۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین بودجه فرهنگی ۱۴۰۱ هنوز به استان تزریق نشده است
کد خبر: ۳۵۸۳۶۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۴/۱۴ ساعت: ۹:۵۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل ارشاد استان قزوین:

بودجه فرهنگی ۱۴۰۱ هنوز به استان تزریق نشده است/ تمامی بدهی‌های موسسات و انجمن‌های هنری تسویه شد 

محمدحسین فائزی با اشاره به اینکه هنوز بودجه فرهنگی ۱۴۰۱ به استان قزوین تزریق نشده است، گفت: در پایان سال گذشته با مساعدت استاندار و سازمان برنامه استان بخش بسیار زیادی از بدهی ارشاد به جامعه فرهنگ و هنر تسویه شد که هر فقره از این بدهی‌ها بالای ۵۰ میلیون تومان بود.

بودجه فرهنگی ۱۴۰۱ هنوز به استان تزریق نشده است
محمدحسین فائزی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به بودجه موسسات و انجمن‌های فرهنگی و هنری در استان و حواشی ایجاد شده از سوی عده‌ای اظهار کرد: در سال 1401 هیچ اعتبار فرهنگی در استان توزیع نشده و به اداره کل ارشاد هم داده نشده و به همین دلیل تاکنون نتوانستیم اعتباری به انجمن‌ها و موسسات پرداخت کنیم.

وی افزود: از طرفی انجمن‌ها در جریان هستند که در سال‌های قبل هم در ماه‌های ابتدای سال هیچ پولی به آنها تزریق نمی‌شده است.

تمامی بدهی‌های موسسات تسویه شد 

مدیرکل ارشاد استان قزوین یادآور شد: در پایان سال گذشته با کمک استاندار و مساعدت وزرات ارشاد منابعی در قالب جدول 17 در استان تخصیص داده شد که این منابع در پایان سال با تشخیص ذی حساب ارشاد صرفا به موسساتی که صلاحیت موضوع را داشتند پرداخت شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین در پایان سال گذشته با مساعدت استاندار و سازمان برنامه استان بخش بسیار زیادی از بدهی ارشاد به جامعه فرهنگ و هنر تسویه شد که هر فقره از این بدهی‌ها بالای 50 میلیون تومان بود.

فائزی عنوان کرد: در پایان سال قبل ارشاد به هیچ فرد دیگری بدهکار نبود و بدون بدهی وارد سال جاری شد و همه تعهدات هم اجرا شده بود.

اداره ارشاد در تخصیص بودجه به موسسات صاحب نظر نیست 

وی یادآور شد: اعتباری که در قالب جدول 17 تخصیص می‌یابد باید با تایید سازمان برنامه ریزی، حوزه علمیه و ارشاد تقسیم شود و این دستگا‌ه‌ها باید مبلغ هزینه را تعیین و موسسه مورد نظر را تایید کنند لذا ما در این حوزه صاحب نظر نبودیم.

مدیرکل ارشاد بیان کرد: امسال هم اگر به ما اعتباری بدهند با همین روال است یعنی اگر از سوی دستگاه‌های ذکر شده تایید نشود، نمی‌توانیم پولی را به موسسات و انجمن‌ها پرداخت کنیم.

این مسئول در پایان گفت: بنابراین اگر در بحث اعتبارات موسسات و انجمن‌ها کسی ادعای دیگری می‌کند از اساس باطل است چون به طور کامل روند اداری آن طی شده است.

انتهای پیام/ 1300
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان