۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین وجود ۹۷ پروژه آموزشی نیمه‌کاره در استان قزوین
کد خبر: ۳۵۷۹۱۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۳/۱۰ ساعت: ۲۲:۳۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد

وجود ۹۷ پروژه آموزشی نیمه‌کاره در استان قزوین/ بخش زیادی از مدارس قزوین دارای قدمت ساخت بیش از ۲۰ سال است

نقی سیاهکالی مرادی گفت: یک هزار و ۱۲۴ واحد آموزشی در استان قزوین وجود دارد و در حال حاضر  ۹۷ پروژه نیمه کاره با ۵۵ درصد پیشرفت در استان داریم.

وجود ۹۷ پروژه آموزشی نیمه‌کاره در استان قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ نقی سیاهکالی مرادی عصر امروز(سه‌شنبه) در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن جلسات استانداری برگزار شد؛ اظهار کرد: یکی از معضلات و مشکلات ما در سال‌های اخیر این است که بخش زیادی از مدارس استان قزوین قدمت ساخت بیش از ۲۰ سال دارد و از شرایط استاندارد لازم برخوردار نیستند.
 
وی افزود: بخشی از پروژه‌های دولتی بعد از شروع به ساخت تا یک مرحله پیش می‌رود اما به دلیل برخی مشکلات نظیر کمبود اعتبارات متوقف می‌شود.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: هم اکنون یک هزار و 124 واحد آموزشی در استان قزوین وجود دارد و در حال حاضر ۹۷ پروژه نیمه کاره با ۵۵ درصد پیشرفت در استان داریم و ۵۰ پروژه هم باید تا پایان شهریورماه امسال به بهره‌برداری برسد.
 
وی با بیان اینکه 757 کلاس درس از 121 مدرسه دارای بخاری گازی است؛ افزود: قرار است تا با همت اداره نوسازی استان قزوین کل بخاری‌های گازی موجود در سطح مدارس استان جمع‌آوری شود و تا پایان شهریور ماه بخاری گازی نداشته باشیم.
 
موتورخانه‌های فرسوده یکی از مشکلات مدارس استان است
 
سیاهکالی مرادی عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات مدارس استان، وجود موتورخانه‌های فرسوده است البته طی دو سال اخیر به دلیل شرایط کرونایی این مشکل خیلی به چشم نمی‌آمد چون کلاس‌های درس غیرحضوری و موتورخانه‌ها بسته بود.
 
وی عنوان کرد: تعداد مدارس مجهز به وسایل سرمایشی و کولر بسیار محدود است اما سیستم گرمایشی و موتورخانه مدارس باید فعال باشد تا دانش‌آموزان در فصل سرما با مشکل مواجه نشوند.
 
این مسئول تاکید کرد: با توجه به مشکل وجود موتورخانه‌های فرسوده در مدارس به نظر می‌رسد باید رقم قابل توجهی در استان قزوین برای این امر اختصاص یابد زیرا با حضوری شدن مدارس و در بازدیدهایی که از این مدارس داریم مدیران گلایه‌مند بوده و از این بابت اظهار نگرانی می‌کنند.
 
سیاهکالی مرادی خاطرنشان کرد: متاسفانه در بحث آب‌خوری و سرویس بهداشتی مدارس هم مشکلاتی وجود دارد و تاکنون 72 سرویس بهداشتی ساخته شده و ۱۹ سرویس بهداشتی هم در حال ساخت است؛ ضمن اینکه بخش زیادی از مدارس نیازمند اصلاح آبخوری‌ها و سرویس بهداشتی هستند.
 
وی در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: تقریبا در همه مناطق 14گانه و آموزش و پرورش استثنائی استان برنامه‌های متمرکزی به مناسبت هفته معلم برگزار شد و سعی شد همه مصوبات جلسه گذشته شورای آموزش و پرورش اجرایی شود.
 
130 مدرسه ابتدایی استان تحت پوشش آموزش‌های مهارت‌های زندگی قرار گرفتند
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: باتوجه به تاکید استاندار قزوین نسبت به مسائل تربیتی، فرهنگی و آموزش مهارت‌های زندگی، با هماهنگی معاونت آموزش ابتدایی و معاونت پرورشی کارگروه فرهنگی تربیتی تشکیل شد.
 
وی اضافه کرد: برای این منظور 130 مدرسه ابتدایی استان تحت پوشش آموزش‌های 10 ساعته مهارت‌های زندگی قرار گرفتند که گروه‌های هدف آن شامل دانش‌آموزان، والدین و کارکنان مدارس بود و این اقدام با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان انجام شد.
 
سیاهکالی مرادی تصریح کرد: در سامانه نماد مدارس بیشتر مباحث مراقبتی، سلامتی، پرهیز از خطر و ارائه آموزش مهارت‌ها برای ارتقای سطح خودمراقبی و پیشگیری و کاهش آسیب‌ها و انحرافات مطرح است.
 
وی در ادامه گفت: برای سال تحصیلی آینده هم مقرر شد تا با همکاری معاونت آموزش ابتدایی برای همکاران و معلمان نیز دوره توانمندسازی با تبیین نقش مشاوره‌ای انجام بگیرد و از طریق شبکه مجازی در گروه معلمان ابتدایی، مهارت فرزندپروری به صورت هفتگی توسط نیروهای مرکز مشاوره ارائه شود.

این مسئول در پایان بیان کرد: برای همه کودکان بازمانده از تحصیل پرونده‌ای تشکیل شد و اسامی دانش‌آموزان با توجه به آدرس و مناطق و نواحی برای شناسایی و پیگیری ارسال شد که بخشی از کودکان شناسایی و مشکلات آنان رفع شد و هنوز به تعدادی از آنان به ویژه اتباع دسترسی نداریم زیرا متاسفانه با تغییر محل سکونت، کار را برای ما سخت می‌کنند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان