۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین توهین‌کنندگان به ساحت مقدس امام رضا(ع) تنبیه شوند
کد خبر: ۳۵۷۹۵۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۳/۱۳ ساعت: ۱۶:۳۱ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

توهین‌کنندگان به ساحت مقدس امام رضا(ع) تنبیه شوند

آیت الله عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه با تصریح براینکه توهین‌کنندگان به ساحت مقدس امام رضا(ع) تنبیه شوند، گفت: هنرمندان واقعی جانشان را فدای ملت کرده و به دشمن تکیه نمی‌کنند.

توهین‌کنندگان به ساحت مقدس امام رضا(ع) تنبیه شوند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجدالنبی(ص) قزوین برگزار شد، با اشاره به ایام حماسی خرداد ماه اظهار کرد: حماسه 15 خرداد و آغاز انقلاب شکوهمند اسلامی را در پیش داریم، همچنین در ایام ارتحال امام راحل قرار داریم، رهبریِ رهبر فرزانه انقلاب پس از امام خمینی (ره) را خداوند متعال عنایت کرد که پس از امام راحل جانشین شایسته و صالحی که همراه و همگام ایشان بودند این انقلاب را رهبری بفرمایند.
 
وی ادامه داد: این لطف و عنایت خدا بود که کشتی انقلاب در امواج و طوفان دشمنی های شیاطین جهانی به سوی مقصد خود پیش برود و هر روز نقشه ای از نقشه های اجانب را نقش بر آب کند.
 
امام جمعه قزوین عنوان کرد: همچنین برای حماسه 17 خرداد1357  نیز بسیار ارزش قائل هستیم، در این حوادث مردم از خود لیاقت نشان دادند و از 15 خرداد 1342 تاکنون که با دشمنان مواجه هستیم، هر روز با موفقیت های بزرگ شاهد پیشرفت امور بوده ایم و امیدواریم این موفقیت ها زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت (عج) خواهد شد.
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: وقتی امام خمینی (ره) به رحمت خدا رفتند، مجلس خبرگان رهبری تشکیل شد، در آن مجلس می خواستند تکلیف رهبری امت را پس از امام راحل را روشن کنند، البته خود امام پیش از وفاتشان راهنمایی هایی فرموده بودند و جملات متعددی را راجع به حضرت آیت الله امام خامنه‌ای (مدظله العالی)  عنوان کرده بودند که این شخصیت برای رهبری مناسب هستند، چند بار این موضوع را با الفاظ و ادبیات مختلف بیان کرده بودند.
 
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در جمله ای خطاب به رهبر فرزانه انقلاب فرمودند ان شاءالله تعالی خداوند امثال جنابعالی را که جز خدمت به اسلام نظری ندارید، در پناه خود حفظ فرماید، خداوند نیز ایشان را حفظ کرد، چرا که دشمنان نقشه های شومی برای رهبر ما داشتند و حتی اقدام به ترور ایشان کردند، خداوند رهبر ما را حفظ کرد و رهبر ما نیز از ناحیه پروردگار وسیله ای برای حفظ عزت مسلمانان، حفظ کیان اسلام، رهبری جبهه مقاومت و کشورهای اسلامی و نیز حمایت از مستضعفان عالم شد.
 
دشمنان از حوادث تاریخ عبرت بگیرند

آیت الله عابدینی با بیان اینکه دشمنان باید از اشتباهات گذشته درس عبرت بگیرند، خاطرنشان کرد: دشمنان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) را دستگیر کردند، با تبعید شدن ایشان، حتی بر زبان جاری کردن نام امام را نیز ممنوع کردند، آیا با این کار، توانستند جلوی پیشرفت انقلاب را بگیرند؟ ای کاش دشمنان خدا لحظه ای به خود می آمدند.
 
آیت‌الله عابدینی افزود: ای کاش کمی از حوادث تاریخی عبرت می گرفتند تا ببینند این همه فتنه و نیرنگی که در طول تاریخ به کار بردند چه نتیجه ای در بر داشته است، اگر تاریخ را مرور کنند می بینند نقشه هایی که فرعونیان در طول تاریخ در مقابل انبیاء، پیغمبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) کشیدند هیچ دستاوردی جز شکست برای آن ها به همراه نداشته است.
 
وی ادامه داد: خداوند تأکید کرده است آن ها تلاش می کنند نور الهی را در عالم به خاموشی بکشانند که امروز این تلاش را در رسانه ها، قلم ها و فیلم های مستهجن آن ها و توهین به علی بن موسی الرضا (ع) مشاهده می کنیم و آن ها خیال می کنند با این کارها می توانند راه به جایی ببرند اما خداوند فرموده من اراده کرده ام نور الهی را کامل کنم و هرگز نور الهی خاموش نمی شود.
 
امام جمعه قزوین اضافه کرد: اگر آن ها می توانستند در 15 خرداد این اقدام را انجام داده بودند، با تبعید امام خمینی (ره) و 17 خرداد 1357 در میدان ژاله به نتیجه می رسیدند و انقلاب را به عقب می نشاندند اما هر کاری کردند شور و نشاط انقلابی بیشتر شد و در نتیجه انقلاب به پیروزی رسید.
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: اگر آن ها می توانستند در جنگ تحمیلی مردم را از انقلاب پشیمان می کردند و در دفاع از حرم ما را زمین گیر می کردند، آن ها هر کاری کردند دیدیم مردم بسیجی تر از گذشته به میدان آمدند.
 
وی تأکید کرد: خدا اراده کرده است که جهان همه پای دین او باشند و این آینده ای است که خداوند برای عالم ترسیم کرده است و درباره آن هایی که در مقابل دین خدا می ایستند فرموده آن کسانی که در مقابل دین ابراهیمی (ع) و ارزش های الهی قیام می کنند، عاقل نیستند بلکه سفیه هستند و نمونه این سفاهت را در جسارت به ساحت مقدس شمس الشموس امام الرئوف علی بن موسی الرضا (ع) دیدیم.
 
آیت الله عابدینی اظهار کرد: آدم عاقل دروغ نمی گوید، شرک نمی ورزد، دین خدا را کنار نمی گذارد و به دشمنان خدا تکیه ای ندارد چرا که خداوند فرموده به دشمنان خدا تکیه نکنید زیرا آتش می گیرید و از میان می روید.

 
هنرمندان واقعی جانشان را فدای ملت کرده و به دشمن تکیه نمی‌کنند

خطیب نماز جمعه قزوین تاکید کرد: صدام عاقل نبود که به امریکا و اروپا تکیه کرد، دست آخر نیز به آتش همان ها سوخت، برای این که با خدا مخالفت کرد، هر کس با خدا مخالفت کند و در مقابل دین خدا بایستد عاقل نیست، حال این ها تحت این عنوان که ما هنرمند هستیم این کارها را می کنند، هنرمند شما نیستید، هنرمندان واقعی کسانی هستند که از شرف ملت دفاع کردند، هنرمند یعنی مدافعان حرم، هنرمند یعنی مجاهدان هشت سال دفاع مقدس، هنرمند یعنی جانبازانی که جان خود را برای شرف خودشان و ملتشان به پیشگاه خدا تقدیم کردند.
 
آیت الله عابدینی اظهار کرد: هنرمند یعنی مادران و پدران شهدا، هنرمند یعنی فرزندان شهدا و خانواده های شهدا که شهید خود را در دوران رزم و مبارزه تشویق به جهاد کرده و سختی ها را تحمل کردند، هنرمند یعنی قیام ملت ایران با سرود سلام فرمانده، ما این عزیزان را هنرمند ایمانی می بینیم، البته ما برای جامعه هنری احترام قائل هستیم، همه هنرمندان این گونه غیرعاقل نیستند، هنرمندان عاقل، فهیم، مومن و با دل های عارفانه در خدمت هنر بسیار داریم و ما به این هنرمندان احترام می گذاریم، آن هایی که آمده اند به جای هنرمندها نشسته اند و به ملت خیانت می کنند و به صهیونیست ها و استکبار جهانی خدمت می کنند، نه هنرمندها این ها را هنرمند می دانند و نه این مردم آن ها را هنرمند می دانند، آن ها جایگاهی ندارند و به خاطر این جسارت به ساحت مقدس امام رضا (ع) باید هزینه بپردازند و مورد تنبیه قرار بگیرند تا دیگر برای دشمنان خوش رقصی نکنند.
 
اقدام نیروی دریایی سپاه در توقیف دو کشتی یونانی درس عبرتی برای دشمنان

وی تصریح کرد: نیروی دریایی سپاه پاسداران در اقدامی تلافی‌جویانه برای اینکه به امریکا و یونان که دست به دزدی مشترکی زده و نفت یک کشتی جمهوری اسلامی را مصادره کرده بودند، دو کشتی آن ها را گرفت و تهدید هم کرد که چندین کشتی دیگر شما نیز در معرض خطر است تا دیگر از این غلط ها نکنید و این مهم عزت و اقتدار کشور را در عرصه دریایی نشان داد و به دشمن درس عبرتی داد تا دیگر دست به این اقدامات نزند.

انتهای پیام/ 1300




دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان