۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مجرمان خشن و اراذل و اوباش قزوین از چنگال قانون در امان نخواهند بود
کد خبر: ۳۵۸۳۱۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۴/۱۱ ساعت: ۱۱:۳۶ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین:

مجرمان خشن و اراذل و اوباش قزوین از چنگال قانون در امان نخواهند بود

حسین رجبی گفت: یکی از مسائل و مشکلاتی که مردم این شهر با بنده در میان گذاشتند، وقوع جرائم خشن و قدرت نمایی با سلاح سرد توسط اراذل و اوباش است و به مردم شریف اقبالیه این اطمینان را می دهم، که اجازه نخواهیم داد مجرمان خشن از چنگال قانون در امان باشند.

مجرمان خشن و اراذل و اوباش قزوین از چنگال قانون در امان نخواهند بود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حسین رجبی در دیدار با مردم شریف شهر اقبالیه که در مسجد سید الشهداء(ع) انجام شد، گفت: یکی از موضوعاتی که در دین مبین اسلام و سیره اهل بیت (ع) و ائمه اطهار(ع) به آن تاکید بسیار شده بحث رعایت حق الناس است، زیرا امروزه بسیاری از بداخلاقی، ناهنجاری ها، جرائم، آسیب ها و حتی بسیاری از پرونده های قضایی به دلیل عدم رعایت حقوق دیگران و قانع نبودن به حقوق خود است. 

وی افزود: یکی از مواردی که در بحث حق الناس باید به آن توجه کرد، کنترل زبان است و جای تاسف دارد که در سال گذشته بیش از 6 هزار پرونده به دلیل عدم تسلط بر زبان در مراجع قضایی استان تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفته و برای عده‌ای نیز مجازات در نظر گرفته شده است.

دادستان مرکز استان در ادامه بیان کرد: یکی از مسائل و مشکلاتی که مردم این شهر با بنده در میان گذاشتند، وقوع جرائم خشن و قدرت نمایی با سلاح سرد توسط اراذل و اوباش است و به مردم شریف اقبالیه این اطمینان را می دهم، که اجازه نخواهیم داد مجرمان خشن از چنگال قانون در امان باشند و برخورد سخت و بدون اغماض دستگاه قضایی در انتظار آنها است و یقیناً شمشیر عدالت دست افرادی را که با استفاده از سلاح سرد برای شهروندان ایجاد رعب و وحشت می کنند، قطع خواهد کرد.

این مقام قضایی استان همچنین یادآور شد: شهر قزوین به دارالمومنین معروف است و از پیشینه غنی فرهنگی و تاریخی برخوردار است و به همین خاطر وقوع این حجم از جرائم خشن زیبنده استان نیست و باید همه تلاش کنیم تا وقوع جرائم خشن به حداقل برسد.

رجبی به موضوع جمع آوری معتادان متجاهر اشاره و تصریح کرد: بدون شک افرادی که به اعتیاد دچار هستند به سراغ جرائم دیگر از جمله سرقت های خرد و... خواهند رفت و به منظور کاهش اینگونه جرائم، با همکاری نیروی انتظامی نسبت به جمع‌آوری و نگهداری این افراد اقدام خواهد شد و شهروندان نیز در این خصوص همکاری و مشارکت داشته باشند.

وی اذعان داشت: به زودی سامانه ارتباط تصویری شهروندان با دادستان قزوین راه‌اندازی خواهد شد و شهروندان در کمال محرمانه بودن اطلاعات می توانند موارد، مسائل و مشکلات را مطرح نمایند تا موضوعات مطروحه بررسی و اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: چارت انتظامی شهر اقبالیه متناسب با جمعیت و جرائم این منطقه نیست و قطعاً ارتقاء آن با جدیت پیگیری خواهد شد و قطعاً این موضوع در کاهش جرائم موثر است و همچنین احداث دادسرای ناحیه در این شهر نیز از مرکز پیگیری خواهد شد.

حسین رجبی در ادامه بیان داشت: در حوزه اخلالگران نظام اقتصادی نیز رویکرد دستگاه قضایی استان بسیار جدی است و قطعاً اجازه نخواهیم داد افراد سودجو و فرصت طلب معیشت مردم را تحت الشعاع قرار دهند و بدون شک در صورت شناسایی منتظر برخوردهای قانونی سخت و بازدارنده باشند و در این حوزه با هیچکس تعارف و مماشات نخواهیم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: مدیران در مسیر خدمت‌رسانی باید از یکدیگر سبقت بگیرند و این مووضع جای گلایه دارد و موجب تاسف است که افرادی پست و سمتی را تصاحب کرده، اما قدمی برای خدمت‌رسانی و گره گشایی از مشکلات مردم برنمی دارند و قطعاً این موضوع نیز در راستای احیاء حقوق عامه توسط دستگاه قضایی استان پیگیری خواهد شد و با مدیران متخلف نیز برخورد می شود.

گفتنی است با حضور دادستان قزوین، معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان و مدیران شهر اقبالیه، باجه خدمات الکترونیک قضایی در اقبالیه افتتاح شد، تا شهروندان بتوانند خدمات قضایی را به صورت شایسته و در سهولت دریافت کنند و بتوانند بدون مراجعه به شهر قزوین، دادخواست ها و شکواییه های خود را به مراجع قضایی ارسال نمایند.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان