۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تسهیل ازدواج جوانان در اولویت کار مسئولین قرار گیرد
کد خبر: ۳۵۸۳۰۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۴/۱۰ ساعت: ۱۵:۵۷ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

تسهیل ازدواج جوانان در اولویت کار مسئولین قرار گیرد

حجت‌الاسلام سیدمهدی خضری با بیان اینکه مسئولین باید در راستای رفع موانع ازدواج قدم عملیاتی بردارند، گفت: با همراهی و همدلی همه مردم مسئله ازدواج که مهم‌ترین اقدام و حتی چالش فرهنگی در جامعه است قابل حل خواهد بود.

تسهیل ازدواج جوانان در اولویت کار مسئولین قرار گیرد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ حجت‌الاسلام سیدمهدی خضری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجد النبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: هیچ اتفاق و بنایی در اسلام محبوب تر از ازدواج نیست و این یعنی هرکسی برای ترویج ازدواج سالم و صالح کاری کند نزد خدا محبوب می‌شود.

وی افزود: متأسفانه امروز اولویت مردم و مسئولین ساختن این بنای محبوب ازدواج نیست و این در شرایطی است که در صد سال اخیر از سوی شیاطین عالم تصمیم گرفتند بنیان ازدواج را تضعیف کنند.

امام جمعه موقت قزوین تاکید کرد: اقداماتی همچون ازدواج سفید، دیر ازدواج کردن‌ها و ناامید کردن مردم در راستای همین اهداف دشمنان است.

وی تصریح کرد: ازدواج دیرهنگام مشکلاتی همچون کاهش جمعیت و پیری کشور را نیز به دنبال دارد و نیاز است جامعه به خطرات این اقدام فکر کنند.

حجت‌الاسلام خضری عنوان کرد: تقوای جوان در این است که در مسئله ازدواج قدم بردارد و از لطف خدا ناامید نباشد اما مسئولین باید در راستای رفع موانع ازدواج قدم عملیاتی بردارند.

وی با بیان اینکه مشکلات بسیار زیادی در حوزه مسکن برای زوج‌های جوان وجود دارد که رفع آن می‌تواند به ازدواج آسان کمک کند، اضافه کرد: این انتظار وجود دارد که دولت انقلابی بخشی از اعتبارات حوزه مسکن را در حوزه خانه‌های استیجاری هزینه کند بدون شک این مشکل رفع خواهد شد.

امام جمعه موقت قزوین گفت: با همراهی و همدلی همه مردم مسئله ازدواج که مهم‌ترین اقدام و حتی چالش فرهنگی در جامعه است قابل حل خواهد بود.

وی اظهار کرد: پدر و مادران در جامعه نیز باید موانع ازدواج فرزندان خود را برداشته و با بازکردن گره‌ها و شکستن زنجیر سنت‌های غلط در ازدواج، تلاش کنند تا فرزندان به سمت ازدواج سالم و صالح حرکت کنند.

حجت‌الاسلام خضری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کارکنان قوه قضائیه افزود: یکی از درس‌های دهه شصت و در دوره‌ای که نظام شهید بهشتی را از دست داد، نصرت الهی بود.

وی عنوان کرد: نسل جوان و نوجوانی که در دهه شصت حضور نداشته و با جنگ شناختی دشمن ناامیدی را حس می‌کنند باید با گذشته انقلاب و نقش نصرت الهی آشنا شوند و به قول مقام معظم رهبری خدای دهه شصت خدای امروز این کشور نیز هست.

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: سستی و تنبلی، درگیری در درون جریان حزب الله و تفرقه و در نهایت تابع امام جامعه نبودن سه مانع اصلی تحقق نصرت و وعده الهی است.

وی تأکید کرد: تلاش شبانه روزی برای دولت و مسئولین، جهاد تبیین برای مردم، حضور در سنگر قانونگذاری برای مجلس از جمله وظایف و دستورهایی است که امام جامعه برای جامعه طراحی کرده و عدم توجه به آن، مانع تحقق نصرت الهی است.

حجت‌الاسلام خضری در پایان عنوان کرد: طبق فرمایش امام علی (ع) اگر ملتی به توصیه و نصایح رهبر و دلسوز جامعه توجه نکند بدون شک روزگاری نه چندان دور حسرت خواهد خورد.


انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان