۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۴۱درصد از مشترکین خانگی استان قزوین پرمصرف هستند
کد خبر: ۳۵۸۳۳۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۴/۱۲ ساعت: ۱۳:۵۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل آب و فاضلاب استان قزوین:

۴۱درصد از مشترکین خانگی استان قزوین پرمصرف هستند

داراب بیرانوندی گفت: ۵۳درصد از مشترکین خانگی در استان قزوین الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، ۴۱ درصد از مشترکین خانگی پرمصرف بوده و تا ۲برابر الگو، آب مصرف می‌کنند و ۶درصد از مشترکین هم بدمصرف بوده و مصرف آنها بیش از ۲برابر الگو است.

۴۱درصد از مشترکین خانگی استان قزوین پرمصرف هستند
به گزار خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ داراب بیرانوندی در نشست خبری مدیران عامل صنعت برق و آب استان با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن جلسات شرکت توزیع برق استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: آب یک موضوع بین بخشی است که اصحاب رسانه می‌توانند در زمینه فرهنگ سازی و ترویج مصرف بهینه به دستگاه‌های اجرایی کمک کنند.

وی افزود: در حال حاضر یکی از سخت‌ترین سال‌های نیم قرن اخیر را پشت سر می‌گذاریم و دو سال پیاپی خشکسالی را در کشور و به تبع آن در استان تجربه کردیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان قزوین ادامه داد: خشکسالی حاکم در کشور باعث شده تا چالش‌هایی را در زمینه تامین آب شرب داشته باشیم به ویژه اینکه بخش زیادی از آب شرب استان قزوین به صورت زیرزمینی تامین می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: سال گذشته تا 151 کیلومتر از انشعابات استان در شهرها و رستاها را بازسازی و اصلاح کردیم که 106 کیلومتر آن در مناطق روستایی بود.

بیرانوندی با اشاره به حفر 23 حلقه چاه جدید ابراز کرد: تصفیه خانه شهر شال به بهره‌برداری رسیده است و تصفیه خانه شهر شریفیه و آبگرم هم در حال ساخت است که امیدواریم امسال به اتمام برسد.

وی یادآور شد: در سال گذشته 14کیلومتر شبکه فاضلاب در شهرها تاسیس شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان قزوین بیان کرد: در سفر رئیس جمهور یکهزار میلیارد تومان بودجه تخصیص یافت که 550میلیارد تومان آن به بخش فاضلاب و 450میلیارد تومان آن به بخش آب اختصاص یافت.

این مسئول اذعان کرد: با ورود به فصل گرما کولرهای آبی شروع به کار می‌کنند که هر کولر آبی 200لیتر به ازای هر شبانه روز مصرف آب دارد و اگر ما در استان 550هزار مشترک داریم که از این میزان 470هزار مشترک مسکونی هستند با استفاده از کولرهای آبی نیز به همین میزان به مشترکین مسکونی اضافه می‌شود.

بیرانوندی اضافه کرد: در حال حاضر 6هزار و 116لیتر کمبود آب در شهرهای استان داریم و باتوجه به دشت قزوین و مصرف کشاورزی و صنعتی در آن نیز هر سال منابع آب ما محدودتر می‌شود که می‌طلبد حساسیت بیشتری در بخش کشاورزی برای نحوه مصرف آب وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: 53درصد از مشترکین خانگی در استان قزوین الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، 41 درصد از مشترکین خانگی پرمصرف بوده و تا 2برابر الگو، آب مصرف می‌کنند و 6درصد از مشترکین هم بدمصرف بوده و مصرف آنها بیش از 2برابر الگو است.

این مسئول در پایان با اشاره به مشکل سرق آب و سوءاستفاده عده‌ای در این زمینه گفت: اگر بتوانیم 5الی6 درصد کاهش مصرف آب داشته باشیم دیگر مشکلی در تامین آب شرب نخواهیم داشت.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان