۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برق کشاورزان کم‌مصرف رایگان می‌شود
کد خبر: ۳۵۸۳۴۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۴/۱۲ ساعت: ۱۴:۵۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قزوین:

برق کشاورزان کم‌مصرف رایگان می‌شود

مسعود خواجه وند گفت: کل قبض برق کشاورزان درصورت ۴ ساعت همکاری روزانه رایگان خواهد شد و در بخش صنایع نیز اگر تولید با مولدین انجام شود مولدهای بخش صنعت را با نرخ هزار و ۵۰۰ تومان کیلووات خرید خواهیم کرد.

برق کشاورزان کم‌مصرف رایگان می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ مسعود خواجه وند، ظهر امروز در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان که در سالن جلسات شرکت توزیع برق قزوین برگزار شد؛ با اشاره به وجود بیش از 642 هزار مشترک در شرکت توزیع برق استان اظهار کرد: شرکت توزیع برق در وسعتی به پهنای 12 هزار و 300 کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف و همچنین 11 هزار و 900 پست توزیع به ظرفیت 2 هزار 100 مگاوات خدمت رسانی می‌کند.

وی افزود: در بخش روستایی بیش از 841 روستا در استان و به عبارتی روستاهای بالای 10 خانوار پوشش صددرصدی برق دارند.

134هزار چراغ روشنایی در قزوین وجود دارد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان عنوان کرد: بیش از 134هزار چراغ مرتبط با روشنایی تحت بهره برداری شرکت توزیع برق، شهرداری‌ها و اداره راه در استان وجود دارد.

خواجه وند با اشاره به چالش مهم ناترازی تولید و مصرف برق ابراز کرد: آمار و ارقام کشور 14 هزار ناترازی بین تولید و مصرف برق را نشان می‌دهد که به واسطه همکاری با بخش صنعت قرار بر تقبل 10 هزار مگاوات ناترازی با مدیریت از سوی این بخش شده است.

وی با تاکید بر تلاش جهت مدیریت پایداری شبکه در بخش‌های خانگی و تجاری بیان کرد: صنایع با یک روز در هفته همکاری، صنایع فولادی با همکاری دو هفته کاری و بخش کشاورزی با 4 ساعت همکاری روزانه باعث پایداری شبکه شده‌اند و خوشبختانه با همکاری این بخش‌ها تا به امروز خاموشی نداشته‌ایم.

این مسئول از رشد مصرف 4.45 درصدی برق در کشور خبر داد و ادامه داد: متاسفانه میزان مصرف برق در کشور بیش از میانگین جهانی است و این موضوع نیاز به تامل دارد.

رکورد مصرف برق در کشور زده شد

خواجه وند با اشاره به مصرف 5 برابری برق خانگی نسبت به میانگین جهانی ابراز کرد: روز گذشته شاهد ثبت رکورد 67 هزار مگاواتی برق در کشور بودیم و با این رقم پیک کشوری زده شد و از آمار مشابه سال گذشته عبور کردیم.

وی افزود: در حالی که آمار کل مصرف برق به جز ماه‌های گرم سال 45 هزار مگاوات بوده است پیش بینی می‌شود که این رقم به بیش از 70 هزار مگاوات برسد.

این مسئول با اشاره به طرح‌های تشویقی شرکت توزیع برق قزوین گفت: از آنجایی که در بخش خانگی به ازای مدیریت هر کیلووات ساعت 500 تومان مبلغ ریالی در فیش برق اعمال خواهد شد در ماه گذشته مبلغی بیش از 765 میلیون تومان پاداش در فیش‌های کل استان اعمال گشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق قزوین ادامه داد: همچنین کل قبض برق کشاورزان در صورت 4 ساعت همکاری روزانه رایگان خواهد شد و در بخش صنایع نیز اگر تولید با مولدین انجام شود مولدهای بخش صنعت را با نرخ هزار و 500 تومان کیلووات خرید خواهیم کرد.

خواجه وند در پایان با اشاره به چالش مهم سرقت در حوزه برق بیان کرد: متاسفانه سرقت‌های سرسام آور سیم‌های مسی برق علاوه بر نارضایتی عموم باعث ایجاد اخلال در خدمات رسانی شرکت توزیع برق شده است زیرا تیم‌های عملیاتی بیشتر وقت و تمرکز خود را روی تعمیر تاسیساتی که دچار سرقت شده‌اند می‌گذارند.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان