۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین بهره‌بردار معدن کذلک در اجرای تعهدات قصور داشته است
کد خبر: ۳۵۸۱۷۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۴/۵ ساعت: ۹:۲۱ ↗ لینک کوتاه

فرماندار آبیک در مصاحبه با صبح قزوین؛

بهره‌بردار معدن کذلک در اجرای تعهدات قصور داشته است/ فعالیت معدن قانونی است

حامد فتوحی گفت: بهره‌بردار معدن کذلک در اجرای وظایفی مانند درخت‌کاری، مالچ پاشی و زیرسازی جاده کذلک قصور داشته که در مصوبات تاکید کرده‌ایم این موارد را عملیاتی سازد.

بهره‌بردار معدن کذلک در اجرای تعهدات قصور داشته است
به گزارش صبح قزوین؛ طی چند روز اخیر ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده است که حاکی از نارضایتی و اعتراض اهالی روستای کذلک شهرستان آبیک نسبت به فعالیت معدن در اراضی این منطقه است، خبرنگار صبح قزوین این موضوع را از فرماندار شهرستان آبیک پیگیر شد.

حامد فتوحی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به قدیمی بودن ویدیوی منتشر شده اظهار کرد: پخش دوباره ویدیوی اعتراضات اهالی روستای کذلک یک شیطنت رسانه‌ای بوده است.

وی با تاکید به اهمیت موضوع معادن در شهرستان آبیک افزود: در روزهای آغازین مسئولیت خود در فرمانداری به دلیل حساسیتی که معدن کذلک داشت جلسات هم اندیشی متعددی با مدیران سازمان‌‌های صمت، منابع آب، جهاد کشاورزی، و محیط زیست برگزار کردم و همچنین به صورت حضوری از محل بازدید داشتم.

معدن کذلک مجوز ۲۰ ساله دارد

فرماندار شهرستان آبیک با اشاره به مجوز 20 ساله معدن کذلک گفت: اکنون با وجود گذشت حدود 14 سال از مهلت مجوز این معدن، اهالی روستا ادعا دارند که معدن‌دار زمین‌های آنها را تصرف کرده است که این موضوع باید از طریق مراجع قضایی پیگیری شود در حالی که بهره‌بردار معدن ادعا دارد برای فعالیت در این اراضی حکم دریافت کرده است.

این مسئول تاکید کرد: بهره‌بردار معدن کذلک در اجرای وظایفی مانند درخت‌کاری، مالچ پاشی و زیرسازی جاده کذلک قصور داشته که در مصوبات تاکید کرده‌ایم این موارد را عملیاتی سازد و بخشی از این مصوبات اجرایی شده است.

فتوحی خاطرنشان کرد: سازمان محیط زیست را مکلف کرده‌ایم تا در دوره‌های چندماهه گزارشی از معادن و تغییراتی که روی محیط زیست می‌گذارند تهیه کند.

وی در پایان گفت: اگرچه از حضور معادن در شهرستان آبیک خوشنود نیستیم اما آنها برابر مجوز وزرات صمت فعالیت می‌کنند و ما باید در این زمینه وضعیت را نظام‌مند کنیم.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان