۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین ۴۲۷ عنوان برنامه به مناسبت دهه ولایت و امامت در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۵۸۴۴۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۴/۱۹ ساعت: ۱۷:۵ ↗ لینک کوتاه

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین:

۴۲۷ عنوان برنامه به مناسبت دهه ولایت و امامت در قزوین برگزار می‌شود/توزیع بیش از ۳۰۰ هزار پرس غذا در عید غدیر

محسن حق‌شناس از برگزاری ۴۲۷ عنوان برنامه به مناسبت دهه ولایت و امامت در سطح استان خبر داد و گفت: توزیع بیش از هزار جلد زیارتنامه غدیری در مساجد سطح شهر و برگزاری همایش نقش زن در تبیین آموزه‌های غدیر از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده است.

۴۲۷ عنوان برنامه به مناسبت دهه ولایت و امامت در قزوین برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ محسن حق‌شناس ظهر امروز(یکشنبه) در نشست خبری که به مناسبت تشریح برنامه‌های دهه امامت و ولایت در خانه شهروند قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: ‌ولایت امام علی(ع)، موضوعی فطری و معرفتی است که با طبع انسانی ما سازگار بوده و باید به درستی فهم شود.

وی با بیان اینکه شاکله اصلی ولایت پذیری، اطاعت است؛ افزود: عید قربان تبلور ولایت پذیری حضرت ابراهیم(ع) است.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان قزوین تصریح کرد: امر تبلیغ، عهد مشترک همه ماست و در این میان نقش خبرنگاران در جامعه امروزی که عصر قدرت رسانه‌‌ای است، بسیار مهم و چشمگیر بوده و وظیفه تبلیغ ولایت را بیش از بقیه بر عهده دارند.

وی بیان کرد: وظیفه بنیاد غدیر جهت‌دهی و هم افزایی اقدامات افراد، مجموعه‌ها، سازمان‌ها و حتی کشورها در حوزه غدیر است زیرا حضور یکپارچه مردمی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و خوشبختانه در سال‌های اخیر جریان مردمی را در موضوع غدیر چشمگیر دیدیم.

این مسئول اضافه کرد: سال‌های پیش، عید غدیر فقط معطوف به سادات بینی بود؛ درحالیکه باید با شکوه بیشتری به ابعاد مختلف آن پرداخته و عید غدیر با شور و نشاط بیشتری برگزار شود.

وی عنوان کرد: امسال در حوزه محتوایی و معرفتی بیش از گذشته در مقوله غدیر کار خواهیم کرد و برنامه‌هایی هم پیش‌بینی شده که از جمله آن فرهنگسازی برای بسط و گسترش قرائت زیارت غدیریه امام هادی(ع) در بین مردم استان است.


قرائت زیارت غدیریه در بیش از ۳۰ مسجد سطح استان


حق‌شناس اذعان کرد: برنامه‌های مختلفی با مشارکت خیرین و حمایت دستگاه‌های مختلف در دهه امامت و ولایت در سطح استان قزوین اجرا می‌شود که از جمله آن برگزاری جشن‌ها و مراسمات متعدد، قرائت زیارت غدیریه در بیش از ۳۰ مسجد سطح استان و توزیع اطعام غدیر به میزان بیش از ۳۰۰ هزار پرس در سطح استان است.

وی بیان کرد: برگزاری مسابقات متعدد خطبه خوانی، مسابقه ملی کتابخوانی، ارائه دو اثر فاخر هنری در حوزه سرود، برگزاری نمایشگاه وقایع اتفاقیه غدیر از زمان فتح مکه تا شهادت امیرالمومنین(ع)، آذین بندی و فضاسازی شهری، برگزاری شب شعر آیینی با حضور شاعران مطرح کشوری و راه‌اندازی کاروان شادی غدیر در قزوین است.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین ادامه داد: برگزاری سومین دوره جشنواره ملی خوشنویسی غدیر، برگزاری ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر، مراسم تجلیل از سادات، مراسم تجلیل از شهدای سادات، توزیع اقلام فرهنگی با مشارکت خیرین به هیئات مذهبی است.

برگزاری ۲۳۰۰ جشن خانگی در سطح استان

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ جشن خانگی غدیر در سطح استان برگزار خواهد شد که از این تعداد یک هزار جشن در شهر قزوین و یک هزار و ۳۰۰ جشن خانگی دیگر در سایر شهرستان‌ها است.

حق‌شناس از برگزاری ۴۲۷ عنوان برنامه به مناسبت دهه ولایت و امامت در سطح استان خبر داد و گفت: برپایی غرفه‌های قصه‌گویی غدیر در پارک‌های پرازدحام شهر، برگزاری مراسم نورافشانی عید غدیر، توزیع بیش از هزار جلد زیارتنامه غدیری در مساجد و سطح شهر، برگزاری همایش نقش زن در تبیین آموزه‌های غدیر با همکاری حوزه علمیه بانوان و برگزاری حلقه‌های معرفتی از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده است.


توزیع ۳۰ هزار بسته معیشتی به همت سپاه در استان

وی ابراز کرد: در دهه ولایت و امامت به همت سپاه استان ۳۰ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع خواهد شد و ۲۲۱ برنامه ورزشی هم توسط اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار می‌شود.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین در پایان گفت: با هماهنگی صورت گرفته جشن مردمی غدیر در تاریخ‌های ۲۱ و ۲۷ تیرماه در سالن‌های حجاب و شهید بابایی قزوین برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ در حاشیه این نشست خبری از سایت بنیاد بین‌المللی غدیر استان قزوین رونمایی شد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان