. 

فعالیت ۴۵۰۰ معلم در مدارس صدرا

تقدیری ابراز کرد: تعداد زیادی حسینیه کودک در سطح کشور وجود دارد که برخی از آن ثبت مستقلی نکردند و در واقع هیئت اصلی که به ثبت رسیده با همان مجوز، هیئت کودک را هم راهبری می‌کند.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با برگزاری اردوها و رویدادها و اقدامات جذاب برای کودکان و نوجوانان، بتوانیم هویت انقلاب اسلامی آنان را رقم بزنیم.

رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا گفت: هم اکنون ۲۰۰ مدرسه صدرا در سطح کشور وجود دارد که بزرگترین شبکه مدارس دولتی بعد از وزارت آموزش و پرورش است.

وی عنوان کرد: حدود ۱۴۵ مدرسه صدرا در مقطع متوسطه دوم در رشته علوم و معارف اسلامی، ۴۵ مدرسه در مقطع متوسطه اول و ۱۰ مدرسه در دوره ابتدایی فعالیت دارد.

تقدیری خاطرنشان کرد: حدود ۱۴ هزار دانش‌آموز در مدارس صدرا کشور مشغول به تحصیل هستند و ۴ هزار و ۵۰۰ معلم و کادر رسمی آموزش و پرورش در این مدارس اشتغال دارند.

وی در پایان گفت: طی ۵ سال گذشته گام اول سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با قوت در سازمان مدارس صدرا برداشته و به مسئولان مربوطه ارائه شده است و اکنون در حال برداشتن گام‌های دوم با عنوان الگوسازی را  دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان