۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین امسال در بخش خانگی خاموشی و قطعی برق نداریم
کد خبر: ۳۵۸۱۷۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۴/۴ ساعت: ۷:۵۰ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

امسال در بخش خانگی خاموشی و قطعی برق نداریم

روح‌الله عباسپور گفت: سال گذشته در شرایط گرمای هوا با کمبود برق و خاموشی‌های متعدد مواجه بودیم اما امسال در حوزه برق خانگی به هیچ عنوان خاموشی نخواهیم داشت.

امسال در بخش خانگی خاموشی و قطعی برق نداریم
روح‌الله عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ در تشریح جزئیات قطعی برق صنایع کشور اظهار کرد: سال گذشته در شرایط گرمای هوا با کمبود برق روبه‌رو و شاهد خاموشی‌های مختلفی در این بخش بودیم که برنامه سال‌ جاری کمی متفاوت‌تر از سال گذشته است.

وی افزود: به گفته وزیر نیرو در حال حاضر مدیریت مصرف برق در چهار حوزه ادارات، منازل، کشاورزی و صنعت صورت می‌گیرد و با تغییر ساعت کار ادارات سعی شده موضوع مدیریت مصرف برق در دستور کار قرار بگیرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظر وزیر نیرو در کمیسیون صنایع بر این بوده که طی سال‌ جاری با افزایش گرما، در حوزه برق خانگی به هیچ عنوان خاموشی نداشته باشیم.

عباسپور گفت: بر اساس تصمیمات صورت گرفته در مجلس، بخش کشاورزی هم با خاموشی 4 ساعتی همراه خواهد بود و مقرر شد از 240 هزار موتور برقِ راه‌اندازی شده، الگوی مصرفِ 90 هزار دستگاه کاهش یابد.

برق رایگان برای مصرف کنندگان کمتر از الگوی مصرف

وی اذعان کرد: چنانچه میزان مصرف برق بخش خانگی و کشاورزی کمتر از الگوی مصرف باشد، برق رایگان برای مشترکان این بخش‌ها در نظر گرفته می‌شود.

این نماینده مجلس عنوان کرد: شبکه‌ واحدهای صنعتی هم یک روز در هفته از 11 صبح تا 11 شب خاموشی دارند اما از 5 صبح تا 11 صبح می‌توانند به فعالیت بپردازند.

عباسپور یادآور شد: همچنین در حوزه صنعت صنایع سنگین مانند فولاد، پتروشیمی و سیمان که مصرف بالایی دارند باید مصرف برق را تا یک ماه کامل تعطیل کنند.

وی با اشاره به خرید برق از کشورهای همسایه تصریح کرد: دولت موافق این موضوع بوده و مجوز آن را صادر می‌کند؛ اما باتوجه به اینکه تعرفه برق خارجی گران‌تر از داخلی است، کسی تمایل به خرید آن ندارد.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان