۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین گرانی و تغییر در نحوه عرضه بنزین تکذیب شد
کد خبر: ۳۵۸۰۵۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۳/۲۲ ساعت: ۱:۲۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران استان در مصاحبه با صبح قزوین:

افزایش قیمت بنزین و تغییر در سهمیه‌بندی کذب است/ جایگاه‌های سوخت استان بدون وقفه فعال هستند

رضا یعقوبی با تکذیب خبر گرانی و تغییر در نحوه عرضه بنزین، گفت: هیچ گونه کمبودی در زمینه سوخت استان قزوین وجود ندارد و شهروندان می‌توانند از سهمیه کارت سوخت شخصی و کارت سوخت جایگاه‌دارن بدون محدودیت استفاده نمایند.

گرانی و تغییر در نحوه عرضه بنزین تکذیب شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ روز گذشته کلیپ‌هایی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی معاند مبنی بر افزایش قیمت فرآورده‌های سوختی به ویژه بنزین و عدم فروش بنزین نرخ آزاد منتشر شد؛ این در حالی است که عملا هیچ تغییری در قیمت‌ها صورت نگرفته، برای بررسی بیشتر به گفت‌وگو با رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران استان قزوین پرداختیم.

رضا یعقوبی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ در این باره اظهار کرد: اخیرا شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی در فضای مجازی منتشر شده؛ در صورتی که تاکنون هیچ تصمیم جدیدی در نحوه توزیع فرآورده‌های نفتی به ویژه بنزین، نفت و گاز یا گازوئیل از سوی وزارت نفت و یا خود مجموعه هیئت دولت اعلام نشده است.

وی افزود: اکنون مجموعه جایگاه‌دارن استان قزوین براساس قیمت‌های قبل فعال هستند و این حواشی و کلیپ‌هایی که در خصوص افزایش قیمت بنزین در فضای مجازی منتشر شده را به شدت تکذیب می‌کنیم.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران استان قزوین بیان کرد: در صورت هرگونه تصمیم‌گیری درباره افزایش قیمت فرآورده‌های سوختی توسط رسانه‌های رسمی و معتبر به هموطنان و همشهریان اطلاع رسانی می‌شود.

یعقوبی تصریح کرد: اگر تصمیمی در دولت جدید اخذ شود حتما اطلاع‌رسانی و برای مردم شفاف سازی می‌شود و در صورت اجرا با آگاهی قبلی این کار صورت می‌گیرد نه اینکه مانند دولت گذشته صبح روز جمعه به مردم اعلام شود.

انتشار شایعات درباره سوخت صرفا سودجویانه است

وی عنوان کرد: کلیپ منتشر شده در استان فارس و سیستان بلوچستان بوده که تاکنون تاییدیه آن ارسال نشده و صحت این موضوع نامعلوم است اما شرایط توزیع بنزین در برخی استان‌های مرزی همواره با سایر استان‌ها متفاوت است تا از قاچاق سوخت و هدررفت آن توسط منابع غیررسمی جلوگیری شود که معمولا در داخل خود استان‌ها توسط استانداران تعیین می‌شود و خاص استان‌های دیگر نیست.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران استان قزوین ادامه داد: اکنون با توجه به شرایط کشور به نظر می‌رسد رسانه‌های معاند و کسانی که درواقع منتظر فرصت هستند تا به نوعی به کشور ضربه بزنند در قالب فضای مجازی شایعاتی ایجاد می‌کنند تا فضای چالشی و نگرانی برای مردم ایجاد کنند.

یعقوبی اذعان کرد: مردم باید هوشیار باشند و هرگونه خبر غیرموثقی را نپذیرند چون اگر تصمیمی در نوع سهمیه و روند اجرای کار گرفته شود حتما اطلاع رسانی خواهد شد در حالی که تاکنون این موضوع به صنف جایگاه‌داران سوخت که متولی این امر است اعلام نشده و ما به شدت آن را تکذیب می‌کنیم.

وی عنوان کرد: در کل استان قزوین حدود ۱۰۳ جایگاه فعال دو منظوره بنزین، گازوئیل و نفت با تمام ظرفیت به صورت شبانه روزی به مردم و هموطنان خدمات‌رسانی می‌کنند.

تمام جایگاه‌های سوخت استان به صورت شبانه روزی فعال هستند

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران استان قزوین با بیان اینکه  اکنون جایگاه‌های سوخت با ظرفیت کامل فعال هستند و خوشبختانه هیچ جایگاه غیر فعالی نداریم، ابراز کرد: همچنین تعداد ۶۴ واحد جایگاه سی‌ان‌جی در استان قزوین داریم که با تمام قوا به صورت شبانه روز در حال فعالیت هستند.

وی افزود: تعدادی جایگاه‌ در استان مجوز اخذ کرده‌اند اما به بهره‌برداری نرسیده‌اند که تا ابتدای سال ۱۴۰۲ به ظرفیت جایگاه‌داران اضافه خواهند شد.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران استان قزوین ابراز کرد: در زمینه سوخت بنزین، نفت و گاز در استان کمبود و مشکلی نداریم و هر میزان درخواست و ظرفیتی که مورد نیاز جایگاه‌ها باشد از طریق شرکت پخش فرآورده‌های نفتی برای آن‌ها ارسال می‌شود.

یعقوبی تشریح کرد: برای توزیع سوخت نفت و گاز در استان سهمیه‌هایی در نظر گرفته شده که به جایگاه‌ها ارسال می‌شود و در صورت اتمام ظرفیت، مجدد طبق سهمیه ارسال خواهد شد.

در تامین سوخت استان هیچ کمبودی نداریم 

وی ادامه داد: خوشبختانه در بحث سوخت بنزین محدودیتی نداریم و مردم می‌توانند بر اساس سهمیه‌ موجود در کارت سوخت خود سوخت‌گیری انجام دهند و در صورت اتمام سهمیه کارت می‌توانند از کارت‌های سوخت با نرخ آزاد بهره‌مند شوند و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران استان قزوین عنوان کرد: متوسط مصرف سوخت استان قزوین متغییر است که با توجه به مسافرت‌ها و شرایط اقلیمی استان در ۶ ماهه اول پیک مصرف سوخت قابل تغییر بوده و مصرف بالاتر است.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران استان قزوین در پایان گفت: با توجه به قرارگیری در تعطیلات تابستان و کاهش روند چشمگیر کرونا؛ پیش‌بینی می‌شود که امسال نسبت به سال گذشته افزایش مصرف سوخت بنزین به مراتب بالاتراز سال گذشته است اما جایگاه‌ها آمادگی لازم برای ارائه خدمات به مردم را دارند و نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان