۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین رشد بی‌ضابطه صنایع شیمیایی در استان باید مدیریت شود
کد خبر: ۳۵۸۰۹۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۳/۲۶ ساعت: ۱۲:۴۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین:

رشد بی‌ضابطه صنایع شیمیایی در استان باید مدیریت شود

عین‌الله کشاورز ترک با اشاره به چالش‌های ایمنی استان قزوین گفت: توسعه و گسترش صنایع شیمیایی از جمله این چالش‌ها است چون برنامه واحدی را برای گسترش صنایع نداریم که باعث ضعف در ارتقاء ایمنی شده است.

رشد بی‌ضابطه صنایع شیمیایی در استان باید مدیریت شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ عین‌الله کشاورزترک ظهر امروز در چهارمین همایش سالیانه ایمنی و حفاظت فنی شهرستان قزوین که در شهرک صنعتی کاسپین برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته از 9 هزار و 700 کارگاه استان بازرسی شده که حدود 40 درصد از بازرسی‌ها مربوط به حوزه ایمنی بوده است.

وی افزود: در بحث پیشگیرانه عملکرد خوبی در حوزه ایمنی نداشتیم زیرا بخشی از آمار 35 درصدی بروز حوادث در حوزه‌های مختلف از جمله فوتی مبتنی بر این حوزه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با تأکید بر اینکه هزینه در حوزه ایمنی را باید در نظر گرفت، بیان کرد: جلساتی با نظام مهندسی استان برگزار شده است تا به واسطه آن از یک سامانه‌ مشترک بین نظام مهندسی، شهرداری و اداره‌کل کار و بازرسی رونمایی شود؛ امیدواریم در این راستا حداقل تعامل بین دستگاهی شکل بگیرد و براساس پیشگیری قدم برداریم و اقدامات را قبل از بروز حادثه انجام دهیم.

کمبود بازرس کار از چالش‌های حوزه ایمنی است

وی با اشاره به چالش‌های ایمنی استان قزوین گفت: توسعه و گسترش صنایع شیمیایی از جمله این چالش‌ها است چون برنامه واحدی را برای گسترش صنایع نداریم که باعث ضعف در ارتقاء ایمنی شده است.

این مسئول ادامه داد: از چالش‌های دیگر حوزه ایمنی، عدم انسجام بین دستگاه‌‎های مکلف است، اگر بخواهیم فعالیتی موثرتر انجام شود باید میزان تعاملات افزایش یابد تا نظارت مورد رضایت حاصل شود.

کشاورزترک با بیان اینکه  از چالش‌های دیگر حوزه ایمنی کمبود بازرس کار است؛ یادآور شد: بالا بردن مشارکت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی از جمله عوامل اثرگذار ایمنی و محفاظت است و این تشکل‌ها براساس ماهیت ایجاد خود می‌توانند اثرگذار باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اذعان کرد: در حوزه مدیریت بحران طرح و برنامه‌ای وجود ندارد در حالی که در زمان وقوع حادثه باید در چند ثانیه آمادگی لازم ایجاد شود.

کشاورز ترک اظهار کرد: باید به سمت شفافیت سازی برویم و این امر موجب افزایش تعاملات بین دستگاهی و مشارکت می‌شود؛ اگر بخواهیم مسئولیت‌پذیری در حوزه ایمنی افزایش یافته و پاسخگویی محقق شود باید در راستای شفاف‌سازی حرکت کنیم.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان