۲۱/محرّم/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۵/۰۶ شنبه

صبح قزوین مردم حق دارند بدانند مالیات‌ها کجا مصرف می‌شود
کد خبر: ۳۵۸۲۳۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۴/۶ ساعت: ۱۱:۳۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین:

مردم حق دارند بدانند مالیات‌ها کجا مصرف می‌شود/ راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی برای مقابله با فرار مالیاتی در استان قزوین

عزیز الله عباسپور با اشاره به اینکه قزوین رتبه هفدهم در حوزه درآمدهای مالیاتی کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: مردم حق دارند بدانند مالیات‌ها کجا مصرف می‌شود؛ اگر مردم آگاه شوند که مالیات‌ها در مسیر پیشرفت و توسعه کشور هزینه می‌شود، بدون شک همراهی بهتری با نهادهای مالیاتی خواهند داشت.

مردم حق دارند بدانند مالیات‌ها کجا مصرف می‌شود
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ عزیزالله عباسپور در نشست خبری با رسانه‎‌های برخط که در سازمان امور مالیاتی قزوین برگزار شد، با تاکید براینکه رویکرد مالیاتی کشور تغییر کرده است، اظهار کرد: در صدد هستیم مطالبه مالیاتی از مودیان به صورت عادلانه و براساس واقعیت‌ها باشد.

مدیرکل امورمالیاتی استان قزوین با اشاره به اینکه حدود 1 درصد از مالیات‌های دریافتی در حوزه سلامت هزینه می‌شود، ادامه داد: اگر فرهنگ سازی صورت گیرد و مردم آگاه شوند که مالیات‌ها در مسیر پیشرفت و توسعه کشور هزینه می‌شود، بدون شک همراهی بهتری با نهادهای مالیاتی خواهند داشت.

این مسئول بیان کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در تبیین قوانین مالیاتی دارند؛ مردم حق دارند بدانند که مالیات‌ها صرف چه اموری می‌شود و البته این موضوع همراهی شهرداری‎‌ها و سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها را می‌طلبد؛ باید مردم بدانند که مالیات های پرداخت شده توسط آنها در کدام محل‌ها و مصارف هزینه می‌شود.

وی با اشاره اینکه بیش‌از ۹۰ درصد از درآمد استان قزوین از محل دریافت مالیات تأمین می‌شود، عنوان کرد: سال گذشته 4هزار و 570 میلیارد تومان سهمیه وصولی استان؛ سهم مالیات‌های مستقیم 2هزار و 619 میلیارد تومان و سهم ارزش افزوده نیز یک هزار و 950 میلیارد تومان بوده است.

عباسپور با اشاره به سهم 4 درصدی شهرداری‌ها از درآمد مالیاتی استان، بیان کرد: در بحث ارزش افزوده 962 میلیارد تومان به حساب شهرداری، دهیاری و فرمانداری‌ها واریز کردیم؛ 360 میلیارد تومان هم به حساب حوزه بهداشت و سلامت واریز شده که نسبت به زمان مشابه سال قبل، 162درصد رشد داشته است.

مدیرکل امورمالیاتی استان قزوین گفت: کل تحقق درآمدی استان در سال گذشته 111درصد رشد داشته؛ 27صدم درصد هم به حساب توسعه ورزش استان معادل 23میلیارد تومان و 4میلیارد تومان هم برای توسعه ورزش در آموزش و پرورش واریز شده است.

وی ابراز کرد: در سه ماهه نخست امسال مبلغ 168میلیارد تومان به حساب‌ شهرداری‌ها واریز شده که این میزان نسبت به زمان مشابه در سال قبل 36درصد رشد داشته است.

عباسپور تصریح کرد: در سال گذشته 49هزار و 500 مورد اظهارنامه داشتیم که از این میزان 62درصد تبصره ماده 100 توافقی بوده و 38درصد هم اظهارنامه بوده است.

مدیرکل امورمالیاتی استان قزوین افزود: در سال جاری تا کنون 43هزار و 400 مورد اظهارنامه دریافت کردیم که از این میزان 71درصد توافقی و مابقی اظهارنامه بوده است.

این مسئول عنوان کرد: در راستای فرهنگ سازی پرداخت مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی یک سامانه سوت زنی مالیاتی و یک سامانه 1526 را داریم که مردم می‌توانند از این طریق موارد را گزارش دهند که ما براساس قانون و با دستور قضایی برخورد لازم را انجام می‌دهیم.

وی در پایان گفت: حدود یک و هفت دهم درآمدهای مالیاتی کشور از قزوین تأمین می‌شود و توانستیم  رتبه 16 الی 17 در بین استان‌های کشور را در این زمینه کسب کنیم.

انتهای پیام/ 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان