۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین سخنان یکی از نمایندگان مجلس را به نام من منتشر کردند/ از تحريف كنندگان شكايت مي‌كنم
کد خبر: ۳۵۸۳۳۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۴/۱۲ ساعت: ۱۳:۵۷ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک:

سخنان یکی از نمایندگان مجلس را به نام من منتشر کردند/ از تحريف كنندگان شكايت مي‌كنم

فاطمه محمدبیگی گفت: یکی از نمایندگان مجلس سخنانی ایراد کرده و حالا برخی رسانه‌ها با اهداف سیاسی این خبر قدیمی را به من نسبت داده و خوراک رسانه‌ای ضدانقلاب و معاندین را فراهم کردند.

سخنان یکی از نمایندگان مجلس را به نام من منتشر کردند/ از تحريف كنندگان شكايت مي‌كنم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، چندی پیش اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس در موضوع ازدواج با حواشی متعددی همراه شده است.

وی در همایش "ایران جوان" در جامعه‌الزهرا ایده‌ی ازدواج بین‌المللی دختران را مطرح و در خصوص شرایط سنی ازدواج نظراتی را بیان کرده بود؛ همین امر با موجی از انتقادات نمایندگان مجلس مواجه شد تا جایی که عده‌ای از نمایندگان مجلس خواستار عذرخواهی او شدند.


اما این نماینده مجلس چه گفته بود؟ وی در همایش «ایران جوان» که در یکم خرداد در جامعه الزهرا شرکت کرده بود برای ازدواج دختران با سنین بالا ایده‌هایی مانند ازدواج بین‌المللی و ازدواج هم‌سالان را مطرح کرده بود که در زیر بخشی از صحبت های او را می خوانید:

تعداد دختران و پسران در آستانه ازدواج و زیر ۳۰ سال ما فعلاً به هم می‌خورد؛ اما در خصوص نسل گذشته منظور دختران مجرد بالای ۳۰ سالی هستند که آمار آنها با توجه به سرشماری صورت گرفته در سال ۹۵ چیزی در حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را نشان می‌دهد و خانم‌های بالای ۳۰ سال مجردی که در این سن یا مطلقه هستند و یا به هر دلیل همسر خود را از دست داده‌اند هم بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر هستند، یعنی روی هم دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر مجرد ۳۰ تا ۵۰ ساله وجود دارد که اگر بخواهند طبق عرف ازدواج‌ها با فردی متوسط پنج سال بزرگ‌تر از خود ازدواج کنند، این تعداد پسر مجرد وجود ندارد، بیشترین نگرانی ما مخصوص این گروه سنی از جمعیت است. وگر نه نگرانی برای دختران ۱۶ تا ۳۰ سال که عموماً با پسران ۲۰ تا ۳۵ سال ازدواج می‌کنند چون نسبیت وجود ندارد.

برای این گروه دو پیشنهاد وجود دارد؛ اول ازدواج هم سالان است، به این مفهوم که بنا به گفته روان‌شناسان که پایبند به این مسئله هستند که سن شناسنامه‌ای ملاک تصمیم نیست، بلکه ملاک سن ظاهری و عقلی افراد است، افراد به ازدواج هم‌سالان که از گذشته نیز وجود داشته و اتفاقاً ازدواج موفقی هم است روی بیاورند. دختر حتی می‌تواند با فردی یک یا دو سال کوچکتر خود نیز ازدواج کند به شرط آنکه شکسته نشده باشد و نشاط خود را حفظ کرده باشد.

و توصیه دیگر هم می‌تواند ازدواج بین‌المللی باشد، به این معنی که این قشر از دختران مجرد با توجه به کمبود پسر مجرد در کشور با مسلمانان و شیعیان علاقه‌مند به ایران ازدواج کنند؛ از این طریق نه تنها توسعه فرهنگی اتفاق افتاده است و ارتباطات بین‌المللی تقویت می‌شود، بلکه این نسبیت به هم ریخته در کشور نیز بر طرف می‌شود.



در روزهای اخیر رسانه اقتصاد آنلاین با انتشار مطلبی با عنوان "دختر حتی می‌تواند با فردی یک یا دو سال کوچکتر خود ازدواج کند به شرط آنکه شکسته نشده باشد و نشاط خود را حفظ کرده باشد" ، این خبر را منتسب به فاطمه محمدبیگی دانسته و همین امر سبب حواشی متعددی شده است.

البته ساعاتی پیش اقتصاد آنلاین با انتشار مطلبی در کانال تلگرامی خود، این خبر را تکذیب و از نماینده مردم قزوین عذرخواهی کرده است.



فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین گفت: متاسفانه شاهد هستیم برخی رسانه‌ها با دروغ‌پراکنی به دنبال فریب مردم و اذهان عمومی هستند.

وی عنوان کرد: یکی از نمایندگان مجلس نظراتی داشته و حالا برخی رسانه‌ها با اهداف سیاسی این سخنان را به بنده نسبت داده و خوراک رسانه‌ای ضدانقلاب و معاندین را فراهم کردند.

محمدبیگی گفت: برخی رسانه‌ها و مدعیان عرصه رسانه، نه تنها سواد رسانه‌ای ندارند بلکه صرفاً قصد دارند با انتشار اخبار کذب، جنجال آفرینی کرده و جذب مخاطب نمایند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در پایان افزود: با جدیت این موضوع را از طریق حقوقی دنبال كرده و از رسانه‌ها و افراد مذكور به دلیل این اتهام زنی و دروغ‌پراکنی شكایت خواهم کرد.

انتهای پیام/ 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان