۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین شورش در وزنه‌برداری ایران!
کد خبر: ۳۵۸۰۱۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۳/۱۸ ساعت: ۱۲:۲۴ ↗ لینک کوتاه

شورش در وزنه‌برداری ایران!

رئیس فدراسیون همه مشکلات را گردن خبرنگاران انداخت.

شورش در وزنه‌برداری ایران!
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ؛وزنه‌برداری ایران که روزگاری یکی از رشته‌های مدال‌آور ورزش کشور محسوب می‌شد، حال و روز خوبی ندارد. این رشته پرافتخار مدت‌هاست اسیر حواشی متعددی شده و در چنین فضایی انتقادها از علی مرادی، رئیس فدراسیون به اوج خود رسیده است. مرادی که بازنشسته است و طبق قانون باید صندلی‌اش را ترک کند، اخیرا با یک بحران جدی مواجه شده و آن هم اعتصاب دسته‌جمعی ورزشکاران است.
 
اعتصاب در تیم ملی وزنه‌برداری

علی مرادی که در هفته‌های اخیر درگیر حواشی مربوط به پناهنده‌شدن دختران وزنه‌بردار بود، به یک‌باره با یک بحران جدی در تیم ملی مردان مواجه شد. چندباری در یک سال اخیر مصاحبه‌هایی از وزنه‌برداران در خصوص کمبود امکانات اولیه در اردوها منتشر شد، اما گویا شرایط هر روز بدتر و بدتر شده و اوضاع رو به بهبود نمی‌رود.

در حالی که تمرینات تیم ملی با حضور 15 وزنه‌بردار در کمپ تیم ملی در حال برگزاری بود، به یک‌باره ملی‌پوشان تصمیم به اعتصاب و ترک محل اردو گرفتند و در بیانیه‌ای اعلام کردند تا مشکلات رفع نشود، حاضر به بازگشت نیستند.

اما واکنش فدراسیون به این اتفاقات، عجیب بود. گویا علی مرادی در این میان تصمیم به برکناری محمدحسین برخواه، سرمربی تیم ملی گرفته؛ در حالی که نامی از سرمربی در بیانیه وزنه‌برداران نبود. شاید هم رئیس فدراسیون به خاطر همکاری سرمربی با ملی‌پوشان چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است. در حالی که همچنان فدراسیون واکنش خاصی برای بازگرداندن ملی‌پوشان به اردو نشان نداده، شاهد انتشار بیانیه دیگری از وزنه‌برداران بودیم. در این بیانیه وزنه‌برداران اعلام کردند با تغییرات ظاهری، اصل مشکل پابرجا می‌ماند، چون مشکلات موجود مربوط به روزهای اخیر نیست، بلکه چندین سال است که گریبانگیر وزنه‌برداری است. همچنین عنوان کردند که منش اخلاقی و پهلوانی اجازه نمی‌دهد پشت برادران خود را خالی کنند.

 
چرا سرمربی برکنار شد؟

علی مرادی که حسابی مورد انتقاد اهالی وزنه‌برداری قرار گرفته، در واکنش به دلیل برکناری سرمربی تیم ملی گفت: «آن‌طور که سرمربی اظهار می‌کرد به ورزشکاران گفته در اردو بمانند تا من، رئیس فدراسیون با آنها صحبت کنم، اما ظاهرا ورزشکاران به حرف او هم توجهی نکرده‌اند. در شرایطی که سرمربی یک قداست و احترامی دارد، اما ورزشکاران آن‌طور که خود برخواه می‌گوید، حرف او را هم قبول نکرده‌اند تا با هم بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم. برای اینکه خدایی نکرده حرمت او بیشتر از این خدشه‌دار نشود از او تشکر کردیم. البته دوستانه جدا شد و ما از او سپاسگزاریم.»

 
مرادی رفتنی است؟

حواشی پیش آمده پیرامون وزنه‌برداری و البته موضوع بازنشستگی علی مرادی باعث شده تا شایعات درباره جدایی رئیس فدراسیون از این رشته پرطرفدار جدی شود. البته که مرادی خودش علاقه‌ای به ترک صندلی ندارد. او در مصاحبه آخر خود به دفاع پرداخته و هیچ حرفی درباره استعفا نزده؛ جالب اینکه به خبرنگاران هم حمله کرده است: «برخی رسانه‌ها نقد دارند که چرا مرادی سفر می‌رود. در واقع چون ما آنها (خبرنگاران) را به سفرها اعزام کردیم، حالا باز انتظار دارند در اعزام‌ها باشند، در حالی که منابع ما محدود است و نمی‌توانیم این کار را کنیم. اگر این کار را کنیم ناعدالتی است. یک فدراسیون یک میلیارد پاداش می‌دهد، اما من ندارم که این مبلغ را بدهم و باید عدالت رعایت شود و مشکلات هم حل شوند.»

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان