۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین کرامت قلم باید حفظ شود
کد خبر: ۳۵۸۳۷۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۴/۱۴ ساعت: ۱۴:۴۹ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

کرامت قلم باید حفظ شود/ رسانه‌ها باید مطالبه‌گری و امیدآفرینی را در کنار هم ببینند

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی گفت: خداوند می‌فرماید این دنیا مدرسه و همه ما محصل آن هستیم و درس ما نیز کرامت است بنابراین هر مقاله، پاراگراف نوشته، مطلب تولیدی باید یک خمیر مایه از کرامت داشته باشد.

کرامت قلم باید حفظ شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نشست با اهالی قلم که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال در اولین آیاتی که نازل شده در مورد قلم سخن گفته که این نشان از توجه پروردگار به این عرصه است.

وی افزود: خداوند در آیات قرآن علق را با کرامت پیوند زده چون جوهره کرامت است که باید از قلم در صفحه نقش پیدا کند وخداوند متعال در سوره مبارکه بقره به مردم می فرماید این پیامبر به شما مطالبی می‌آموزد که فکر نکنید اگر صدها تا هزاران سال بر زندگی بشریت افزوده شود به مرور به آ‌نها خواهید رسید.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: ذات تمام عالم با کرامت عجین شده و کرامت پل ارتباط بین تمام انسان‌ها است و ما این عظمت را در رفتار امیرالمومنین علی (ع)، پیامبر اکرم (ص) و دیگر معصومین و ائمه و بزرگان می‌بینیم.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: خداوند متعال می‌فرماید سعی کنید هرگاه قلم می‌زنید کرامت را فراموش نکنید چون اگر کسی قلمش را بفروشد و یا آن را بر اساس مطامع شخصی، جناحی، شهری، قومی و منطقه‌ای تغییر دهد در درجه اول کرامت خود و سپس کرامت دیگران را زیر پا گذاشته است.

وی تصریح کرد: خداوند می‌فرماید این دنیا مدرسه و همه ما محصل آن هستیم و درس ما نیز کرامت است بنابراین هر مقاله، پاراگراف نوشته، مطلب تولیدی باید یک خمیر مایه از کرامت داشته باشد.

کرامت، شهید سلیمانی را به این درجه رساند

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: کتاب کرامت بر انسان‌هایی که حرام خورده و زندگی می‌کنند و یا ظالم و مشرک و آلوده و ناپاک هستند دست رد می‎‌زند و آنان هیچگاه نخواهند توانست به شیرینی تلاوت و جاذبه این کتاب خدای متعال پی ببرند.

آیت‌الله عابدینی اذعان کرد: کرامت، شهید سلیمانی را به این درجه رساند تا او به داد مسیحی‌ها، ایزدی‌ها، شیعه و سنی و انواع انسان برسد.

وی افزود: خداوند متعال در مورد قلم و انسان سوگند یاد کرد و برای کاغذ هم احترام قائل شد حال اگراین سه عنصر با هم همراه شوند؛ گویی به ناگهان بصیرتی ایجاد می‌شود و شرایط تغییر می‌کند و تمام عالم مساعدت می‌کنند تا افکار و اندیشه‌ها روی کاغذ نقش ببندد.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: افکار و اندیشه‌های انسان در اسارت خیالات، موهومات، منافع و مطامع هستند اما زمانی که این سه عنصر با توکل بر خداوند در کنار هم قرار می‌گیرند گویا مواضع نورانی علمی، مطالب نورانی و معارف عقلانی و منطق و استدلال وارد شده و ازمیان آن آشفتگی‌ها خیالات و اوهام متفرق شده و برای مردم نجات بخش می‌شود.

جناح‌ها فرصت تضارب آرا هستند

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: بنده اعتقاد دارم که جناح‌ها فرصتی برای تضارب آرا هستند چراکه اگر جامعه‌ای خاموش و جناحی منزوی و تک جناحی شود، آن روز، روز مصیبت ما است چه بسا که در زمان انقلاب شاه در نظر داشت که کشور را یک حزبی کند اکنون هم اگر ما کاری کنیم که صداها خاموش و تضارب آرا در میان نباشد خیلی متضرر می‌شویم.

وی عنوان کرد: عدالت خواهی ما نباید یاس آور بوده و امیدآفرینی ما نباید مطالبه‌گری را تعطیل کند و بسیار اهمیت دارد که ما هم امیدآفرینی داشته و هم مطالبه‌گر بمانیم.

نماینده ولی فقیه در استان ابراز کرد: بنده خدمت ریاست جمهوری و جاهای مختلف مطرح کردم اینکه بخواهیم کاری کنیم جامعه ما یک صدا شود خطرناک است و باید التماس کنیم که مطالبه گران مطالبه کرده و دست جوانان عدالت خواه را ببوسیم.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: ما به هر سلیقه، جریان و گرایش سیاسی احترام می‌گذاریم و باید بدانیم که از هر جناحی که هستیم به گردن هم حق اخوت داریم در غیر اینصورت منافق محسوب خواهیم شد.

وی تصریح کرد: حقیقتا باید اخوت دینی بین مردم برقرار باشد و باید این برادری در استان حفظ شود که این امر به تنهایی از من ساخته نیست؛ اگر تخطی در این خصوص از بنده دیدید رسانه‌ای کنید.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: باید همه در چارچوب اصول و مبانی انقلاب اسلامی دست در دست هم داده و حامی هم باشیم؛ ما از اصول امام تخطی نمی‌کنیم و رهنمودهای رهبر را جدی می‌گیریم و مخالفت با رهبر دینی را مخالفت با قرآن و دین می‌دانیم.


اگر جناحی بودن به اخوت ما لطمه بزند ارزشی ندارد


آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: اگر جناحی بودن به اخوت ما لطمه بزند ارزشی ندارد و جناح‌های ما باید خود را بالاتر از آن بدانند که اخوت را نادیده بگیرند.

وی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین عنوان کرد: از اهالی رسانه تقاضا دارم که جهاد تبیین را جدی بگیرند چه بسا که بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، این یک فریضه واجب، فوری و همگانی است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: اکنون دشمن در تلاش است که ظلم‌ها و جنایت‌های شاه را کمرنگ جلوه دهد در حالیکه ما جنایت های فراوانی از آمریکا و شاه به عنوان دست نشانده‌اش دیدیم.

وی افزود: این‌ها رسالت واجب ما رسانه‌ها، اهالی قلم، تریبون‌داران و خطیبان نماز جمعه است که این موضوعات را برای مردم تبیین کنیم؛ اگر ما سرمان را به موضوعات جناحی، بازی‌های رقابتی ، خطی گرم کنیم و خطبه‌ها و قلم‌هایمان را در این مسائل به کار بریم حقیقتا پاسخ این مظلومین کشته شده به دست آمریکا را چه کسی می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان اذعان کرد: باید جهاد تبیین را با جدیت ببینیم و در نظر بگیریم که آیا در این مسیر کاری کردیم که نزد امام زمان(عج) روسفید باشیم اگر در این زمینه کوتاهی داشتیم باید عجله کنیم چون بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری تبیین یک فریضه فوری است.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: اکنون ما در جنگ فرهنگی و اقتصادی و ترکیبی با دشمن هستیم دشمنی که تمام فرصت‌های نان و آب ما را می‌بندد تا اعتراض مردم را بر انگیخته و امنیت ما را بر هم زند.

وی ادامه داد: بنده در مطرح کردن مطالب مهم از کسی واهمه ندارم اما اکنون درجنگ ترکیبی باید نقش خود را در این میان بیابیم و زمانی نیست که ما به امنیت مردم لطمه بزنیم.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: بنده در خطبه‌های جمعه در حدی که لازم بوده هشدار دادم که مسئولین وظایف خود را در قبال مردم انجام دهند.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: فرونشست زمین، آب، ریزگردها تهدید جدی آینده ما هستند که نیاز است تمامی اهالی رسانه‌ در این راستا بسیج شده و پیشنهاد و راهکار خود را مطرح کنند تا این موضوعات سریع‌تر بررسی و از پیشرفت آن‌ها جلوگیری شود.

وی در پایان با بیان اینکه موضوع جمعیت فوق العاده فوری و بحرانی است، گفت: باید بنگریم که چه میزان در این راستا همت کردیم به طوریکه متاسفانه امروز طوری فرهنگ سازی شده که اگر بانویی فرزند دوم و سومش را به دنیا آورد همه اورا توبیخ و تحقیر می‌کنند و همین موجب شده که ما 400 هزار سقط جنین در سال داشته باشیم.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان