۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شرایط برای اجرای طرح شفافیت قوای سه‌گانه فراهم نیست
کد خبر: ۳۵۸۰۶۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۳/۲۴ ساعت: ۲:۹ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

شرایط برای اجرای طرح شفافیت قوای سه‌گانه فراهم نیست

لطف الله سیاهکالی با بیان اینکه شتاب زدگی در تصویب طرح شفافیت قوای سه‌گانه وجود دارد، گفت: طرح با سرعت بیشتری برای تصویب وارد مجلس شد، پیش‌بینی می‌کنم که خیلی از بخش‌های آن قابلیت اجرا نداشته باشد.

شرایط برای اجرای طرح شفافیت قوای سه‌گانه فراهم نیست
لطف الله سیاهکالی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به تصویب طرح شفافیت اظهار کرد: این طرح علی رغم نقاط ضعف و قوتی که دارد در مجلس شورای اسلامی تصویب و به شورای نگهبان ارسال شده است.

وی درباره نقاط قوت و ضعف طرح افزود: به طور کلی طرح‌هایی که به مجلس وارد می‌شود ایرادات زیادی دارد چون لایحه نیست که روی آن کار کارشناسی انجام شده باشد و ضعف‌های کمی داشته باشد.

نماینده مردم قزوین در مجلس عنوان کرد: عمدتا طرح‌ها نسبت به لوایح از قوام و دوام کمتری برخوردار هستند، البته مسئله دیگر بحث شتاب زدگی در تصویب طرح شفافیت است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: باتوجه به اینکه فشار سیاسی وجود داشت و افکار عمومی هم فکر می‌کردند که مجلس مخالف شفافیت است لذا با سرعت بیشتری به تصویب رسید در حالی که چنین طرح‌هایی نیاز به کار کارشناسی دقیق دارد.

وی ادامه داد: برای تصویب طرح شفافیت نیاز بود تا تیم‌های دانشگاهی، تیم‌های تحقیقاتی و تیم‌های اجرایی و مردم اظهار نظر کنند چون کار حساسی است که مانند یک تیغ دولبه می‌ماند، اگر در حفظ اطلاعات دقت نشود دشمن سوء استفاده خواهد کرد و درباره برخی اطلاعات هم که نیاز است مردم مطلع شوند نیز محافظه‌کاری اتفاق می‌افتد؛ باید سازوکار جدی برای اجرای درست این طرح تدبیر کرد.

سیاهکالی عنوان کرد: طرح شفافیت از آراء نمایندگان به قوای سه گانه تسری پیدا کرد اما اشکالی که اکنون به این قانون وارد است، چون طرح با سرعت بیشتری برای تصویب وارد مجلس شد، پیش‌بینی می‌کنم که خیلی از بخش‌های آن قابلیت اجرا نداشته باشد.
 
وی تصریح کرد: طرح شفافیت اگر به خوبی اجرا شود از بسیاری از رانت‌‎ها و فسادها جلوگیری می‌کند چون بخشی از فساد از پنهان کاری نشات می‌گیرد؛ طرح شفافیت قوای سه‌گانه نیازمند توجه بیشتر است.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان