۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین بیش از ۱۷هزار فقره تسهیلات کشاورزی در استان قزوین پرداخت شد
کد خبر: ۳۵۸۰۹۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۳/۲۶ ساعت: ۱۲:۵۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرشعب بانک کشاورزی استان قزوین:

بیش از ۱۷هزار فقره تسهیلات کشاورزی در استان قزوین پرداخت شد

مدیرشعب بانک کشاورزی قزوین گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۱۷ هزارو ۱۶۴فقره تسهیلات جمعا به مبلغ ۱۵هزار و ۵۱۳میلیارد ریال در بخش‌های مختلف کشاورزی پرداخت شده است.

بیش از ۱۷هزار فقره تسهیلات کشاورزی در استان قزوین پرداخت شد
به گزارش صبح قزوین؛ موسی رمرودی به مناسبت هشتاد و نهمین سالروز تاسیس بانک کشاورزی اظهار کرد: خودکفایی بخش کشاورزی و حمایت از واحدهای تولیدی در راستای حفظ و ارتقای امنیت غذایی کشور از رسالت‌های بزرگ این بانک است.

وی گفت: بانک کشاورزی هم سو با سیاست‌های دولت، با هدف رونق واحدهای تولیدی دام و طیور و تامین امنیت غذایی کشور، صدور دامدار کارت و پرداخت تسهیلات خرید نهاده های دامی را در دستور کار قرار داده است و با تسهیل شرایط اعتبارسنجی و اخذ تضامین، تسهیلات با سهولت و سرعت بیشتری در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی افزود: بانک کشاورزی پس از معرفی متقاضیان از سوی وزارت جهاد کشاورزی به شعب این بانک، تسهیلات یارانه دار خرید نهاده‌های دامی را از طریق سامانه بازارگاه با نرخ سود ۱۰ درصد به واحدهای کوچک و ۱۲ تا ۱۵ درصد به واحدهای متوسط و بزرگتر پرداخت می‌کند.

مدیرشعب بانک کشاورزی قزوین افزود: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون تخصیص اعتبار به مبلغ 698 میلیارد ریال به 463 واحد تولیدی پرداخت شده و همچنان در اولویت و دستور کار شعب این بانک در سطح استان قرار دارد.

تسهیلات قرض الحسنه ازدواج
رمرودی ادامه داد: در راستای تسهیل ازدواج و تحکیم بنیان خانواده در سال گذشته مبلغ 865 میلیارد ريال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به 994 نفر از زوج‌های جوان پرداخت شده است.

احداث، بازسازی و نوسازی منازل روستایی
وی گفت: در سال گذشته برای احداث، بازسازی و نوسازی منازل روستایی خصوصا "در مناطق غیر برخوردار 115 فقره تسهیلات به مبلغ 115 میلیارد ریال ازسوی این بانک پرداخت شده است.

پرداخت تسهیلات خود اشتغالی
رمرودی ادامه داد: شعب این بانک مبلغ 431 میلیارد ريال تسهیلات از محل اعتبار بند ب تبصره 16 قانون و بند پ ماده 89 خوداشتغالی به معرفی شدگان کمیته امداد امام (ره)،بهزیستی، بنیاد شهیدو بسیج سازندگی استان پرداخت کرده‌اند.

وی افزود: این تسهیلات در راستای ایجاد مشاغل خانگی و طرح های خود اشتغالی به 903 نفر از معرفی شدگان پرداخت شده است.

تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی، بذور گواهی شده، کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی

مدیر بانک کشاورزی استان قزوین با اعلام پرداخت 773 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی اظهار کرد: توسعه مکانیزاسیون نیز موضوع مهمی است که در این حوزه نیز در سال گذشته 432مورد تسهیلات به ارزش 773 میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی همچنین گفت: شعب بانک کشاورزی استان قزوین طی سال گذشته مبلغ 272میلیارد ریال تسهیلات بذور گواهی شده گندم و جو و مبلغ 1065 میلیارد ريال تسهیلات کاشت، داشت و برداشت محصولات زراعی پرداخت کرده‌اند.

مدیر بانک کشاورزی در ادامه به تشریح سایر تسهیلات ارائه شده به شهروندان پرداخت:
پرداخت 798 میلیارد ريال تسهیلات گلخانه،دامداری،صنایع تبدیلی و تکمیلی و آب و خاک از محل اعتبارات بند الف تبصره 18 و ماده 52 بابت اجرای گسترده طرح های توسعه گلخانه های مدرن.
پرداخت 14 میلیارد ريال تسهیلات طرح ملی توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری به طرح ها و کسب و کار کوچک
پرداخت 427 میلیارد ريال تسهیلات بنگاه های کوچک و متوسط به بنگاه های اقتصادی (رونق تولید و پرداخت مستقیم)
پرداخت 14 میلیارد ريال تسهیلات صندوق توسعه ملی
پرداخت 380 میلیارد ریال تسهیلات صادرات کشمش
پرداخت 809 میلیارد ريال تسهیلات تامین مالی بنگاههای کوچک و متوسط (پرداخت مستقیم)
پرداخت 51 میلیارد ريال تسهیلات جزء 1 و 2 درمان بیماریهای خاص.
پرداخت 56 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه جزء 3 و جزء 4 کارگشایی.

رمرودی در تشریح عملکرد این بانک برای مساعدت با کشاورزان در زمینه وصول مطالبات، خاطرنشان کرد: شعب بانک کشاورزی استان قزوین طی سال گذشته نسبت به امهال بدهی 2817 کشاورز خسارت دیده استان در چارچوب بند خ ماده 33 قانون برنامه ششم توسعه کشور به مبلغ اصل تسهیلات 1343 میلیارد ريال با جذب اعتبار به میزان 560 میلیارد ریال وهمچنین امهال تعداد 14160 کشاورز خسارت دیده استان به مبلغ اصل تسهیلات 1991 میلیارد ريال با جذب اعتبار 956 میلیارد ريال در سالهای 1396 لغایت 1398اقدام نموده اند و بخشودگی وجه التزام تسهیلات بانکی کشاورزان استان طی 12 ماهه سال 1400 بالغ بر 42 میلیارد ریال می باشد.

خرید تضمینی گندم و کلزا
وی افزود: پرداخت کامل مطالبات گندمکاران به مبلغ 5662 میلیارد ریال و پرداخت کامل مطالبات کلزاکاران به مبلغ 518 میلیارد ریال از دیگر اقدامات بانک در طول سال گذشته بوده است.

بیمه کشاورزی

مدیر بانک کشاورزی استان بیمه کشاورزی را از الزامات فعالیت در بخش کشاورزی دانست و اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی تاکنون بیش از 30 هزار بیمه نامه در بخش های مختلف پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد خوبی داشته و بیش از 496 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان و دامداران استان پرداخت شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با سرمایه گذاری های انجام شده طی سال های اخیر، استان قزوین درآینده نه چندان دور به یکی از قطب های کشاورزی مدرن و پیشرفته ایران تبدیل شده و نقش بیشتری را در حوزه کشاورزی ایفاء نماید.

انتهای پیام/ 


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان