۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ فیبر نوری در سطح استان قزوین وجود دارد
کد خبر: ۳۵۸۰۸۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۳/۲۴ ساعت: ۱۴:۵۸ ↗ لینک کوتاه

مدیر مخابرات منطقه قزوین:

بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ فیبر نوری در سطح استان قزوین وجود دارد

محمدرضا نصرآبادی گفت: در حال حاضر بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ فیبر نوری در سطح استان وجود دارد که دستگاه‌های اجرایی، شهرک‌های صنعتی و حقوقی به آن متصل شده و طرح فیبر نوری برای کسب و کارهای کوچک در نظر گرفته شده است.

بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ فیبر نوری در سطح استان قزوین وجود دارد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، محمدرضا نصرآبادی ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری (نجما) استان قزوین که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در این استان 424 هزار تلفن ثابت در 406 مرکز وجود دارد و تعداد مشترکان در بخش ADSL شامل 151 هزار مشترک بوده که از این میزان 114 هزار آی.دی.اس.ال مربوط به شرکت مخابرات است.

وی افزود: از چند سال گذشته توسعه بیش از 75 درصد فیبر نوری را در استان قزوین شروع کرده‎‌ایم و در این بستر 2 هزار مشترک در حوزه خانگی، کسب و کار و سایر حوزه‌ها سرویس ارائه می‌دهند.

مدیر مخابرات منطقه قزوین بیان کرد: باتوجه به شیوع کرونا و افزایش استفاده از بستر فضای مجازی، بر لزوم ارائه خدمات بهینه تکیه کرده و در حوزه تلفن ثابت طی سال 1399 در ارائه دیتای تجاری 4 درصد رشد داشتیم.

پهنای باند اینترنت در قزوین افزایش یافت

نصرآبادی یادآور شد: حرکت رو به رشدی در کمیت ارتباطات استان، کیفیت و پهنای باند صورت گرفته و ظرفیت پهنای باند از 8 به 32 گیگ رسیده است.

وی عنوان کرد: باتوجه به اینکه آی.تی.سی و حوزه استفاده آن در سبد خانوار مردم، بخش کسب و کار، اشتغال و ارائه سرویس مورد توجه قرار گرفت و حجم مصرف روزانه دیتا افزایش یافت، احساس کردیم برای ارائه زیرساخت‌های مخابراتی نیازمند توسعه و نهضت فیبر نوری هستیم و براین اساس شرکت مخابرات قزوین به عنوان پایلوت در اجرای طرح نهضت فیبر نوری انتخاب شد.
 
مدیرمخابرات منطقه قزوین ابراز کرد: در حال حاضر بیش از 3 هزار و 400 فیبر نوری در سطح استان وجود دارد که دستگاه‌های اجرایی، شهرک‌های صنعتی و حقوقی به آن متصل شده و طرح فیبر نوری برای کسب و کارهای کوچک در نظر گرفته شده است.

ارتقاء سرعت و کیفیت سرویس‌های باند پهن مشتریان خانگی، توسعه زیرساخت برای حرکت به سمت تحول دیجیتال، توسعه زیرساخت‌ها برای توسعه کسب و کارها و حرکت به سوی شهر هوشمند ایفای نقش بازیگردانی توسط شرکت مخابرات از جمله اهدافی بود که نصرآبادی برای اجرای طرح نجما در استان قزوین برشمرد.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان