۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین فاز اول توسعه فیبر نوری در شهر قزوین افتتاح شد
کد خبر: ۳۵۸۳۹۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۴/۱۵ ساعت: ۱۶:۳۵ ↗ لینک کوتاه

شهردار قزوین:

فاز اول توسعه فیبر نوری در شهر قزوین افتتاح شد

مهدی صباغی با اشاره به افتتاح فاز اول توسعه فیبر نوری در قزوین گفت: در حال حاضر ما ۲هزار انشعاب تجاری و مسکونی را برای توسعه شبکه فیبر نوری در شهر قزوین به پیمانکار واگذار کردیم که پروژه روند تحقیقاتی را طی کرده است.

فاز اول توسعه فیبر نوری در شهر قزوین افتتاح شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ آیین بهره‌برداری از فاز اول پروژه مشارکتی توسعه فیبر نوری به مناسبت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ظهر امروز در شهرداری قزوین برگزار شد.

مهدی صباغی در این جلسه اظهار کرد: امروزه دنیای تکنولوژی است و نباید برای پیشرفت در این زمینه فرصت سوزی کنیم چون در فضای شهر نیاز به اینترنت پرسرعت داریم.

شهردار قزوین ادامه داد: در حال حاضر ما 2هزار انشعاب تجاری و مسکونی را برای توسعه شبکه فیبر نوری در شهر قزوین به پیمانکار واگذار کردیم که پروژه روند تحقیقاتی را طی کرده است.

این مسئول بیان کرد: یکی از رسالت‌های ما افزایش رضایتمندی شهروندان و ایجاد شهری بانشاط و سلامت است که توسعه اینترنت پرسرعت می‌تواند برای این موضوع پیشران باشد.

وی بیان کرد: توسعه فیبر نوری موجب ایجاد زیرساخت‌ها در راستای توسعه شهر هوشمند است و امیدواریم شهر قزوین را پایلوت اجرای پروژه‌های این حوزه قرار دهیم.

صباغی اذعان کرد: توسعه زیرساخت‌ها باعث افزایش اپراتورهای همراه خواهد شد.

فاز اول فیبر نوری در 11کیلومتر از شهر قزوین اجرا شد

نخجوانی در این جلسه اظهار کرد: خوشبختانه رویکرد بسیار مثبتی در شهر قزوین برای اجرای پروژه فیبر نوری مشاهده کردیم که مثال زدنی است و اگر این رویکرد در مدیریت شهری قزوین وجود نداشت بدون شک این پروژه رقم نمی‌خورد.

مدیرعامل شرکت شاتل اضافه کرد: بدون شک در نتیجه این پروژه، مردم شهر قزوین منتفع خواهند شد و ما بزرگ‌ترین شرکت در کشور هستیم که با حمایت وزراتخانه توانستیم این پروژه‌ها را در سطح کشور اجرا کنیم.

پیمانکار پروژه توسعه فیبر نوری در شهر قزوین ادامه داد: این پروژه از چند ماه گذشته در شهر قزوین کلید خورده که شامل 90 کیلومتر شبکه و 200 کیلومتر مویرگی است و 166هزار خانوار شهر قزوین را به طور کامل پوشش می‌دهد و در فاز اول 531 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی اذعان کرد: با اجرای این پروژه سرعت اینترنت به طور متوسط 300 برابر وضعیت فعلی خواهد بود و سرعت دسترسی به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات 200 برابر می‌شود.

این مسئول بیان کرد: در فاز اول پروژه 11کیلومتر را اجرا کردیم که سطح پوشش 20درصد و شامل 35هزار مشترک مسکونی و تجازی بود و برای 100الی 200 نفر اشتغالزایی کرد.

نخجوانی یادآور شد: تا شهریور 1402 کل شهر قزوین تحت پوشش فیبر نوری قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت شاتل با اشاره به مزایای اجرای پروژه اظهار کرد: توسعه زیرساخت فیبر نوری موجب فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم برای ایجاد شهر هوشمند خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین رشد صدهادرصدی سرعت دسترسی شهروندان به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات، ایجاد درآمد برای شهرداری بدون نیاز به سرمایه گذاری، بهره‌برداری بهینه از امکانات مازاد زیرساختی شهر و رفع نیازهای شهرداری برای سرویس دهی به شهر و شهروندان از دیگر مزایای اجرای این پروژه است.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان