۲۷/ذو الحجة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۴/۱۳ چهارشنبه

صبح قزوین چتر حمایتی شورای ششم بر سر تمام تیم‌های ورزشی باز است
کد خبر: ۳۵۷۹۵۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۳/۱۸ ساعت: ۸:۴۹ ↗ لینک کوتاه

عضو شورای شهر قزوین:

چتر حمایتی شورای ششم بر سر تمام تیم‌های ورزشی باز است/ فضای ورزشی مناطق کم‌برخوردار قزوین تقویت می‌شود

قاسم اللهیاری گفت: اکنون چتر حمایتی شورای ششم به جای چند تیم بر سر تمام تیم‌های ورزشی باز شده است و در این مسیر سعی داریم که امکانات را به مناطق محروم و کم برخورداری که حمایت ورزشی شامل آنها نمی‌شود ببریم.

چتر حمایتی شورای ششم بر سر تمام تیم‌های ورزشی باز است
قاسم اللهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین؛ با اشاره به تخصیص بودجه 10 میلیارد تومانی برای تیم‌های والیبال و بسکتبال شهرداری در شورای پنجم اظهار کرد: اختصاص این مبلغ به تیم‌های والیبال و بسکتبال در دوره گذشته باعث محرومیت سایر رشته‌های ورزشی از حمایت شورا و شهرداری شده بود.

وظیفه شهرداری تیم داری حرفه‌ای نیست

وی افزود: از سوی دیگر تیم‌داری حرفه‌ای در سطح لیگ برتر وظیفه شهرداری نیست و در عوض باید به توسعه زیرساخت‌های ورزشی و ورزش همگانی، محلات و پایه توجه شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در تمام کشورها ورزش حرفه‌ای با جذب اسپانسر و با ورود مجموعه‌های تجاری و صنایع مدیریت می‌شود و ما هم باید به همین سرعت حرکت کنیم.

این مسئول تصریح کرد: شورای پنجم درحالی 10 میلیارد تومان برای تیم والیبال و بسکتبال هزینه می‌کرد که این تیم‌ها به جای جذب بازیکنان بومی ورزشکاران آمریکایی را به کار گرفته بودند.

اللهیاری با اشاره به کمرنگ شدن حمایت شورای ششم از دو تیم والیبال و بسکتبال تاکید کرد: باتوجه به اینکه شهرداری از مردم قزوین عوارض می‌گیرد باید آن را برای همین مردم هزینه کند بنابراین عدم حضور بازیکنان بومی در این دو تیم خود یک مشکل بزرگ بود.

وی با اشاره به حمایت شورای شهر از هیئت‌های ورزشی ابراز کرد: اکنون چتر حماتی شورای ششم به جای چند تیم بر سر تمام تیم‌های ورزشی باز شده است و در این مسیر سعی داریم که امکانات را به مناطق محروم و کم برخورداری که حمایت ورزشی شامل آنها نمی‌شود ببریم.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه حمایت‌ها از تیم والیبال و بسکتبال ادامه دارد، عنوان کرد: در حال حاضر شورا در لیگ دسته یک کشور و تا سقف 500 میلیون تومان از تیم‌های مردان و زنان والیبال و بسکتبال به صورت مجزا حمایت می‌کند.

اللهیاری افزود: تا به امروز به هرکدام از تیم‌های والیبال زنان و مردان و بسکتبال مردان 100 میلیون تومان پرداخت شده است اما برای دوره بعد این حمایت کمتر خواهد شد.

حضور تیم بسکتبال مهرام‌ در قزوین

وی با اشاره به حضور تیم بسکتبال مهرام در قزوین تصریح کرد: اگرچه شرکت مهرام در قزوین فعالیت می‌کند اما تیم داری این واحد صنعتی در تهران باعث گلایه اعضای شورا در کمیسیون فرهنگی شده بود چرا که تمام آلایندگی و پسماندهای شرکت مهرام در قزوین است اما پایتخت از آن استفاده سود می‌برد.

اللهیاری افزود: در شهرک‌های صنعتی قزوین شرکت‌هایی وجود دارند که مالیات یک سال آنها بیش از 100 میلیارد تومان است و ما نیز باید مانند تمام کشورهای دنیا از طریق این واحدهای صنعتی بزرگ تیم داری حرفه‌ای انجام دهیم.

این عضور شورای شهر با اشاره به تیم فوتبال شمس آذر بیان کرد: سرمایه‌گذاری موفق یک شرکت خصوصی در این تیم نشان می‌دهد که می‌توان در سایر رشته‌های ورزشی نیز به این سمت حرکت کرد.

وی با تاکید بر حمایت از برنامه‌های هیئت‌های ورزشی ابراز کرد: استعداد یابی، اعزام به مسابقات، ورزش قهرمانی و ورزش محلات در لیست حمایت‌های شورا قرار دارند.

اللهیاری در پایان با اشاره به تغییر نحوه توزیع بودجه ورزشی شهرداری گفت: اکنون ۱۰ میلیارد تومان بودجه برای ورزش در نظرگرفته شده است که ریالی از بودجه قبلی کمتر نیست.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان