۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین ۲۰مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در استان قزوین فعال شد
کد خبر: ۳۵۸۰۶۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۳/۲۲ ساعت: ۱۵:۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین:

۲۰مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در استان قزوین فعال شد

رضا افلاطونی گفت: در راستای خرید گندم و کلزا به عنوان دو کالای استراتژیک کشور و استان، ۲۰ مرکز خرید تجهیز و ناظران و کارشناسان مربوطه مستقر شدند.

۲۰مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در استان قزوین فعال شد
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ رضا افلاطونی در جلسه تجمیعی تنظیم بازار استان قزوین که ظهر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در راستای خرید گندم و کلزا به عنوان دو کالای استراتژیک کشور و استان، ۲۰ مرکز خرید تجهیز و ناظران و کارشناسان مربوطه نیز مستقر شدند.

وی افزود: در شهرستان‌های بویین‌زهرا و آبیک خرید تضمینی محصولات کشاورزی آغاز شده و تا روز گذشته ۲۶۱ تن گندم و ۱۰ تن کلزا به مراکز خرید جهاد کشاورزی تحویل شده و البته خریدها نیز همچنان ادامه دارد.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: اکنون پرداخت هزینه گندمکاران و همچنین کلزاکاران به عنوان مهمترین موضوع است که در این رابطه مذاکراتی با وزارت جهاد کشاورزی انجام دادیم اما به نظر می‌رسد که نیازباشد مکاتبه‌ای از سوی استاندار به آقای مخبر فرستاده شود چراکه پرداخت به موقع پول گندمکاران در تحویل گندم و خرید بیشتر برای ادامه کار موثر خواهد بود.

افلاطونی با اشاره به تسهیلات بانکی دامداران و مرغداران گفت: خوشبختانه این تسهیلات بانکی با همکاری جهاد و بانک کشاورزی به خوبی در حال انجام است و بر اساس آخرین آمار؛ کل ثبت نامی‌ها به ۵ هزار و ۷۴۵ مورد رسیده که از این میزان ۲ هزار ۶۷۳ مورد پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه پایداری تولید به عنوان مهمترین اصل در تنظیم بازاراست، اذعان کرد: در بحث تولید مرغ، گوشت و‌تخم‌مرغ نیاز است شرایطی فراهم شود که هر چه سریع تسهیلات بانکی و نهاده‌ها در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: نهاده با نرخ آزاد و فاقد ارز ترجیحی به طور کامل در دسترس آن‌ها قرار دارد و سامانه بازارگاه نیز در این زمینه فعال است و طوری طراحی شده که ظرف ۴۸ ساعت بعد از بارگزاری در دسترس بهره‌برداران قرار می گیرد.

بدهی به دامداران و مرغداران پرداخت می‌شود

افلاطونی بیان کرد: در کل کشور مقداری بدهی به کل دامداران و مرغداران وجود دارد که استان قزوین هم از این قاعده مستثنی نیست و روز گذشته وزیر جهاد به صورت میدانی در بنادر ورودی کشور حاضر و موضوع تخلیه و بارگیری را رصد کرد تا موضوع بدهی این تولیدکنندگان پرداخت شود.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در استان قزوین پرداخت بدهی‌ها در حوزه ذرت و جو به طور کامل انجام می‌شود و فقط با توجه به عدم وجود سویا مقداری با مشکل مواجه هستیم که اخیراً کشتی به ظرفیت ۱۰ هزار تن تخلیه گیری کرده و به زودی این مشکل رفع خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: پرداخت تسهیلات به تعداد دام به عنوان مسئله دیگر است که از طریق هدفمندی یارانه‌ها صورت می‌گیرد و مازاد بر آن مشمول هدفمندی نمی‌شوند.

افلاطونی افزود: بر اساس تبصره ۱۸ می‌توان ظرفیت دام موجود را بر اساس اظهار دامدار تلقی کرده تا مشمول هدفمندی یارانه‌ها شود که این اقدام نیاز به صورت جلسه دارد تا دامدارانی که ظرفیت دام‌هایشان کمتر از سطح استان است نیز بتوانند تسهیلات دریافت کنند.

وی تصریح کرد: تاریخ انقضای گوشت قرمز منجمد در سطح استان در حال اتمام است و از طرفی چون با قیمت پایین خریداری شده شرکت پشتیبانی دام نمی‌پذیرد با قیمت بالاتر فروخته شود و از طرفی تفاوت قیمت گوشت منجمد فعلی با آزاد بسیار مشهود است بنابراین تقاضا داریم که در صورت جلسه‌ای در این خصوص تصویب شود تا به شکل تعاونی‌ در اختیار دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امداد، بازنشستگان تامین اجتماعی، انجمن حمایت از زندانیان قرار گیرد.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان