۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۳۴۱ روستای استان قزوین با مشکل کم آبی مواجه هستند
کد خبر: ۳۵۸۳۸۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۴/۱۵ ساعت: ۱۴:۲۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور روستایی استان قزوین:

۳۴۱ روستای استان قزوین با مشکل کم‌ آبی مواجه هستند

لیلا غریب با اشاره به وجود مشکل کم آبی در روستاها گفت: ۳۴۱ روستای استان قزوین کم آب بوده و بسیج سازندگی استان در حدود ۱۰۰ روستا در قالب مجتمع‌های آبرسانی در حال اجرای پروژه برای رفع مشکل کم ‌آبی است و برای ۲۴۱ روستا هم باید فکر اساسی شود.

۳۴۱ روستای استان قزوین با مشکل کم آبی مواجه هستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ لیلا غریب در همایش تجلیل از دهیاران بخش مرکزی قزوین و بخش کوهین که ظهر امروز(چهارشنبه) در سالن جلسات فرمانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: از ابتدای تصدی مسئولیتم تاکنون از ۸۰ روستا به صورت حضوری بازدید داشتم؛ البته با توجه به وجود ۸۰۰ روستا در سطح استان، هنوز خیلی از روستاهای استان باقیمانده که باید از آن بازدید داشته باشیم.

وی افزود: یکی از رسالت‌های انقلاب اسلامی بنا بر فرمایش امام راحل و مقام معظم رهبری، استقرار عدالت است که جنبه‌های مختلفی دارد و یکی از جنبه‌های تحقق عدالت آن است که روستائیان احساس کنند از نظر امکانات و شرایط زندگی، تبعیضی با سایر مناطق وجود ندارد تا این امر باعث مهاجرت آنان به شهرها نشود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین تصریح کرد: اکنون جمعیت بیش از ۲۰ درصدی را در روستاها داریم و متاسفانه شاهد مهاجرت روستائیان به شهرها هستیم که باید اقدامات مناسبی جهت جلوگیری از این موضوع انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت دهیاران در بخش‌های مختلف خاطرنشان کرد: از دهیارانی که با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارند، تلاش می‌کنند تا شرایط مناسبی در روستاها ایجاد شده و احساس تبعیض در بین اهالی روستاها از بین برود، تقدیر می‌کنم.

اجرای پروژه آبرسانی در ۱۰۰ روستا توسط بسیج سازندگی

غریب با تاکید براینکه دهیاران باید نگاه عادلانه به مردم روستا داشته باشند و فرهنگ کار و تلاش را گسترش دهند؛ گفت: عملکرد دهیاران در ارتقاء فرهنگ کار و تلاش تاثیر به سزایی دارد و متاسفانه فرهنگ کار در روستاها هم به دلایل مختلف نسبت به گذشته ضعیف شده و مشاغل روستایی نهادینه شده در خانواده‌ها و اقتصاد محور بودن خانواده‌ها مورد غفلت واقع شده است.

وی با بیان اینکه امروزه خانواده‌های شهری و روستایی به یک خانواده مصرف کننده تبدیل شدند؛ خاطرنشان کرد: برای اینکه اقتصاد خانواده‌ها را مقاومتی کنیم باید به مشاغل دهه ۶۰ از نوع دانش بنیان آن برگردیم که اثر دانش بنیان در مزرعه، محصول و نوع آبیاری مزارع و باغات خود را نشان دهد.

این مسئول با اشاره به وجود مشکل کم آبی در روستاها گفت: ۳۴۱ روستای استان قزوین، کم آب بوده و بسیج سازندگی استان در حدود ۱۰۰ روستا در قالب مجتمع‌های آبرسانی در حال اجرای پروژه برای رفع مشکل کم ‌آبی است و برای ۲۴۱ روستا هم باید فکر اساسی شود.


ایجاد ۳ هزار پنل ۵ کیلوواتی در روستاهای استان

وی در مورد اقدامات انجام شده در جهت اشتغال روستائیان گفت: امسال سهمیه استان قزوین، راه‌اندازی ۳ هزار پنل ۵ کیلوواتی است که ۵۴۵ مورد آن به دفتر امور روستایی استان و تعدادی دیگر هم به نهادهای دیگر واگذار شده است.

غریب تصریح کرد: ایجاد پنل خورشیدی در منازل روستائیان دارای نکات ویژه‌‌ای است که دهیاران باید از آن مطلع باشند و به روستائیان انتقال دهند به طور مثال گفته می‌شود که نیروگاه‌های خورشیدی دارای اشعه مضر است در حالیکه هیچ نوع اشعه و خطری برای سلامتی ندارد.

وی در پایان گفت: راه‌انداری پنل‌های خورشیدی بهترین اقدام برای ارتقاء اقتصاد کشور در جهت جبران کمبود برق و همچنین محلی برای درآمدزایی افرادی است که ناتوان بوده یا دچار از کارافتادگی هستند تا به درآمد قابل قبولی برسند.

گفتنی است؛ در پایان مراسم با حضور جمعی از مسئولان از دهیاران تجلیل شد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان