۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین رشد ۳۲درصدی درآمد زکات در سال جاری
کد خبر: ۳۵۸۳۸۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۴/۱۵ ساعت: ۱۲:۵۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خبر داد

رشد ۳۲درصدی درآمد زکات در سال جاری/ ۸۲۰۰ فرصت شغلی در استان ایجاد می‌شود

ناصر ظاهری گفت: سال گذشته ۴ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی در استان ایجاد کردیم که این آمار امسال به ایجاد ۸ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی افزایش یافته و اعتباری بالغ بر ۳۸۰ میلیارد تومان برای تحقق این امر به استان قزوین تخصیص داده شده است.

رشد ۳۲درصدی درآمد زکات در سال جاری
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ همایش تجلیل از دهیاران بخش مرکزی قزوین و بخش کوهین ظهر امروز(چهارشنبه) در سالن جلسات فرمانداری قزوین برگزار شد.

ناصر ظاهری در این همایش با قدردانی از زحمات و خدمات دهیاران اظهار کرد: هم اکنون ۳۱ هزار خانواده در استان تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که جمعیتی بالغ بر ۵۸ هزار نفر را تشکیل می‌دهند و از این تعداد ۵۲ درصد ساکن روستاها بوده و ۴۸ درصد در شهرها سکونت دارند.

وی افزود: جمعیت قابل توجهی از خانواد‌ه‌های نیازمند و محروم، ساکن روستاها بوده و هدف کمیته امداد این است که بحث رونق اقتصادی، توسعه روستا و مهاجرت معکوس از شهر به روستاها را تحقق ببخشد تا شاهد فقر و محرومیت در روستاها نباشیم.

۸۰۰ واحد مسکونی در روستاهای استان قزوین احداث می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: بحث جهش مسکن از سیاست‌های دولت است و در این راستا تکالیفی به کمیته امداد واگذار شد؛ به طوریکه در یک فاز احداث ۴۰ هزار واحد در روستاها به این نهاد واگذار شد که سهم استان قزوین احداث ۸۰۰ واحد مسکونی روستایی طی امسال و سال آینده است.

وی عنوان کرد: طی چند ماه ابتدای امسال ۲۳۷ خانواده دارای آمادگی ساخت مسکن، در روستاها شناسایی شدند که با مشکل نبود زمین مواجه بودند لذا از دهیاران محترم تقاضا داریم که در این زمینه تمهیدات لازم را اندیشیده و همکاری کنند، البته بنیاد مسکن هم این قول را به ما داده که چنانچه زمینی خارج از بافت باشد، بحث الحاق آن را سریع‌تر انجام دهد تا در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار بگیرد.

وی بیان کرد: واحدهای مسکونی روستایی در دو تیپ نقشه ۴۲ و ۵۰ متری ساخته می‌شود؛ براین‌اساس کمک‌های بلاعوض به مبلغ ۶۰ میلیون تومان، وام قرض‌الحسنه امداد و بنیاد مسکن نزدیک به ۷۰ میلیون تومان، معرفی به بانک جهت دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی که با مرتفع شدن مشکلات موجود قابل ارتقاء تا ۲۰۰ میلیون تومان هم دارد از جمله مساعدت‌های پیش‌بینی شده جهت تسهیل در احداث مسکن روستایی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: احداث ۶۵ واحد به بسیج سازندگی معرفی شده که در حال ساخت است و با شناسایی موارد باقیمانده دیگر، اقدامات لازم اجرایی می‌شود زیرا در بحث اعتبارات، محدودیتی وجود ندارد.

رشد ۳۲ درصدی درآمد زکات در سال جاری

وی ابراز کرد: یکی دیگر از اقدامات کمیته امداد بحث نهضت اشتغال است و سال گذشته ۴ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی در استان ایجاد کردیم که این آمار امسال به ایجاد ۸ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی افزایش یافته است و اعتباری بالغ بر ۳۸۰ میلیارد تومان برای تحقق این امر به استان قزوین تخصیص داده شده است.

ظاهری عنوان کرد: بر اساس آخرین آمارها ۲۲۲ پرونده جهت دریافت تسهیلات اشتغال تشکیل شده است و امسال یک تسهیل‌گری در بحث اشتغال اتفاق افتاده به طوریکه ۵۰ درصد اعتبار به خانواده‌های تحت پوشش امداد و ۵۰ درصد دیگر به خانواده‌های نیازمند بین دهک یک تا ۵ اختصاص می‌یابد.

وی بیان کرد: نزدیک به یکهزار خانواده که تمایل به نصب نیروگاه‌های خورشیدی در سقف خانه‌های خود دارند؛ شناسایی شدند که بحث پنل‌های خورشیدی از اشتغال‌های پایدار و قابل دفاع محسوب می‌شود.

وجود ۱۷۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان

این مسئول درآمد زکات استان در سال گذشته را ۳۶ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: درآمد زکات طی سه ماه امسال نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد رشد داشته و ۲۰ میلیارد تومان بوده است که ۸۳ درصد مصارف زکات در امور محرومیت زدایی و ۱۷ درصد در فعالیت‌های عمرانی است.

وی در پایان با اشاره به ضرورت احداث مراکز نیکوکاری در روستاها گفت: هم اکنون ۱۷۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان وجود دارد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان