۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دشت قزوین برای تامین امنیت غذایی استان و کشور مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: ۳۵۸۱۰۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۳/۲۷ ساعت: ۱۷:۲۰ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

دشت قزوین برای تامین امنیت غذایی استان و کشور مورد توجه قرار گیرد

آیت الله عابدینی گفت: نباید نان مردم به مخاطره بیفتد چراکه گندم اساس صنایع متنوع و فراوان دیگر هم است و امیدواریم دشت باعظمت قزوین را برای ارتقاء تولید جدی‌تر بگریم.

دشت قزوین برای تامین امنیت غذایی استان و کشور مورد توجه قرار گیرد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه که در مسجد النبی (ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: آن ها که در دنیا در ظلم و فساد همدیگر را یاری می‌کنند، در قیامت هم با کینه و عداوت همدیگر را می‌بینند و با همان کینه و عداوت وارد جهنم می‌شوند.
 
استفاده بهینه از دشت قزوین برای افزایش تولید گندم و محصولات راهبردی
 
امام جمعه قزوین با اشاره به سالروز تشکیل جهاد سازندگی عنوان کرد: امروز دنیا در رقابتِ جمع آوری گندم از کشورهای مختلف است و همچنین همه متوجه موضوع کم آبی هستیم، در این شرایط باید خود را آماده کنیم تا با کمترین آب بیشترین استفاده را از خاک، زمین، بذر و کشت و کار داشته باشیم و از دشت قزوین برای افزایش تولید گندم و محصولات راهبردی استفاده بهینه کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: دولت سیزدهم باور دارد که باید با اعتماد به مردم و استفاده از امکانات داخلی مشکلات را حل کنیم و نباید دست تکدی به سوی کشورهایی مثل امریکا دراز کنیم که خودشان در حال افول و اضمحلال هستند و تا توانسته‌اند با ما دشمنی کرده‌اند؛ بدون شک دشمن خیر ما را نمی‌خواهد و ما این را در طول سالیان باور کرده‌ایم.
 
وی خاطرنشان کرد: آدم‌های ساده لوحی که در طول سالیان گمان می‌کردند امریکا کاری برای آن‌ها می‌کند، حال دیگر فهمیده‌اند که نباید به امریکا دل بست به طوری که شاه هنگام رفتن خود گفت که "من هیچ کاری نبود که برای امریکایی‌ها نکنم، اما این‌ها با ما چطور رفتار کردند"، این یعنی حتی آدم عقب مانده‌ای مانند شاه هم این حقیقت تلخ را فهمید و مرد اما متاسفانه عده‌ای امروز هستند که ادعای روشنفکری دارند اما همین مسئله ساده را نمی‌فهمند.
 
خطیب نماز جمعه قزوین تاکید کرد: ما اگر بخواهیم استقلال خود را حفظ کنیم بخش عمده این استقلال به کشاورزی و محصولات اولویت‌دار کشاورزی وابسته است که نخستین اولویت در کشاورزی تولید گندم است.

آیت الله عابدینی ادامه داد: نباید نان مردم به مخاطره بیفتد چراکه گندم اساس صنایع متنوع و فراوان دیگر هم است و امیدواریم دشت باعظمت قزوین را برای ارتقاء تولید جدی‌تر بگریم؛ در این شرایط بحرانی باید محصولاتی که آب زیادی مصرف می‌کند و ضرورتی مانند گندم ندارند را مدیریت کنیم
 
وی تصریح کرد: یکی از مواردی که در بحث جهاد کشاورزی و سازندگی مطرح است، این است که هر سال تعداد کسانی که زکات پرداخت می‌کنند بیشتر می‌شوند، زمانی بود که در تمام استان ما کمتر از یک میلیارد تومان زکات پرداخت می‌کردند اما خوشبختانه امروز ده‌ها میلیارد تومان زکات در استان قزوین پرداخت می‌شود.

پرداخت زکات موجب کمک به محرومان می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: به واسطه پرداخت زکات نیز برای فقرا و نیازمندان رفاه حاصل شده و باید بترسیم از اینکه ما زکاتی که حق محرومان است را نپردازیم؛ از این رو نباید در ادای این فریضه کوتاهی کنیم و اگر به این مسائل توجه کنیم خداوند برکاتش را شامل حال ما می‌کند.
 
وی با اشاره به آغاز هفته قوه قضائیه با نام هفته عدالت، بیان کرد: خدای متعال به حوزه عدالت جدی‌تر از فرمان نگاه کرده است و فرموده خدا به شما دستور می‌دهد امانت‌ها را به اهلشان بدهید.
 
آیت الله عابدینی افزود: وقتی که دو نفر نزد قاضی می روند، حق یک نفر ضایع شده و یک نفر صاحب حق است، قاضی باید بیاید آن حق ضایع شده را که امانت الهی و امانت صاحب حق است به او برگرداند، اگر غیر از این اتفاق بیفتد این قاضی وظیفه خود را انجام نداده و به عدل عمل نکرده است، این قاضی یک نفر را مظلوم قرار داده و یک ظالم را حمایت کرده است.
 
وی ادامه داد: امام صادق (ع) در حدیثی قاضیان را چهار دسته کردند، فرمودند یک دسته اهل نجاتند، بقیه اهل نجات نیستند و عبارتند از آن کسی که می داند به عدل قضاوت نمی کند و قضاوت او ناحق است، یعنی هم می داند و هم در عمل قضاوت او ناحق است، این جهنمی است، دومین دسته آن هایی که نمی دانند به ناحق قضاوت می کنند اما به ناحق قضاوت می کنند، این ها هم جهنمی هستند، سومین دسته آن کسانی هستند که به حق قضاوت می کنند اما نمی دانند که به حق قضاوت می کنند، یعنی تیری در تاریکی رها می کنند و شانسی قضاوت می کنند، خداوند می گوید تو که نمی فهمی حق چیست چرا قضاوت می کنی؟ زیرا سرنوشت مردم را نباید به شانس سپرد، بنابراین این فرد نیز جهنمی است.
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: یک دسته از قاضیان اهل نجات هستند، همه ما برای موفقیت این دسته که تعدادشان هم زیاد است دعا می کنیم، آن هایی که هم می دانند و هم به حق قضاوت می کنند، خداوند برکات زندگی این ها را بیفزاید، این ها پناه مردم هستند، این ها همان کسانی هستند که جان خود و استراحت خود را گذاشته اند و زحمت می کشند تا برای رضای خدا حق را به صاحب حق برسانند.
 
وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) نیز مختصری شاگرد ایشان بوده و چند جلسه در کلاس های درس ایشان حاضر بودند، امام(ره) فرمودند ای کاش بیشتر فرصت می شد که من از درس و روحیات ایشان بهره مند می شدم.
 
از برگزار کنندگان اجتماع باشکوه "سلام فرمانده در قزوین" قدردانی می‌کنم
 
خطیب نماز جمعه قزوین عنوان کرد: موضوع دیگری هم که جا دارد به شکرانه نعمت خدا عرض کنیم و تشکر کنیم از دست اندرکارانی که اجتماع سرود سلام فرمانده را در استان قزوین برپا کردند، این سرود با جمعیت بسیار زیادی در استان اجرا شد، نیروی انتظامی در بحث ترافیک و ساماندهی و نظم این اجتماع بسیار فعال بود، همه بسیجیان استان و مردم بسیاری اعم از پیر و جوان در این اجتماع شرکت کردند، این سرود از مرزهای کشور ما عبور کرد و در کشورهای بسیاری به زبان فارسی و یا به زبان خودشان خوانده شد.
 
آیت الله عابدینی اظهار کرد: ما گاهی می گوییم که ایران قیام کرد، امام خمینی (ره) آمد، حال اگر جهان قیام کند که می آید؟ این سرود در حقیقت یک قدم به این سو رفت که ملت های دیگر را هم به قیام وا دارد، دیدیم که ملت های دیگر هم آماده هستند، این سرود خیلی روح ما را لطافت بخشید، کشورهای مختلف آمدند همان چیزی را گفتند که ما گفتیم و از این سرود استقبال کردند، چقدر دشمن از این حرکت رنج کشید، چقدر نقشه ها و توطئه ها آورد که این کار را خراب کند، ولی معلوم شد که خداوند می خواهد دل های مومنین را در سراسر عالم به هم بپیوندد، امیدواریم همیشه و همه جا پای کار دین باشیم، ملازم تقوا باشیم، مواظب وحدت، انسجام، برادری و محبت نسبت به یکدیگر بوده و به دنبال پیروی از حق باشیم.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان