۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ناآگاهی از قوانین سبب افزایش پرونده‌ها در دستگاه قضایی است
کد خبر: ۳۵۸۳۰۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۴/۱۰ ساعت: ۱۴:۲۹ ↗ لینک کوتاه

معاون دادستان قزوین:

ناآگاهی از قوانین سبب افزایش پرونده‌ها در دستگاه قضایی است

علی فولیان با تاکید بر اینکه ضعف و ناآگاهی از قوانین، یکی از دلایل اصلی وقوع جرایم است، افزود: رسانه‌ها به عنوان دیده‌بان‌های پیشگیری از وقوع جرم، می‌توانند نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا نمایند.

ناآگاهی از قوانین سبب افزایش پرونده‌ها در دستگاه قضایی است
به گزارش صبح قزوین، علی فولیان در نشست هم‌اندیشی با جمعی از مدیران رسانه‌های برخط که در سازمان بسیج رسانه استان قزوین برگزار شد، گفت: متاسفانه حجم زیاد پرونده‌ها در دستگاه قضایی سبب اطاله دادرسی و افزایش مدت زمان رسیدگی به آن‌ها شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین افزود: ضعف و ناآگاهی از قوانین، یکی از دلایل اصلی وقوع جرایم است، سعی داریم با کمک مردم به ویژه رسانه‌ها در راستای حل این مشکل تلاش کنیم.

وی افزود: در بیشتر جرایم و تخلفات بلافاصله در اولین اقدام دستگاه قضایی را مورد انتقاد قرار می‌دهند؛ قوه قضائیه متولی پیشگیری از وقوع جرایم نیست، ابتدا باید دستگاه‌های متولی و مسئولان ذی‌ربط در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اقدام لازم را انجام دهند.



فولیان با تاکید بر آموزش و افزایش دانش حقوقی مردم، افزود: رسانه‌ها در واقع دیده‌بان‌ها و مدافعان حقوق عامه در جامعه هستند و می‌توانند در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم نقش موثری ایفا نمایند.

معاون دادستان قزوین یادآور شد: تعداد بسیاری از ترک فعل‌ها و اهمال در انجام وظایف برگرفته از همین ناآگاهی از قوانین است.

وی با اشاره به رویکرد جدید دستگاه قضایی افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، سند تحول قوه قضاییه تنظیم و در راستای تحقق این امر مهم برنامه‌ها و ماموریت‌های ویژه تدوین شده است؛ بر اساس این رویکرد، اجتماعی سازی دستگاه قضاء مورد توجه قرار گرفته و در این مسیر رسانه‌ها و مطبوعات وظایف مهمی بر عهده دارند.

فولیان در پایان با اشاره به اینکه جلسات متعددی در بازه‌های زمانی مختلف با مطالبه‌گران برگزار می‌کنیم، گفت: پیشگیری، کم هزینه‌ترین و آسان‌ترین راهبرد برای ایجاد امنیت و آرامش پایدار در جامعه است؛ لازم است رسانه‌ها در اجرای حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم ، دستگاه قضایی را یاری نمایند.

انتهای پیام/  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان