۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ردپای جریان‌های قدرت و رانت در توزیع آب کشاورزی قزوین دیده می‌شود
کد خبر: ۳۵۸۰۶۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۳/۲۵ ساعت: ۱۳:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

حق آبه کشاورزان در روستای مهدی آباد قزوین ناعادلانه است/ طرح تقسیم آب با نفوذ جریان‌های قدرت و رانت تغییر کرده است

لطف الله سیاهکلی گفت: معتقدم در روستای مهدی آباد در نحوه توزیع آب بی‌عدالتی اتفاق افتاده است به طوری که عده‌ای با استفاده از رانت و رابطه به بخش قابل توجهی حق آبه دست یافتند.

ردپای جریان‌های قدرت و رانت در توزیع آب کشاورزی قزوین دیده می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ مشکلات حق آبه روستای مهدی‌آباد قزوین این روزها خبرساز شده و اهالی این روستا نسبت به عدم اجرای عدالت در تقسیم آب شکایت دارند؛ مطالبات آنها طی گزارشات متعدد در پایگاه خبر صبح قزوین منعکس شده است.

همچنان این مشکل لاینحل باقی مانده و مردم روستای مهدی آباد چشم انتظار پیگیری و ترتیب اثر مسئولین امر در این مسئله هستند؛ رضا افلاطونی در مصاحبه اختصاصی با صبح قزوین، اعلام کرد که این پرونده با تشکیل کارگروه تخصصی در دست بررسی است و در صورتی که کارشناسان تشخیص دهند تقسیم آب در این روستا بدون توازن است بدون شک ورود کرده و در روند کار بازنگری خواهد شد و اگر چنین تشخیصی حاصل نشود، تقسیم آب به همان روال ادامه می‌یابد.

                               گزارش اختصاصی صبح قزوین از مشکلات آب کشاورزی در روستای مهدی‌آباد بزرگ قزوین



برای پیگیری بیشتر به سراغ لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی رفتیم که قول مساعدت و حل مشکل مردم روستای مهدی آباد را داده بود.

در نحوه توزیع آب روستای مهدی آباد بی‌عدالتی اتفاق افتاده است

وی در گفت‌وگوی اختصاصی با صبح قزوین؛ با بیان اینکه پیگیری حل مشکلات آب روستای مهدی آباد است، اظهار کرد: براساس آخرین پیگیری‌ها قرار بر این شد که کمیته‌ای با حضور نماینده جهاد کشاورزی، نماینده فرمانداری و دو نفر از روستائیان تشکیل و وضعیت کنونی تقسیم آب این روستا را بررسی کنند.

سیاهکلی ادامه داد: اهالی روستای مهدی آباد درخصوص نحوه تقسیم آب با یکدیگر اختلاف دارند و افرادی هم در این میان از این فضای ایجاد شده سوءاستفاده می‌کنند.

این مسئول تاکید کرد: قرار شد مسئولین امر و اهالی روستا یک بار به دقت بنشینند و شیوه توزیع آب را بررسی کنند و اگر ناعادلانه آن احراز شد بدون شک باید روند موجود اصلاح شود.

وی تصریح کرد: معتقدم در روستای مهدی آباد در نحوه توزیع آب بی‌عدالتی اتفاق افتاده است به طوری که عده‌ای با استفاده از رانت و رابطه به بخش قابل توجهی حق آبه دست یافتند و یک عده از مردم هم که ارتباطی با جریان قدرت ندارند مورد بی‌مهری قرار گرفتند و اکنون نمی‌دانند باید چطور احقاق حق کنند.

مشکل حق آبه در مناطق مختلف استان وجود دارد

نماینده مردم قزوین در مجلس اذعان کرد: نه تنها در مورد مهدی آباد بلکه در بسیاری از مناطق استان قزوین مشکل حق آبه وجود دارد که از مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خواستیم تا جلسه‌ای را ترتیب دهند و شیوه تقسیم آب را بررسی کنیم.

سیاهکلی تاکید کرد: یک بار برای همیشه باید شیوه توزیع آب در استان قزوین اصلاح شود و ما سعی می‌کنیم که در چندماه آینده به طور جدی این موضوع را بررسی کنیم.

این مسئول بااشاره به مصادیقی از مشکل توزیع آب در استان یادآور شد: در همین منطقه جاده الموت و نجف آباد متولی آب یک تبعه افغان است که کشاورزان بومی ما باید از او برای دریافت آب وقت قبلی بگیرند! چرا باید شرایط به این گونه باشد؟

وی در پایان گفت: توزیع آب بنا به دلیل دخالت جریان‌های رانت و قدرت در استان عادلانه نیست.

گفتنی است پایگاه خبری صبح قزوین؛ تا حل مشکل اهالی روستای مهدی آباد به پیگیری از مسئولین مربوطه خواهد پرداخت.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان