۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین چه کسانی خودروی وارداتی سوار می‌شوند؟
کد خبر: ۳۵۷۹۵۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۳/۱۳ ساعت: ۱۳:۵ ↗ لینک کوتاه

چه کسانی خودروی وارداتی سوار می‌شوند؟

رئیس هیأت تفحص از صنعت خودرو گفت: خودروهای وارداتی باید برای قشر متوسط قابل خرید و استفاده باشد.

چه کسانی خودروی وارداتی سوار می‌شوند؟
 
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین، علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بحث واردات خودرو به کشور گفت: با قانون بودجه ۱۴۰۱ مقرر شد ضوابط واردات خودرو توسط هیأت دولت تصویب و تعیین شود، اما در مورد واردات در این حوزه باید چند نکته مدنظر قرار گیرد و در مصوبه دولت این موضوعات تعیین تکلیف شود.

وی افزود: نکته اول این است که شرکت‌هایی که خودروهای آن‌ها به کشور وارد می‌شود باید در ایران نمایندگی و خدمات پس از فروش داشته باشند و کار تأمین قطعه را نیز برای مصرف‌کنندگان داشته باشند.

وی اظهار داشت: واردات این خودروها نباید اینگونه باشد که برخی خودروهایی که به کشور وارد شده‌اند هیچ خدمات پس از فروشی نداشتند و مردم برای تأمین قطعات و یا تعمیر و نگهداری خودروهای خود با مشکل مواجه شدند.

کریمی خاطرنشان کرد: نکته دیگر این است که ما منطقاً باید واردات خودرو را به سمتی هدایت کنیم که امکان انتقال فناوری و دریافت سطح بالاتری از فناوری در حوزه صنعت خودرو برای ما فراهم شود و ما فقط به نگاه تجارت به این موضوع نگاه نکنیم بلکه واردات خودرو باید محملی باشد برای ارتقای کیفیت خودروهایمان.

وی افزود: بنابراین خودروهایی که به کشور وارد می‌شوند باید به ایجاد فضای رقابتی در بازار و ارتقای خودروها در کشور کمک کند.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی اظهار داشت: نکته دیگر اینکه نوع خودروهایی که به کشور وارد می‌شود باید به گونه‌ای باشد که خرید آن‌ها برای اقشار متوسط جامعه میسر باشد و ما نباید واردات خودرو را به سمتی سوق دهیم که خودروهای لوکس و اشرافی و گرانقیمت به کشور وارد شود.

کریمی خاطرنشان کرد: واردات خودروهای لوکس به کشور هیچ تأثیری بر تقاضا در بازار ما ندارد، چرا که خریداران خودرو در بازار و واردات خودروهای لوکس هیچ تأثیری در کاهش تقاضا در بازار خودروی کشور ندارد.

وی افزود: نکته دیگر این است که واردات خودروهای لوکس ارزبَری‌های زیادی دارد و واردات این خودروها بار سنگینی را به منابع ارزی کشور وارد می‌کنند و در این شرایط فعلی در محدودیت منابع ارزی، واردات خودروهای لوکس کار منطقی نیست.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو اظهار داشت: دولت باید یک سقف ارزشی برای خودروهای وارداتی تعیین کند تا واردات به سمت خودروهای لوکس و گرانقیمت هدایت نشود.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان