۲۰/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ دوشنبه

صبح قزوین جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل در قزوین آغاز به کار کرد
کد خبر: ۳۵۸۴۳۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۴/۱۸ ساعت: ۱۱:۲۴ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل در قزوین آغاز به کار کرد

مراسم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل با حضور مسئولان کشوری و استانی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل در قزوین آغاز به کار کرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل با حضور هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و جمعی از مسئولان استانی دقایقی قبل در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) استان قزوین آغاز شد.

محمد مولوی در این مراسم اظهار کرد: ۲۱ ملیت در جشنواره ملل از جمله افغانستان، اندونزی، بنگلادش، تاجیکستان، ترکیه، چین، سوریه، عراق، فلسطین، لبنان، نیجریه، هند و یمن شرکت کرده‌اند.

وی افزود: دانشگاه‌های شرکت کننده در جشنواره شامل دانشگاه تهران، امیر کبیر، خواجه نصیرالدین طوسی، بیرجند، ارومیه، شهرکرد، هنر اصفهان، مازندران، یزد و چندین واحد دانشگاه آزاد از جمله تهران، یادگار امام شهر ری، خراسان و کرج است.

سرپرست معاونت امور بین‌الملل دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین با بیان اینکه نمایشگاه جشنواره فرهنگ ملل ۱۲ غرفه از ملیت‌های مختلف را به خود اختصاص می‌دهد، عنوان کرد: سازمان‌ها و نهادهای کشوری برای برگزاری این جشنواره همکاری داشته‌اند که از موارد آن می‌توان به سازمان امور دانشجویان، فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فرمانداری و اتاق بازرگانی اشاره کرد.

مولوی گفت: علاوه بر دعوت از دانشجویان بین‌المللی، بیش از ۸۰ سفیر و رایزن فرهنگی، ۸۰ نفر از مسئولان کشوری و عموم مدیران ارشد استان به جشنواره دعوت شده‌اند.

وی بیان کرد: بیش از ۹۰ دانشگاه مجوز حضور در جشنواره را دارند و برای حضور سه هزار دانشجو در این جشنواره اعلام آمادگی کردیم که برپایی بیش از ۳۰ غرفه که بخشی از آن به دانشجویان ملیت‌های مختلف و بخشی به ارگان‌ها و شرکت‌های استان برای نمایش دست آوردهای خود اختصاص دارد، پیش‌بینی شده است.

این مسئول  گفت: جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل از ۱۸ الی ۲۰ تیرماه از ۷ صبح الی ۸ شب به مدت سه روز متناسب با برنامه درخواستی دانشگاه‌ها به صورت فشرده برگزار می‌شود.

مولوی اذعان کرد: طی سه روز برنامه‌های مختلفی از جمله افتتاحیه، بازدید از غرفه‌ها و نمایشگاه‌ها، برگزاری مسابقات فرهنگی، کارگاه‌های آموزشی و فرهنگی، کارگاه آموزشی و فرهنگی، بازدید از اماکن دیدنی شهر با همکاری شهرداری و میراث فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل گفت: آشنایی دانشجویان با فرهنگ تاریخ و آداب و رسوم مختلف، بسترسازی برای گسترش دیپلماسی علمی و فرهنگی با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها، گسترش احساس مثبت و تعلق خاطر در میان دانشجویان ملل نسبت به فضای داخلی کشور، ترویج پیام دوستی، همدلی و مودت بین فرهنگ‌های مختلف و دانشجویان غیر ایرانی از جمله اهداف برگزاری جشنواره ملل است.

سرپرست معاونت امور بین‌الملل دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین در پایان گفت: جشنواره فرهنگ ملل یک فرصت برای گفت وگوی بین ملل‌ها است و امیدواریم به واسطه این جسنواره پیام فرهنگی ایران به تمام کشورها منتقل و زمینه‌ای برای آشنایی بیشتر ملت‌ها شود.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان