۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین تسهیل ازدواج جوانان در دستور کار مسئولین قرار گیرد/ مسئولان مسئله آلایندگی و عوارض سیمان آبیک را حل کنند
کد خبر: ۳۵۸۳۱۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۴/۱۱ ساعت: ۱۲:۳۴ ↗ لینک کوتاه

محورهای اصلی بیانات ائمه جمعه شهرستان‌های استان قزوین:

تسهیل ازدواج جوانان در دستور کار مسئولین قرار گیرد/ مسئولان مسئله آلایندگی و عوارض سیمان آبیک را حل کنند

روز گذشته محور اصلی بیانات ائمه جمعه شهرستان‌های استان قزوین ضمن توصیه به تقوای الهی در رابطه بامسائل ازدواج، مصرف بهینه آب و برق و جنایت‌های آمریکا بود.

تسهیل ازدواج جوانان در دستور کار مسئولین قرار گیرد/ مسئولان مسئله آلایندگی و عوارض سیمان آبیک را حل کنند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، روز گذشته محور اصلی بیانات ائمه جمعه شهرستان‌های استان قزوین ضمن توصیه به تقوای الهی در رابطه با مسائل ازدواج، مصرف بهینه آب و برق و جنایت‌های آمریکا بود.

آیت‌الله علی اسلامی امام جمعه شهرستان تاکستان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا (س) در سال دوم هجری بر ازدواج آسان و ساده الگوگیری از علی(ع)، افزایش سن ازدواج و ضررهای دیر بچه دارشدن را تذکر داد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت فعلی جمعیت از نقشه‌های یهود و صهیونیست است، افزود:آقای مسئول! با تصمیم وفکر غلط خود مانع افزایش جمعیت نشوید!

امام جمعه شهرستان تاکستان ادامه داد: خانواده‌ها و جامعه باید نسبت به الگو گیری صحیح از دین و تربیت دینی به ازدواج و بچه دارشدن به موقع اقدام کنند.

آیت الله اسلامی با اشاره به عظمت انقلاب اسلامی وایران مقتدر ابراز کرد: این روزها شاهد حضور بسیاری از روسای جمهور کشورهای دنیا در کشور هستیم که در ایران حضور پیدا کرده و با رییس جمهور و رهبری دیدار می‌کنند و رهنمود می‌گیرند و این‌ها نشانه عظمت ، عزت و قدرت ایران است.

وی افزود: حضور قدرتمند در اقیانوس‌ها و دریاها و روابط تجاری با کشور اقصی نقاط دنیا و همچنین فرستادن رابطین از سوی بعضی کشورها و عربستان و دست به دامن ایران شدن بعضی از کشورهای همسایه و عزتی که نصیب کشورمان شده است در سایه ایثار و مقاومت ملت بزرگ ایران است.

آیت الله اسلامی در پایان در اهمیت مصرف بهینه آب و برق بیان کرد: از ضرورت‌های جامعه ما مصرف بهینه در آب و برق است و انتظار داریم تا همه مصرف بهینه و صرفه جویی از این انرژی‌ها داشته باشند.

مسئولان استانی مسئله آلایندگی و عوارض سیمان آبیک را حل کنند

حجت الاسلام عبدالصمد رمضانی امام جمعه موقت آبیک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا (ع) به آیه ۲۱ سوره روم اشاره کرد و گفت: مودت یعنی دوستی و رحمت یعنی مهربانی و خداوند بین همسران مودت ، دوستی، رحمت و مهربانی را قرار داده است که یک امر فطری و طبیعی است.

وی افزود: اگر مودت نباشد پایه‌های نهاد خانواده متزلزل و به جدایی و طلاق منتهی می‌شود.

امام جمعه موقت آبیک در ادامه افزود : دشمن در تلاش است که غیرت مردان و پسران ما را بگیرد، از طرفی روی بی‌عفتی و بی‌حیا به بار آوردن زنان و دختران تمرکز کرده است که در این رابطه مسئولیت همه سنگین است.

امام جمعه موقت آبیک گفت: نیاز است که مسئولان ما از ریاست جمهوری تا استاندار و نمایندگان و فرمانداران و مراکز مرتبط، برای تسهیل ازدواج جوانان اهتمام ویژه داشته باشند.

وی تاکید کرد: مسئولان موانع و قوانین سخت و دست و پاگیر پیش روی جوانان را برطرف کنند، اگر جوانان احتیاج به تسهیلات دارند به بانک‌ها گوشزد کرده کارها را سخت نکنند و در بحث فرزند آوری هم اگر مشوق‌هایی قرار داده شده به وعده‌ها عمل و اقدام شایسته صورت گیرد.

وی در ادامه به مشکلات آلایندگی و آلودگی هوا در آبیک اشاره کرد و ادامه داد : یکی از آلاینده‌های مهم آبیک کارخانه سیمان است که اسمش به نام آبیک است، اما متاسفانه فقط آلایندگی و صدای انفجار آن برای مردم آبیک است و عوارض آن برای استان همجوار می‌باشد.

رمضانی تاکید کرد: ضرورت دارد مسئولان استان و نمایندگان محترم همت به خرج دهند و یکبار این مسئله را حل کنند، اگر گرد و غبار سیمان آبیک را مردم آبیک می‌خورند حداقل عوارض آن نیز به آبیک اختصاص داده شود.

امام جمعه موقت آبیک با اشاره به ۱۲ تیرماه سالروز هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران توسط ناوگان آمریکای جنایتکار اظهار کرد : در این روز مدافعان حقوق بشر با این اقدام ضدبشری ۲۹۸ مرد و زن و کودک بی گناه را توسط ناوگان آمریکایی جنایتکار به شهادت رساندند.

وی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش نیروهای دستگاه قضا در دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک اظهار کرد: دادستان آبیک در گزارشات خود اعلام کردند که با تلاش برای صلح و سازش‌، پرونده‌ها را به حداقل رسانده‌اند ، اصلاح ذات‌البین در دین ما خیلی ارزشمند است.

امام جمعه موقت آبیک با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مسئولان و کارکنان دستگاه قضا اظهار کرد: علت سربلندی و پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر حوادث سال ۶۰ ایستادگی، تلاش و نترسیدن از دشمن بود لذا نباید متزلزل شویم و مسئولان نباید تحت تاثیر تبلیغات رسانه‌ای از نظر اعتقاد به نظام و تلاش سستی به خود راه دهند.

رمضانی در ادامه گفت: تولیدکنندگان، باغداران، کشاورزان، بازار، کسبه و کسانی که دارای ملک و موجر هستند، انصاف را در نظر داشته باشند همه چیز به تحریم و قیمت ارز و دلار وابسته نیست،مسائلی هم دست خود ماست.

امام جمعه موقت آبیک در پایان با اشاره به پیش رو بودن عید غدیر خم گفت: برای برگزاری جشن‌های غدیر و جشن امامت و ولایت، هر خانه‌ای بنیاد غدیری باشد و همچنین هیئت‌ها مساجد و مسئولین نیز تلاش کنند جشن‌های غدیر با شکوه بیشتری برگزار گردد.

آقای استاندار چرا به مردم الوند بی توجهی می‌شود؟به آسیب‌های اجتماعی که در شهرستان ما بیداد می‌کند توجه نمی‌کنید؟

گرانی کالاهای اساسی توجیه‌پذیر نیست 

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی امام جمعه شهر الوند در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و گرامیداشت روزازدواج اظهار کرد: ازدواج امروز یک مساله دشواری برای جوانان شده است، مشکلات اقتصادی، تهیه جهیزیه، مهریه و... ازدواج جوانان را به مخاطره انداخته است در حالیکه پیامبر رحمت(ص) می‌فرماید بهترین ازدواج‌ها آسانترین آن‌ها است.

وی افزود: جوانان نباید نداشتن مسکن و خودرو را دلیل بر عدم ازدواج خود بدانند و تا ۴۰ سالگی هنوز مجرد باشند؛همه نهادها مسئولین دولتی و غیر دولتی و مردم باید به این مطلب توجه کنند.

مهدوی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با هفته افشای حقوق بشر آمریکایی تشریح کرد: آمریکایی‌ها آنچه که به نفع خودشان باشد به عنوان حقوق بشر می‌دانند و به اسم حقوق بشر به اهداف شوم خود می‌رسند امیدواریم جامعه جهانی آگاه شود و صلح جهانی در عالم مستقر شود.

وی ادامه داد: حضور و دیپلماسی فعال ایران در منطقه مانند شرکت در اجلاس بریکس و دیگر ارتباطات جمهوری اسلامی با چین و روسیه و هند و دیگر کشور‌ها موجب شده است که غرب به تلاش وادار شود و به وحشت بیفتد.

مهدوی با اشاره به اینکه گرانی و تورم مساله نگران کننده‌ای است، گفت: با حذف ارز ترجیحی چند قلم کالا گران شد اما دیگر کالا ها چرا باید گران شود؟چرا باید اجاره‌ها این گونه افزایش پیدا کند؟ گرچه تصمیمات خوبی مبنی بر کنترل اجاره بها بین سه قوه گرفته شده تا میزان اجاره‌ها به قیمت منطقی برسد.

وی ادامه داد: مبارزه با بی حجابی و مشروب خواری باید جدی گرفته شود درست است که مسئولینی برای این امر در نظر گرفته شده اما باید مردم هم پای کار باشند که امیدواریم گروه‌های مردمی بر این امر تشکیل شود.

امام جمعه شهر الوند ضمن تبریک روز شهرداری و دهیاری‌ گفت: تلاش‌های خوبی در ماه‌های گذشته در این شهر صورت گرفته که جای تقدیر وتشکر دارد اما در چند مورد اقداماتی ناقص انجام شد و ادامه دار نبود مثل جمع آوری وسد معبر میوه فروشان، جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، ساماندهی معتادین متجاهر که درسطح شهر وپارک‌ها هستند.

وی تصریح کرد: ممکن است شهردار محترم بگویند که همکاری لازم در دیگر دستگاه‌ها وجود نداشته، ما از دیگر مسئولین، فرمانداری، نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی و قضایی درخواست می‌کنیم که به پای کار بیایند و هزینه کنند.

مهدوی عنوان کرد: چرا باید معتادین و یا عربده کش‌ها در خیابان‌ها و پارک‌ها رها باشند و مردم را با مشکل مواجهه کنند؟

امام جمعه شهر الوند بیان کرد: آقای استاندار چرا به مردم الوند بی‌توجهی می‌شود؟ به آسیب‌های اجتماعی که در شهرستان ما بیداد می‌کند توجه نمی‌کنید؟ چرا معتادین شهر الوند باید در پارک‌ها و خرابه‌ها باشند؟ برنامه جمع آوری معتادان متجاهر چرا فقط برای قزوین است و برای الوند نیست؟

وی تصریح کرد: انتظار داریم که شهرداری، استانداری و فرمانداری به این امور توجه داشته باشند که از دغدغه‌های مردم است.

مهدوی در پایان گفت: از شورا و شهرداری انتظار داریم که مشکلات مردم را رفع کنند ، ما عقد اخوت با هیچ کسی نبسته ایم مشکلاتی که درشهر صنعتی والوند وجود دارد در این هفته جلسه خواهیم گذاشت و اتمام حجت خواهیم کرد.

مصرف بهینه آب و برق وظیفه همگانی است

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی امام جمعه آوج ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: حقوق بشر آمریکایی در عمل به سمت سوی زور و زر می‌رود حتی به قوانین بین‌المللی هم پایبند نیستند؛ آن‌ها پیوسته علیه ملت و کشور ما از ابتدای انقلاب توطئه کرده و دارو را تحریم کردند.

وی افزود: کودتای ۲۸ مرداد هم کار آن جنایتکاران بود و در آن دست داشتند؛ حکومت‌های استکبار جهانی همیشه ظلم و ستم و دخالت در امور کشورهای ضعیف را در دستور کار خود قرار دادند و ما دست جنایت آن‌ها را کوتاه کردیم اما شخصی مثل صدام جنایتکار را راه انداختند و جمعی از مردم عزیز کشور ما و عراق را به کشتن داد.

حجت‌الاسلام موسوی ابراز کرد: در آستانه اعیاد قربان و غدیر قرار داریم که یکی از نشانه‌های عشق و علاقه ما به اینکه حفظ حرمت دهه امامت و ولایت و نصب پرچم شادی بر سر در منازل و یا در محرم نصب کردن پرچم عزای حسینی است.

وی بیان کرد: امروز اوضاع ما بسیار بهتر از گذشته است اگر توجه مابه خدا باشد حتماً وضعیت کشور ما بهتر خواهد بود.

امام جمعه آوج با اشاره به رویکرد منتاسب دیپلماسی کشور اضافه کرد: کارها به خوبی پیش می‌رود و به مذاکرات بستگی ندارد و همسایه‌های ما بزرگترین امتیاز کشور ما هستند که می توانیم با مبادلات خوب با آن‌ها کشورمان را به خوبی اداره کنیم.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: عربستان پول کثیف خود را صرف جنایت و کشتن انسان ها می‌کند و به هیچ‌یک از قوانین اسلام اعتقادی ندارند، چرا که حب دنیا باعث شده است که این کارها را انجام دهن و با غده سرطانی و ضد بشریت اسرائیل ارتباط دارند.

امام جمعه آوج ادامه داد: در مصرف آب و برق به حکم دین و عقل صرفه جویی کرده و بی‌یهوده مصرف ننماییم همچنین صاحبان خانه‌ها خدا را حاضر و ناظر دانسته و با خدا معامله کنند و طبق سفارش پیامبران و ائمه با مردم مدارا نموده و حال و وضعیت مستاجرین را در نظر بگیرند. اگر انصاف داشته باشیم درآمدها خیر و برکت خواهند داشت.

انتهای پیام/ 1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان