۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین قزوین پایلوت حمایت از مشاغل خانگی در کشور شد
کد خبر: ۳۵۸۰۰۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۳/۱۷ ساعت: ۱۵:۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی استان:

قزوین پایلوت حمایت از مشاغل خانگی در کشور شد

عین‌الله کشاورز ترک گفت: برنامه‌ریزی برای مشاغل خانگی در دو محور پوشاک و پشتیبانی و حمایت‌های ویژه در تولید قارچ و مجموعه‌های مرتبط با آن را به عنوان پایلوت در استان در نظر داریم تا قزوین بتواند برای استان‌های دیگر الگو باشد.

قزوین پایلوت حمایت از مشاغل خانگی در کشور شد
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ نخستین نمایشگاه تخصصی مشاغل خانگی قزوین عصر امروز دوشنبه با همکاری اداره‌کار، تعاون و رفاه اجتماعی، جهاد دانشگاهی و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین در محل نمایشگاه بین‌المللی استان افتتاح شد.

عین‌الله کشاورزترک در این مراسم اظهار کرد: مطالعات مشاغل خانگی به عنوان پشتوانه نمایشگاه بوده و فضای آن نمایشی از مدل اشتغال مشاغل خانگی است که در استان پیگیری می‌شود.

وی افزود: در حوزه اشتغال نیز کارها باید مبتنی بر پشتیبانی از مشاغل خانگی باشد تا براساس حوزه‌هایی که به نفع استان است، پیش برویم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: برنامه‌ریزی برای مشاغل خانگی در دو محور پوشاک و پشتیبانی و حمایت‌های ویژه در تولید قارچ و مجموعه‌های مرتبط با آن را به عنوان پایلوت در استان در نظر داریم تا قزوین بتواند برای استان‌های دیگر الگو باشد.

کشاورزترک یادآور شد: در حوزه مشاغل خانگی مبتنی بر پشتیبانی و حمایت‌های ویژه بخش پوشاک، مراحل اولیه آن در حال طی شدن است و مزیت‌شناسی آن صورت گرفته تا فضای خوبی به منظور اشتغال‌زایی ایجاد شود که در مرحله نخست، تحقق اشتغال 500 نفر را مد نظر قرار داده‌ایم.

وی اذعان کرد: محور دوم که در حوزه تولید قارچ و محصولاتی از این قبیل بوده، مطالعات مربوطه انجام شده است.

این مسئول ابراز کرد: امیدواریم مشاغل خانگی با حمایت مسئولان و دست‌اندرکاران تحول چشمگیری داشته باشد زیرا اعتبارات مناسبی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با اذعان به اینکه تصمیمات دولت مردمی سیزدهم مبتنی بر تحقق عدالت اجتماعی است، گفت: در طرح افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی شاهد افزایش 57 درصدی حقوق مشمولان هستیم که 70 درصد از بازنشستگان از این طرح برخوردار می‌شوند.

گفتنی است در حاشیه افتتاح این نمایشگاه فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، معاون اقتصادی استاندار، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان دیگر حضور داشتند.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان