۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین واکنش بورس به مذاکرات هسته‌ای/ خروج پول حقیقی برای یازدهمین روز متوالی از بازار
کد خبر: ۳۵۸۲۹۵ نویسنده: سمیه بابایی تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۴/۹ ساعت: ۲۳:۲۹ ↗ لینک کوتاه

تحلیل بورس هفته اول تیرماه ۱۴۰۱؛

واکنش بورس به مذاکرات هسته‌ای/ خروج پول حقیقی برای یازدهمین روز متوالی از بازار

مهدی حیدری گفت: طی ۱۱ روز متوالی در مجموع بیش از ۴ هزار و ۳۳۳ میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام خارج شده است.

واکنش بورس به مذاکرات هسته‌ای/ خروج پول حقیقی برای یازدهمین روز متوالی از بازار
مهدی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ با اشاره به خروج پول حقیقی برای یازدهمین روز متوالی از بورس اظهار کرد: طی این ۱۱ روز در مجموع بیش از ۴ هزار و ۳۳۳ میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام خارج شده است.

وی افزود: شاخص کل بازار بورس هم با افت ۷۱۶ واحدی به سطح یک میلیون ۵۱۳ هزار ۷۱۷ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد ۳۸۸ واحدی در سطح ۴۲۱ هزار ۴۸۱ واحد قرار گرفت.

این تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به خروج ۳۷۷ میلیاردتومان پول از بورس گفت: در آخرین روز معاملات بازار ارزش معاملات خرد یکهزار و ۳۲۳ میلیارد تومان بود و خروج سرمایه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومانی نشان داد که نسبت تقاضا به عرضه بیشتر است.

حیدری ابراز کرد: براساس آخرین وضعیت بازار درحالی که مجموعه‌های زراعی، نفت، سوخت هسته و فلزات بخش اساسی قرمز‌های بازار را تشکیل می‌دادند سایر بخش‌های بازار رشد داشته‌اند.

وی بیان کرد: وضعیت تقاضا در بازار نشان می‌دهد که بر اساس گزارش‌های روزانه تمایل فعالان حقیقی بازار برای مشارکت خرید بیشتر از فعالان حقوقی بوده است.

این تحلیلگر در پایان گفت: به نظر می‌رسد محاسبات حقوقی‌ها اکنون تحت تاثیر آینده شاخص‌های اقتصادی به ویژه تاثیر پذیری آنها از مذاکرات هسته‌ای است و به همین دلیل تمایل گسترده‌ای برای مشارکت در میان آنها به چشم نمی‌خورد.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان