۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۸۰درصد از ساختمان‌های بلند مرتبه در قزوین فاقد پایان کار هستند
کد خبر: ۳۵۸۱۶۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۴/۱ ساعت: ۱۰:۲۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین:

۸۰درصد از ساختمان‌های بلند مرتبه در قزوین فاقد پایان کار هستند

قدیر موسی خانی با اعلام اینکه ۷۰ ساختمان بلند مرتبه در قزوین احداث شده، افزود: حدود ۸۰ درصد از این ساختمان‌ها به دلایل مختلف برای گرفتن پایان کار اقدام نکرده‌اند.

۸۰درصد از ساختمان‌های بلند مرتبه در قزوین فاقد پایان کار هستند
قدیر موسی‌خانی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به وجود ۷۰ ساختمان بلندمرتبه در قزوین اظهار کرد: حدود ۸۰ درصد از این ساختمان‌ها به دلایل مختلف برای گرفتن پایان کار اقدام نکرده‌اند.

وی افزود: این ساختمان‌ها با کارکرد تجاری، اداری و مسکونی احداث و به بهره‌برداری رسیده‌اند و نداشتن پایان کار به منزله نادیده گرفتن برخی مسائل و اصول ایمنی است.

ساختمان‌های تعاونی‌ساز قزوین بدون پایان کار هستند

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین در ادامه گفت: عمده ساختمان‌هایی که توسط تعاونی‌ها احداث شده فاقد پایان کار هستند و در حال حاضر شهروندان در آن‌ها ساکن شده‌اند و این مسئله بسیار پرخطر و نگران‌کننده است.

این مسئول با بیان اینکه بسیاری از ساختمان‌های بلند مرتبه استان تجهیزات ایمنی کافی ندارند؛ عنوان کرد: در حال حاضر ساختمان‌هایی که قدمت بالایی دارند مقررات ملی ساختمان را رعایت نکرده‌ و آنهایی هم که این امر را رعایت کرده‌اند، مستهلک شده‌اند.

موسی خانی با تاکید بر تداوم نظارت آتش‌نشانی بر ایمنی و تجهیزات مقابله با آتش‌سوزی در ساختمان‌ها بیان کرد: نقشه ساختمان‌هایی که بالای 6 طبقه و بیش‌از 23 متر ارتفاع دارند توسط شهرداری به سازمان آتش نشانی ارجاع داده می‌شود تا این سازمان طبق مقررات دستورالعمل ایمنی را به مالک ابلاغ کند.


وی خاطرنشان کرد: از دیگر وظایف سازمان آتش نشانی بازبینی نقشه ساختمان‌ها جهت بررسی راه‌های ورود و خروج اضطرای، پله‌ها و سیستم‌های اطفا حریق است.

این مسئول تصریح کرد: اگرچه تائیدیه سازمان آتش نشانی درخصوص رعایت موارد ایمنی ساختمان جهت صدور پایان کار ضروری است اما اختیارات شهرداری و آتش‌نشانی محدود است و جزو نهادهای الزام آور برای ساختمان‌هایی که بدون پایان کار به مرحله بهره برداری رسیده‌اند، محسوب نمی‌شوند.

موسی خانی ابراز کرد: خوشبختانه یا متاسفانه دستگاه‌های متولی بعداز حادثه متروپل هوشیارتر شده‌اند و قرار است راه‌ کاری برای ساختمان‌های ناایمن و بدون پایان کار ارائه بدهند.

وی در پایان گفت: علاوه بر اینکه مسئولین باید مسئله ایمنی ساختمان‌ها را جدی‌تر دنبال کنند، مردم هم باید مطالبه‌گر باشند و هنگام خرید خانه نه فقط به زیبایی بلکه ایمنی را هم مدنظر داشته باشند.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان