۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) باید برای نسل امروز بازتعریف شود
کد خبر: ۳۵۷۹۷۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۳/۱۵ ساعت: ۱۴:۱۳ ↗ لینک کوتاه

مدیر حوزه علمیه قزوین:

ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) باید برای نسل امروز بازتعریف شود

محمدتقی سبحانی گفت: دشمن تلاش می‌کند شخصیت برجسته امام را تحریف و در مقابل رژیم منحوس پهلوی رضا خان و محمدرضا را تبلیغ کند در حالیکه جوانان امروز بسیار هوشمندتر از نسل‌های پیشین هستند.

ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) باید برای نسل امروز بازتعریف شود
محمدتقی سبحانی نیا در گفت وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ با اشاره به نقش مبانی و اصول فکری امام خمینی(ره) در زنده نگهداشتن ارزش‌های دینی در جامعه اظهار کرد: امام‌ خمینی (ره) در تمامی زمینه‌ها دارای توانمندی‌های منحصر به فردی بود که می‌توان به صفات اخلاقی و رفتاری او اشاره کرد؛ درواقع بنیانگذار انقلاب اسلامی مجموعه آنچه را که یک رهبر فرهیخته باید برای اداره یک جامعه دینی داشته باشد را داشت.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به جامعیت به عنوان ویژگی بارز امام راحل بیان کرد: امام خمینی (ره) مرجعیت مطلق جامعه دینی را بر عهده داشت و در ابعاد مختلف فقهی، فلسفی، عرفانی و حقیقی صاحب نظر و توانمند بود.

وی ادامه داد: بُعد دیگر شخصیت امام(ره) توانمندی اجتماعی و حس مسئولیت ‌پذیری ایشان بود؛ خصوصیتی که موجب تحقق انقلاب اسلامی شد.

این مسئول اذعان کرد: احساس مسئولیت اجتماعی امام(ره) بسیار پررنگ و حائز اهمیت بود به طوریکه می‌توانست مانند بسیاری از عالمان دیگر در قم اصول و تفسیر تدریس کند اما حس مسئولیت اجتماعی او موجب شد که نتواند در برابر کج رفتاری‌های اجتماعی که از ناحیه حاکمان سر می‌زد، سکوت کند.

سبحانی‌نیا اظهار کرد: در حقیقت امام راحل منشأ انواع کج‌روی‌های اخلاقی، معنوی و اجتماعی را در حاکمیت کشور می‌دانست و معتقد بود که اگر سرچشمه اصلاح شود جامعیت اصلاح خواهد شد.

وی با اشاره به ویژگی‌ اخلاقی و عرفانی امام خمینی(ره) گفت: ابعاد اخلاقی، عرفانی و معرفت الهی امام(ره) نیز از او یک شخصیت عارف ساخته بود.

خصلت شجاعت در وجود امام(ره) نهادینه شده بود

مدیر حوزه علمیه قزوین ابراز کرد: اگر معرفت والا و توکل امام راحل به خدا وجود نداشت، انقلاب اسلامی محقق نمی‌شد چه بسا که فرهیختگی علمی و احساس مسئولیت بالای اجتماعی به تنهایی برای انقلاب کافی نبود.

سبحانی‌نیا شجاعت را یکی دیگر از ویژگی‌های بارز امام (ره) عنوان کرد و ادامه داد: شجاعت در وجود امام نهادینه شده بود و همین موجب شد که از غیر از خدا نترسد و از تهدیدها و اتفاقاتی که ممکن بود برایش رقم بخورد به هیچ وجه در دلش خوف راه ندهد.

وی اضافه کرد: شجاعت امام(ره) موجب شد که بتواند در مقابل رژیم منحوس پهلوی و بعد از پیروزی انقلاب در مقابل ابرقدرت بلامنازع دنیا یعنی آمریکای جهانخوار محکم بایستد و بگوید "آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند".

مدیر حوزه علمیه اضافه کرد: شجاع‌ترین انسان‌ها هم نمی‌توانند با این صراحت در برابر یک ابرقدرتی که‌در دنیابلامنازع است اینگونه موضع‌ داشته باشند بنابراین شجاعت امام از جمله ویژگی های بسیار بارز او بود.

وی اذعان کرد: امام خمینی (ره) علاوه بر انقلاب سیاسی، انقلابی اسلامی و دینی به پا کرد به همین دلیل مردم او را به عنوان یک رهبر دینی می‌شناختند که در این زمینه توانست رهبری دینی جامعه را بر عهده گرفته و انقلابی به رنگ اسلامی با ارزش‌ها و آرمان‌های مبتنی بر آموزه‌های اسلامی پدید آورد.

دشمن درصدد تحریف شخصیت امام به نفع خود است

مدیر حوزه علمیه بیان کرد: دشمن تلاش می‌کند شخصیت برجسته امام را تحریف و در مقابل رژیم منحوس پهلوی رضا خان و محمدرضا را تبلیغ کند در حالیکه جوانان امروز بسیار هوشمندتر از نسل‌های پیشین هستند.

سبحانی‌نیا اذعان کرد: فضای مجازی محلی است که به آسانی می‌توان یک امر کذب را به یک واقعیت تبدیل کرد بنابراین باید شیوه‌ها و ترفندهای شفاف سازی و مقابله با تحریف را در این فضا بیاموزیم و به کار گیریم.

این مسئول با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با جهاد تبیین ابراز کرد: فوریت جهاد تبیین به این دلیل است که اجازه ندهیم دشمن با ترفندهای برخواسته از فضای مجازی مردم ما را گمراه کند.

وی عنوان کرد: هر چه می‌گذرد اعتماد جامعه به فضای مجازی کمرنگ‌تر می‌شود به طوری که بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، به نظر می‌رسد بیش از ۴۰ درصد اعتماد مردم در سال‌های اخیر نسبت به این فضاها کمتر شده چون مردم متوجه شدند که در فضای مجازی چه میزان می‌توان واقعیات را دستکاری کرد.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان