۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین پیش‌بینی حضور ۴۰ هزار زائر قزوینی در مراسم پیاده‌روی اربعین
کد خبر: ۳۵۸۳۷۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۴/۱۵ ساعت: ۸:۲۴ ↗ لینک کوتاه

دبیر ستاد اربعین استان قزوین:

ستاد اربعین در استان قزوین تشکیل شد/پیش‌بینی حضور ۴۰ هزار زائر قزوینی در مراسم پیاده‌روی اربعین

محمد خورشیدی از تشکیل ستاد اربعین در استان قزوین خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برگزاری باشکوه‌ مراسم پیاده‌روی اربعین انجام و برای این منظور کمیته‌های ۱۳ گانه تشکیل شده است.

پیش‌بینی حضور ۴۰ هزار زائر قزوینی در مراسم پیاده‌روی اربعین
محمد خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ از تشکیل ستاد اربعین در استان قزوین خبر داد و اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برگزاری باشکوه‌ مراسم پیاده‌روی اربعین انجام و برای این منظور کمیته‌های ۱۳ گانه تشکیل شده تا به شکل تخصصی در راستای خدمات‌رسانی مناسب به زائران حسینی اقدام شود.

وی افزود: کمیته‌های ۱۳گانه تشکیل شده شامل کمیته ثبت‌نام و اعزام، پشتیبانی و زیرساخت، تسهیلات مالی و کالایی، امنیتی انتظامی، بهداشت و درمان، اطلاع رسانی، فرهنگی و مراسمات، مشارکت‌های مردمی، اسکان و پذیرایی، هماهنگی فعالیت‌های مردمی، نظارت و ارزیابی، خدمات شهری و کمیته آموزش است.

دبیر ستاد اربعین استان قزوین تصریح کرد: علاوه بر اینکه کمیته‌ها اجرای اقدامات تخصصی را در دستور کار خود دارند، دستگاه‌های مرتبط فرهنگی، بهداشت و درمانی، خدماتی و زیرساختی هم عضو ستاد اربعین است و کمیسیون‌های تخصصی برگزار و برنامه‌ریزی‌ها انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: امسال همچنین مجموعه‌های مردمی، هیئات مذهبی، مساجد، موسسات و مواکب حسینی در قالب کمیته هماهنگی فعالیت‌های مردمی سازماندهی می‌شوند.

تشکیل کمیته‌های ۱۳گانه در قالب ستاد اربعین استان

خورشیدی بیان کرد: شهرستان‌ها نیز به دو حوزه تقسیم شدند به طوریکه شهرستان‌های قزوین، تاکستان و آوج جزو شهرستان‌های درجه یک بوده که در مسیر تردد زائران قرار دارند و علاوه بر نقش تسهیل‌گری در اعزام زائران، نقش خدمت رسانی بین جاده‌ای را هم برعهده دارند.

وی اضافه کرد: در شهرستان‌های آبیک و بوئین زهرا و البرز هم ستاد اربعین تشکیل شده و مباحث فرهنگی و تسهیلات در امر اعزام زائران حسینی را انجام می‌دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: از آنجایی که قزوین در تقسیمات کشوری معین استان ایلام و مرز مهران است هم اکنون کمیته پشتیبانی و زیرساخت را در این استان مستقر کرده‌ایم.

وی بیان کرد: سازمان عتبات عالیات استان قزوین در قالب کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و پذیرایی هم شروع به ثبت‌نام و صدور مجوز به مجموعه‌های مردمی کرده که آمادگی ایجاد موکب در ایران و عراق و در شهرهای کربلا، نجف، طریق الحسین و شهر مصیب را دارند.


برگزاری برنامه جاماندگان اربعین در قزوین

خورشیدی عنوان کرد: برگزاری برنامه جاماندگان اربعین، اجتماع بزرگ اربعینی‌ها، انجام مراسم‌هایی در کشور عراق، برگزاری دسته عزاداری قزوینی‌ها در شهر کربلا بخشی از اقدامات فرهنگی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به حضور نزدیک به ۲۰ هزار زائر قزوینی در مراسم پیاده‌روی اربعین سال ۹۸ گفت: امسال آمادگی اعزام چندین هزار برابر زائر نسبت به سال ۹۸ داریم و پیش‌بینی می‌شود ۴۰ هزار زائر حسینی از استان قزوین در مراسم اربعین امسال شرکت کنند.

دبیر ستاد اربعین استان قزوین از ثبت‌نام بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ زائر تا پایان روز یکشنبه هفته جاری در سطح استان خبر داد و بیان کرد: متقاضیان شرکت در مراسم اربعین می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح برای حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کنند.

وی عنوان کرد: زائران حسینی در پیش‌ ثبت‌نام خود به این موارد دقت داشته باشند که باید دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده و گذرنامه آنان بیش از ۶ ماه اعتبار داشته باشد، همچنین زائرانی که قصد حضور گروهی در مراسم اربعین دارند باید در سامانه به صورت گروهی ثبت‌نام کنند.

خورشیدی در پایان گفت: علاقه‌مندان به تاسیس موکب در ایران و عراق و همچنین مواکبی که پروانه آن‌ها منقضی شده برای دریافت مجوز یا تمدید پروانه به سامانه موکب‌داری به نشانی http://mokeb.atabat.org مراجعه کنند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان