۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۱۵۴ مدرسه استان نیازمند تخریب و بازسازی است
کد خبر: ۳۵۷۹۲۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۳/۱۰ ساعت: ۲۲:۴۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین:

۱۵۴ مدرسه استان نیازمند تخریب و بازسازی است/تحقق ۹۵درصدی تعهدات خیرین مدرسه ساز استان

ابراهیم سعادت‌فر گفت: از یک هزار و ۱۱۴ مدرسه موجود در استان قزوین ۷۵۴ مدرسه دارای استحکام بوده و ۱۵۴ مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی است.

۱۵۴ مدرسه استان نیازمند تخریب و بازسازی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ ابراهیم سعادت‌فر عصر امروز(سه‌شنبه) در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن جلسات استانداری برگزار شد؛ اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی منطقه آوج به واسطه تعداد کم دانش‌آموزان بالاتر از سرانه متوسط استان است اما این بدان معنا نیست که در این منطقه پروژه‌های زیادی را احداث کرده باشیم.

وی افزود: در منطقه البرز پایین‌ترین سرانه استان را داریم و میانگین سرای فضای آموزشی کشور در حدود ۵.۴ مترمربع است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین تصریح کرد: در بوئین زهرا، آبیک و قزوین هم مشکلاتی در این حوزه داریم که نیازمند اختصاص زمین‌های مناسب برای احداث مدارس است زیرا متاسفانه زمین‌های مناسبی در اختیار آموزش و پرورش نیست تا بتوانیم پروژه‌های مد نظر را احداث کنیم.

وی با اشاره به پروژه‌‌های تحویلی سال ۱۴۰۱ عنوان کرد: امسال ۱۸۲ طرح شامل ۳۳ باب واحد آموزشی را تحویل آموزش و پرورش استان قزوین خواهیم داد که از این تعداد ۲۴ پروژه روستایی بوده ‌و ۹ مدرسه هم در مناطق شهری است.

سعادت‌فر بیان کرد: طی سال جاری استاندارد سازی سیستم گرمایشی حدود ۱۲۱ مدرسه سطح استان تکمیل خواهد شد و همچنین در ۱۵ مدرسه سرویس بهداشتی احداث می‌شود.

تحویل 33 مدرسه به آموزش و پرورش استان قزوین در سال جاری

وی با اشاره به تعداد پروژه‌ها در شهرستان‌ها عنوان کرد: امسال ۱۵ پروژه در شهرستان قزوین، ۹ پروژه در بوئین زهرا، ۱۱ پروژه در تاکستان، ۳ پروژه در آبیک، ۵ پروژه در آوج و ۳ پروژه هم در شهرستان البرز تکمیل و تحویل آموزش و پرورش داده می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: پروژه‌های استانی مد نظر در حوزه ساختمان‌های آموزشی، سرویس‌های بهداشتی، سرایداری، سالن‌های ورزشی، کانون‌های فرهنگی هنری، مدارس شبانه‌روزی، استخرها و زمین‌های چمن مصنوعی است که تکمیل و تحویل آموزش و پرورش استان خواهیم داد.


وی با اشاره به آمار وضعیت مدارس استان گفت: از یک هزار و ۱۱۴ مدرسه موجود در استان قزوین ۷۵۴ مدرسه دارای استحکام بوده و ۱۵۴ مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی و ۱۹۶ مدرسه هم نیازمند اعتبار برای مقاوم سازی است.

سعادت‌فر ابراز کرد: در حوزه خیرین اتفاقات خوبی در سطح قزوین افتاده است به طوریکه سال گذشته ۳۶ میلیارد تومان خیرین برای توسعه فضاهای آموزشی در استان کمک کردند.

خیرین سال گذشته ۳۶ میلیارد تومان برای توسعه فضاهای آموزشی استان کمک کردند

وی بیان کرد: اگر کمک خیرین در حوزه توسعه فضاهای آموزشی و نوسازی مدرسه‌ای نبود امکان ارائه خدمات مناسب به آموزش و پرورش را نداشتیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین با بیان اینکه ۹۵ درصد تعهدات خیرین در سال ۱۴۰۰ محقق شده است؛ گفت: در حال حاضر حدود ۱۰۰ پروژه نیمه‌تمام در سطح استان قزوین وجود دارد که خیرین نیک‌اندیش در احداث آن مشارکت کردند.

وی عنوان کرد: زیربنای پروژه‌های خیرین ۶۶ هزار مترمربع بوده و متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها حدود ۵۵ درصد است و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های خیری ۴۰۰ میلیارد تومان می‌باشد که با گذشت زمان و با توجه به تورم این رقم افزایش پیدا خواهد کرد.

سعادت‌فر در پایان گفت: استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس هم از سال ۹۲ در استان شروع و حذف بخاری‌های غیراستاندارد و نفتی و گازی و جایگزینی آن با اجرای سیستم‌های گرمایشی مرکزی و موتورخانه و بخاری‌های هرمتیک که خطر کمتری دارند؛ مد نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان